Pagina 5 van 9
Geplaatst: 24 mar 2011 19:06
door Dennizz
Smiley schreef:piet schreef:En hoe rijdt het! ........
Geweldig, de auto pakt nu op, zoals je van een sportwagen zou verwachten.....maar ik ben er nog een beetje bang van
Dat ga ik dus nog eens rustig opbouwen

Echt heel gaaf wat je hebt gedaan!
2 april met Wimedo even laten zien waar je Ferrari staat in het veld?
Geplaatst: 24 mar 2011 22:19
door Smiley
Exmantaa schreef:Rij je overigens nu met je BMC filterbox rond? Zo ja, hoe is het geluid?
Ja, maar die gaat eraf. Veel te luid nu.
Ik ga op zoek naar een OEM filterbox, en haal de trumpets eruit.
Tot die tijd die open cone er terug op, die jij erop geschroefd had.
Geplaatst: 24 mar 2011 22:24
door Smiley
Dennizz schreef:2 april met Wimedo even laten zien waar je Ferrari staat in het veld?
Ik ga mijn best doen erbij te zijn.
Geplaatst: 04 apr 2011 9:20
door allen
Leuk om te zien wat er allemaal aan de auto is gebeurd sinds je hem hebt!

Geplaatst: 05 apr 2011 10:42
door martinb
Smiley,
mocht je tractie controle willen:
http://www.lotus116.de/blog/speedster052.htm
behoorlijk uitgebreide uitleg
Geplaatst: 05 apr 2011 10:58
door Smiley
Ziet er goed uit, maar ik kan niet helemaal plaatsen wanneer je het nodig hebt.
Komt vermoedelijk omdat ik als een watje op de track rijdt

Geplaatst: 06 apr 2011 6:36
door alain
Tot 300 pk zeker geen tractie controle nodig met semi slicks (op circuit)
Spreek uit ervaring
Geplaatst: 09 mei 2011 7:25
door Pascal
Leuk te lezen dat er nog steeds met de Eaton com. word gewerkt.
En dat er door de jaren heen toch nog wat veranderingen zijn gebeurd.
Toen ik de com. bij mij heb ingebouwd werd er nog nog met 2 ecu`s gewerkt
en 2 extra injectors. (vere van ideaal maar het werkt) Ik hoop dat er strak een nieuwe remap komt.
Zodat de 2 injectors en extra ecu weg kan.
Mooi verslag.
En voor de mensen die er niet goed aan durven beginnen
gewoon doen zeker als de kop er op kan blijven is het best te doen.
Neem er gewoon de tijd voor.
Geplaatst: 09 mei 2011 9:12
door Exmantaa
Doordat de tuners onze Z22 ecu wat meer gecrackt hebben (echter nog geen "Speerke crack') is een SC ombouw tegenwoordig een stuk simpeler geworden. Het werkt nu prima, en tot zo'n 250-260 pk zelfs beter, met de standaard compressie en dus hoeft de kop er nu niet meer af om een spacerplaat te monteren.
En mits de ombouw en alle bedrading een beetje knap gedaan is heb je door de standaard ecu ook de "standaard betrouwbaarheid" op een SC. Mijn eigen ombouw heeft in zo'n 1,5 jaar echter nog nooit een steek laten vallen en volgens mij draait Smiley's SC tot nu toe ook nog steeds probleemloos.
Hooguit dat het vermogen wat begint te wennen...
(En voor de serieus geïnteresseerden; ik heb nog een SC set op de plank liggen.

)
Geplaatst: 28 mei 2011 16:19
door Smiley
Vandaag het vakantiegeld in de sloot gekieperd
Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
Kan ik gewone rvs bouten gebruiken om de delen aan elkaar te zetten?
En als laatste; heeft er iemand nog een uitlaat spruitstuk pakking liggen die ik over kan nemen, want dan kan ik hem volgende week al inbouwen.
Geplaatst: 28 mei 2011 16:57
door Exmantaa
Welke? Die tussen kop en spruitstuk liggen toch bij elke opel dealer?
Geplaatst: 28 mei 2011 17:24
door Smiley
Exmantaa schreef:Welke? Die tussen kop en spruitstuk liggen toch bij elke opel dealer?
Aha, kan iemand toevallig het astra of zafira typenummer erbij zoeken, dan zal het wat vlotter gaan.
Geplaatst: 28 mei 2011 17:38
door Exmantaa
Vooruit dan maar: 9230949 [58 50 649]

Geplaatst: 28 mei 2011 17:44
door the-duke
Volgens mij staan die gewoon in de Speedsterclub EPC inde bibliotheek:
GASKET,EXHAUST MANIFOLD TO CYLINDER HEAD
9230949 (of 58 50 649 als ze op dit soort nummer zoeken)
Gr,
The Duke
Geplaatst: 28 mei 2011 17:46
door the-duke
oeps te langzaam..
ExMantaa was me voor..
Gr,
The Duke