Pagina 5 van 7

Geplaatst: 19 okt 2009 7:17
door Piet
Heb van de zomer met een jet helm van LOT moeten rijden. Wat ik erg prettig vond is dat je gezichtsveld veel breder is en je niet zo opgesloten voelt.

Geplaatst: 19 okt 2009 7:47
door Maik
Dat is ook zeker een groot voordeel Piet.

Geplaatst: 19 okt 2009 8:19
door Rallye
Maik schreef:Wel leuk weer om te zien dat de jeugd weer een andere handicap heeft dan de oudjes, ze zijn modebewust en moeten zich zorgen maken om hun image, verschrikkelijk en vermoeiend lijkt me dat :idea: :lol:
En dan gaat de voorkeur voor wat betreft 'image' blijkbaar uit naar een volledige integraal helm, waarschijnlijk nog het liefst met een donker visier... :bag:
Wat ik mezelf dan afvraag: Is het dan allemaal zo erg dat zij hun gezicht niet in de buitenlucht kunnen vertonen?? ;)

Geplaatst: 19 okt 2009 8:35
door allen
:jump:

Geplaatst: 19 okt 2009 8:40
door Arno
Zelf vind ik een integraal het prettigste in gebruik en het meest flexibel..

Afbeelding

Vooral omdat op veel kartbanen een integraal verplicht is, dus je niet je eigen helm zou kunnen gebruiken als het een jet variant is.

Vizier-grootte is bij de meeste redelijke helm merken trouwens te kiezen bij de integraal types. Meestal hebben ze wel een 'narrow' en 'wide' versie.

Pas geleden nog mee-gereden met een wastfield met een 'aero screen' (aka. geen voorruit ;) ) en dan bel je wel blij met een inegraal hoor! :D

Bye, Arno.

Geplaatst: 19 okt 2009 9:10
door allen
Hm, ik voel er alvast niets voor om een zweethelm van een ander te gebruiken moest ik gaan karten :!:

Geplaatst: 19 okt 2009 10:24
door Hans GP
piet schreef:
als jij mij dan ook even die semi's en pk/kg verhouding van die 2-11 (en GT3) geeft
Dat scheelt maar een ietsie pietsie. Allemaal geneuzel achter de komma. :)

840 / 206 + (rood + goud bij uitlaat + grote bek) = 2 (Maik) :wink:
670 / 255 = 2.63 (Lotus 2-11)
1470 / 415 = 3.54 (GT3)
550 / 150 = 3.6 (Allen)
900 / 240 = 3.75 (Piet)
840 / 200 = 4.2 (2.4 + remap)
Nu weten we nog jouw rondetijden niet piet! :wink:

maar die 2-11 tijd is moeilijk te halen, maar ik doe mijn best, streeftijd voor volgend jaar 8) alleen moet ik er dan even 65pk en een hoop koppel bij zien te toveren.. want de 2-11 is even zwaar als mijn 340R

Geplaatst: 19 okt 2009 10:52
door Piet
Mijn rondetijden zijn een Forum geheim. :bag: :wink:

Geplaatst: 19 okt 2009 10:58
door allen
Hans, Poetser rijdt een 4:15.6 op Malmedy. Moet je nagaan hoe lang hij onderweg zou zijn op cpz. :mrgreen:

Geplaatst: 19 okt 2009 11:04
door Piet
Ik ben nu eenmaal niet zo'n pocher. :lol:

Geplaatst: 19 okt 2009 19:31
door Dominique
waarom heeft Maik 206 peekaa? onderaan de lijst staat 2,4 + remap 200?

Geplaatst: 19 okt 2009 20:03
door Maik
Gevalletje klok en klepel Dominique :wink:
Ik denk dat Piet bedoelde 190pk voor de 2.4MF+remap...

Geplaatst: 19 okt 2009 20:15
door Piet
Maik zat daar over te vertellen,
- 206 pk bij 6305 rpm
zie http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 38&start=0

Moet ik hieruit af leiden dat dit (weer) niet klopt. :roll: :)

Geplaatst: 19 okt 2009 20:37
door allen
Maik heeft wel 206 pk in z'n dromen hoor Piet. En dan nog rijdt die nepfransoos hem voorbij. Dan klopt er toch iets niet of wel?

Ach ja, het ligt aan de coureur natuurlijk 8)

Geplaatst: 19 okt 2009 20:56
door Maik
Oh god, de Pietjes en Dominique'jes lullen weer lekker langs elkaar heen....
Dominique vind het raar dat ik eerst 206pk heb en eronder staat dat de 2.4+remap 200pk zou hebben. Dominique heeft niet door dat dat zonder een fatsoenlijke aftermarket uitlaat is, en dat komt niet alleen omdat hij niet kan lezuuuh, maar ook omdat Piet weer eens wat uit zijn rare mouw schudt (die 200pk moet namelijk 190pk zijn).
En ik probeer de twee heren bijelkaar te brengen en nu zou ik opeens onzin praten! :lol: Mot nie gekker worden hier...
En die Allen maar weer lekker stoken, daar wordt je ook gek van. En om maar weer eens te happen: hoe en wanneer reed die nepjacques mij voorbij dan, en waar is zijn pb-uitdraai? En als je op semi's niet sneller bent dan ik op mijn straat-zooi, dan moet je je nog meer schamen dan een sjinees met een mislukte swop naar een engels rammelhok 8) :lol: