Pagina 5 van 45
Geplaatst: 01 sep 2005 20:10
door SteV6
SteV6 schreef:En bij gas los klinkt het filter net een ratelslang .... maar dat is het slaan van de turboschoepen tegen de lucht.
SteV6
Ik heb een soortgelijk geluid gevonden (Maik bedankt, via jouw sprintfilmlinkje in een ander topic):
TURBOGELUID "UIT" HET LUCHTFILTER VAN JANS
Aan het einde van het bovengenoemde filmpje hoor je geluiden veroorzaakt door een Turbo, dit is exact het geluid dat nu ook bij Jans TURBO te beluisteren is.
SteV6
Geplaatst: 01 sep 2005 20:13
door jans
kan het niet openen stephan

Geplaatst: 01 sep 2005 20:20
door jans
jans schreef:kan het niet openen stephan

Nu wel

inderdaad hetzelfde

Geplaatst: 05 sep 2005 11:23
door jans
Heb nog een geluid, en beeld van de mooiste benen

Geplaatst: 05 sep 2005 11:25
door jans
sorry"" het was deze

Geplaatst: 05 sep 2005 14:22
door stef666
Wastegate chatter, Klinkt cool!

Geplaatst: 05 sep 2005 15:54
door SteV6
He Jan,
Had je niet even een nette pantalon aan kunnen trekken?
Qua geluid geven de filmpjes wel een redelijke indruk, maar IRL vind ik het luider en nog meer op de voorgrond. Misschien moet je je camera eens aan de linker buitenspiegel hangen voor een filmpje.
SteV6
Geplaatst: 05 sep 2005 16:00
door jans
SteV6 schreef:He Jan,
Had je niet even een nette pantalon aan kunnen trekken?
Qua geluid geven de filmpjes wel een redelijke indruk, maar IRL vind ik het luider en nog meer op de voorgrond. Misschien moet je je camera eens aan de linker buitenspiegel hangen voor een filmpje.
SteV6
Je weet hoe het geluid is van een foto camera

Had hem op schoot

want je moet het knopje continu ingedrukt houden.
En wordt op die manier inderdaad aardig gedempt.
Garrett
Geplaatst: 07 sep 2005 19:07
door jans
Heb binnenkort een afspraak met Vmax, betreft een 2 maatjes grotere turbo De Garrett GT28RS en deze kan ,en geeft 1.9 bar continue.
Het grootste verschil met nu de Garrett GT28R , is dat de motor dan ongeveer 7500 rpm draait,tov nu 6700 rpm. De turbo komt dan wel iets later op druk nl bij 3800 rpm, en heeft dan minimaal 450 nm. En doordat deze turbo iets minder toeren maakt, scheelt dit wel weer ivm de koeling.
De zaak zal dan iets minder heet worden, maar doordat er een vermogens winst wordt bereikt van zo'n 40 pk zal het qua warmte wel gelijk blijven.Uitgangs punt 360 pk.
Re: Garrett
Geplaatst: 07 sep 2005 19:27
door SteV6
jans schreef:Heb binnenkort een afspraak met Vmax, betreft een 2 maatjes grotere turbo De Garrett GT28RS en deze kan ,en geeft 1.9 bar continue.
Het grootste verschil met nu de Garrett GT28R , is dat de motor dan ongeveer 7500 rpm draait,tov nu 6700 rpm. De turbo komt dan wel iets later op druk nl bij 3800 rpm, en heeft dan minimaal 450 nm. En doordat deze turbo iets minder toeren maakt, scheelt dit wel weer ivm de koeling.
De zaak zal dan iets minder heet worden, maar doordat er een vermogens winst wordt bereikt van zo'n 40 pk zal het qua warmte wel gelijk blijven.Uitgangs punt 360 pk.
He Jans, dat is toch dezelfde turbo als in de Speedster van Senior (Werner)? Ik dacht dat je juiste een wat kleinere turbo wilde houden om de rijdbaarheid onder normale omstandigheden te behouden. Heeft een proefritje met die van Werner je van gedacht doen veranderen?
SteV6
Re: Garrett
Geplaatst: 07 sep 2005 19:33
door Maik
jans schreef:Heb binnenkort een afspraak met Vmax, betreft een 2 maatjes grotere turbo De Garrett GT28RS en deze kan ,en geeft 1.9 bar continue.
Het grootste verschil met nu de Garrett GT28R , is dat de motor dan ongeveer 7500 rpm draait,tov nu 6700 rpm. De turbo komt dan wel iets later op druk nl bij 3800 rpm, en heeft dan minimaal 450 nm. En doordat deze turbo iets minder toeren maakt, scheelt dit wel weer ivm de koeling.
De zaak zal dan iets minder heet worden, maar doordat er een vermogens winst wordt bereikt van zo'n 40 pk zal het qua warmte wel gelijk blijven.Uitgangs punt 360 pk.
Jans wil gewoon de snelste sprintauto van NL hebben....

Geplaatst: 07 sep 2005 19:39
door jans
Ja ""dat gaf de doorslag. Hij begint wel iets later ,maar daarna breekt de hel los. Hij had het in het begin niet helemaal voor elkaar. nl een totaal verschrompelde kat, en een klein lek in de slang van de turbo.
Loopt nu heel goed. Getuige de 8.0 sec op de 1/8 mijl vorige week met de sprints.Had de snelste tijd

Zelfs 0.2 sec sneller dan de speedster turbo van EDS 340 pk.
Geplaatst: 07 sep 2005 19:50
door stef666
Ben je juist niet bang dat je turbo gat te groot wordt met een grotere turbo? En is een twinscroll niet mogelijk?
Geplaatst: 07 sep 2005 19:59
door jans
stef666 schreef:Ben je juist niet bang dat je turbo gat te groot wordt met een grotere turbo? En is een twinscroll niet mogelijk?
Heb er vorige week een test ritje in gemaakt, en minpuntje was dat hij 500 rpm later begint. Maar trekt dan zoveel harder , en langer door dat deze de doorslag gaf.
Geplaatst: 07 sep 2005 20:07
door stef666
Maar voor de 1/8 mijl niet echt geschikt dus?
Oh ja, Ze willen graag eens een vergelijk zien tussen jouw en de "Den Hartog" Speedster.....