Meevallen doet het nooit natuurlijk als je wil rijden
Maar gezien ik toch niet stil kan zitten
Blokje ligt nu dermate ver uit elkaar dat ik het net zo goed direct helemaal kan reviseren. Dat gaan we dus ook doen
Blokje reviseren
Hardere drijfstanglagers ( niet de zachte die Ford std. gebruikt )
ARP boutjes links en rechts
high flow kop word gevlakt voor wat winst, waarschijnlijk ook nog wel wat match werk op inlaat traject voor betere flow
Milde nokkenassen
Aangepast carter ( schotten en meer volume )
Gereviseerde close ratio bak word besteld
Licht gewicht vliegwiel
Laminova warmtewisselaar
Olie druk en temperatuur meter sensoren worden geplaatst
Achterwand van de Lotus ( bulkhead ) word schoon gemaakt en nieuw isolatie materiaal erop
Electronica word verlegd
Eind volgende week blok verder uit elkaar halen en heb een adres gevonden waar ik alle onderdelen kan halen.
Dat samen met de nieuwe op maat gemaakte 4-2-1 uitlaat en verbeterde inlaat traject moet genoeg vermogen geven om leuk te spelen.
Hopelijk staat ie over een paar weken alsnog in elkaar, enkel dan met gereviseerd blok, gereviseerde close ratio versnellingsbak, lichter vliegwiel, opnieuw gemapped, verbeterde electronica, etc.
Show and shine is for Barbie and Ken.......