Pagina 5 van 5
Geplaatst: 27 apr 2012 1:54
door the-duke
Oooo, dat is niet best
Hopen op het beste maar, maar dit soort zaken vallen meestal niet bepaald mee.
Succes,
The Duke
Geplaatst: 04 mei 2012 15:36
door Emiel
Meevallen doet het nooit natuurlijk als je wil rijden
Maar gezien ik toch niet stil kan zitten
Blokje ligt nu dermate ver uit elkaar dat ik het net zo goed direct helemaal kan reviseren. Dat gaan we dus ook doen
Blokje reviseren
Hardere drijfstanglagers ( niet de zachte die Ford std. gebruikt )
ARP boutjes links en rechts
high flow kop word gevlakt voor wat winst, waarschijnlijk ook nog wel wat match werk op inlaat traject voor betere flow
Milde nokkenassen
Aangepast carter ( schotten en meer volume )
Gereviseerde close ratio bak word besteld
Licht gewicht vliegwiel
Laminova warmtewisselaar
Olie druk en temperatuur meter sensoren worden geplaatst
Achterwand van de Lotus ( bulkhead ) word schoon gemaakt en nieuw isolatie materiaal erop
Electronica word verlegd
Eind volgende week blok verder uit elkaar halen en heb een adres gevonden waar ik alle onderdelen kan halen.
Dat samen met de nieuwe op maat gemaakte 4-2-1 uitlaat en verbeterde inlaat traject moet genoeg vermogen geven om leuk te spelen.
Hopelijk staat ie over een paar weken alsnog in elkaar, enkel dan met gereviseerd blok, gereviseerde close ratio versnellingsbak, lichter vliegwiel, opnieuw gemapped, verbeterde electronica, etc.
Geplaatst: 07 jul 2012 10:02
door Emiel
Tijdelijk blokje erin zodat we kunnen rijden, met close ratio bak en lichter vliegwiel.
Komende week naar de APK, voorlopige eind resultaat :

Geplaatst: 07 jul 2012 11:52
door martinb
Prachtig. Ziet er erg mooi uit.
Veel plezier met het rijden.
Geplaatst: 08 jul 2012 9:30
door speedokus
Hoi Emiel
laat je je spoiler erop zitten tijdens de APK dan ben ik benieuwd of hij goed gekeurd wordt.
Ik heb er ook een grote achterspoiler gemonteerd, en hoor nogal eens dat deze eigenlijk niet toegestaan is, vanwege uitstekende scherpe delen.
Laat even weten aub hoe het afgelopen is.
Succes
Grt Speedokus.

Geplaatst: 08 jul 2012 21:00
door terry
speedokus schreef:Hoi Emiel
laat je je spoiler erop zitten tijdens de APK dan ben ik benieuwd of hij goed gekeurd wordt.
Ik heb er ook een grote achterspoiler gemonteerd, en hoor nogal eens dat deze eigenlijk niet toegestaan is, vanwege uitstekende scherpe delen.
Laat even weten aub hoe het afgelopen is.
Succes
Grt Speedokus.

Ik kan je bevestigen dat dit z'n spoilers van ijzer/alu bij de wet idd verboden zijn en dus ook bij de apk. Dit ivm de veiligheid van voetgangers.
Geplaatst: 09 jul 2012 12:11
door Kasper
martinb schreef:Prachtig. Ziet er erg mooi uit.
Veel plezier met het rijden.
Kunnen we ook over de vrouw op jou foto zeggen

.
Geplaatst: 09 jul 2012 19:00
door tibby
Ja, dat moet ook een plezier zijn om mee te rijden
grtz
Geplaatst: 11 jul 2012 13:59
door Emiel
Rijd super inderdaad. En is nog niet eens uitgelijnd. Nadeel is dat alle andere auto's op de oprit ineens te soepel voelen, te saai, te traag, te gemakkelijk.
Maar helaas is er opeens een raar iets. Met de vervang motor loopt ding ineens gruwelijk arm tot 4000 toeren. Even kijken wat we daaraan kunnen doen.
APK was geen enkel probleem, alles was prima in orde, enkel de CO was niet goed ( Stationair een AFR van 18 ... )
Ook de spoiler was met APK geen probleem. Ik hoor het wel van de eerste politie agent die me aan de kant zet, en anders van de 2e.

Geplaatst: 11 jul 2012 14:50
door Exmantaa
Hmmm, stationar AFR 18 en te arm tot 4000rpm, dat klinkt als een storing in de closed loop mode. => Lambda sensor defect/wiring niet goed of een luchtlek maar met dat laatste gaat ie volgens mij juist te rijk lopen...

Geplaatst: 11 jul 2012 19:42
door Emiel
Vanmiddag de Raceline throttlebodies synchroon willen stellen om alles te gaan uitsluiten.
Op paar 1 ( cyl 1&2 ) heb ik 0,8bar , verstelbaar
Op paar 2 ( cyl 3&4 ) heb ik 0,2bar , niet verstelbaar
Dus paar 2 lijkt iets van een lucht lek te zitten, weet enkel nog niet waar. Dus word gehele throttlebodies demonteren en nakijken. Misschien sluit de klep niet volledig van het 2e paar, of is er een vacuum lek.
Geplaatst: 12 jul 2012 14:38
door Emiel
Jaaaa een luchtlek. Meerdere eigenlijk.
Lek bij throttlebody 3 en 4 op aansluiting cylinder kop en op de synchroon stel aansluiting had men een stellage gemaakt om ze allemaal te verbinden aan elkaar en daarop de lucht temperatuur te meten. Ook dat was lek.
Hij loopt keurig nu na het synchroon stellen en lekvrij maken.
Helaas kleine olie lekkage bij adapterplaat om olie filter te kunnen verhuizen, morgen even de plaat eraf halen en op de vlakbank inspannen. Komt dat ook vast goed. Nadeel is dat het daarna 24u moet drogen... ik wil rijden
