Pagina 5 van 6
Geplaatst: 11 feb 2013 22:11
door Exmantaa
Hé, niet gelijk de fun verpesten...
Ik zei toch nergens dat mijn Speedster 335PK aan de wielen had?
Alleen dat die 1e run daar flink wat consternatie gaf... HAHA
@Maik; 2e run met wat extra tractiecontrole erin =>
http://youtu.be/8tX25lnsheo
Geplaatst: 12 feb 2013 6:57
door Maik
Ja, wat is het nou, 235 of 308pk?! Mooi raadseltje maken jullie ervan

Geplaatst: 12 feb 2013 9:40
door Exmantaa
Bij deze eerste 2 runs had ik dus last van wielslip en dan krijg je een rare piek op de bank. Die 2e run met extra tractiegewicht ging al beter; 308pk i.p.v. 335, maar nog steeds goed voor veel consternatie bij de mensen die daar alleen maar naar dat PK getal keken.
Afijn, laatste run zijn we maar op de achterclam gaan zitten:
http://youtu.be/J4QxAt1Yv-8
Eindresultaat; 234,9pk gemeten op de achterwielen. (Echter wel met een aardig opgewarmde motor, want had tegen de 56*C intake temps die laatste run!)
Met Smileys dyno erbij kunnen we concluderen dat hier nog ongeveer 16-17% aandrijvingsverlies bij moet en dan kom ik op zo'n 281pk aan de motor. En dat is niet slecht voor de mods...
(Standaard 2.0 LSJ/Saab blok met "standaard Stage2 SC" ombouw, dual pass koeling en alleen een kleinere 3.05" poelie. Tullett 2,5"demper, maar nog met een 2,2 OEM spruitstuk er op.)
(En ter info; 335pk uit een M62 SC persen is bijna onmogelijk. 305-310 op een Ecotec als je goed je best doet qua kop flow en nokkenassen.)
Geplaatst: 12 feb 2013 9:54
door Maik
Ah, eindelijk duidelijk
Mooie waardes ja, inlaattemp lag dan inderdaad hoog.
Heb jij ook die resin spacer tussen intake en blok zitten?
En nu de uitdraai van Smiley! Nog verrassingen daar Stefan?
Geplaatst: 12 feb 2013 10:00
door Exmantaa
Nee, dit is zonder isolerende intake spacerplate. Echter wel nog met standaard gietijzeren uitlaatspruitstuk, haha.
Zal even zoeken want we hebben nog een mooi screenshot met beide runs over elkaar geplot. Daar zie je goed dat een 2,2 SC meer koppel helemaal onderin heeft.
Geplaatst: 12 feb 2013 10:06
door Maik
Heeft Stefan z'n toerenbegrenzer nu op 7000rpm staan? En bouwde hij nog vermogen op tot deze redline?
Geplaatst: 12 feb 2013 10:33
door Smiley
Maik schreef:En nu de uitdraai van Smiley! Nog verrassingen daar Stefan?
Nee, ik zit nog volop te klussen in mijn map, nadat ik grotere vxr injectoren erin gestoken heb. (ivm te arm 6500-7000 op de turbo injectoren)
De run was eigenlijk bedoeld om dat arme gebied te bekijken met een wideband, maar die was stuk.
pk´s was hetzelfde als met de courtenay map, maar mijn ontsteking in obdtuner is ook nog niet geoptimaliseerd. Heb alleen afr tot nu toe gedaan.
Geplaatst: 12 feb 2013 10:34
door Smiley
Maik schreef:Heeft Stefan z'n toerenbegrenzer nu op 7000rpm staan? En bouwde hij nog vermogen op tot deze redline?
Cut off op 7050, maar heb de dyno sheet niet bij me.
Volgens mij kan alleen een harrop doortrekken tot 7k.
De M62 is uitgepuft rond 6k(isch)
Geplaatst: 12 feb 2013 10:41
door Exmantaa
Is een beetje vertekend beeld, want deze uitdraai plot de wiel PK's en dan zie je het piekvermogen dus eerder afnemen door de steeds toenemende aandrijfverliezen.
(@Smiley; check in je RICA uitdraai maar eens je wiel pk's vs. motor pk's. => Topvermogen =6800rpm=max revs.)
Geplaatst: 12 feb 2013 11:08
door Exmantaa
Screenplot van onze runs van zondag over elkaar.
Je ziet bij lage toeren goed het verschil in 2,2 caravan trekker en 2.0 raceblok...

(Zag in mijn log dat de ontsteking er toen erg laat in kwam vanwege die hoge IAT, dus onderin zit er nog wel wat ruimte voor verbetering.)
Oh ja, die rpm schaal is een beetje off hier; mijne stond op 7200rpm, Smiley 7050 max rpm.
Geplaatst: 12 feb 2013 11:20
door Maarten
Smiley schreef:Maik schreef:Heeft Stefan z'n toerenbegrenzer nu op 7000rpm staan? En bouwde hij nog vermogen op tot deze redline?
Cut off op 7050, maar heb de dyno sheet niet bij me.
Volgens mij kan alleen een harrop doortrekken tot 7k.
De M62 is uitgepuft rond 6k(isch)
Is afhankelijk van je nokkenassen, de tegendruk en welke poelie je op de M62 hebt.
Ik heb een kleine poelie (waardoor de M62 bij lagere toeren uitgepuft is), maar compressor nokkenassen en 3" Tullet uitlaat incl spruitstuk. En Mijn max vermogen ligt net boven de 7000 rpm. Met een iets grotere (of de orginele) poelie en 68mm gasklep (ipv 65mm) zal dat nog iets hoger komen liggen.
Geplaatst: 12 feb 2013 11:46
door Co'tje
Maarten schreef:Ik heb een kleine poelie (waardoor de M62 bij lagere toeren uitgepuft is), maar compressor nokkenassen en 3" Tullet uitlaat incl spruitstuk. En Mijn max vermogen ligt net boven de 7000 rpm. Met een iets grotere (of de orginele) poelie en 68mm gasklep (ipv 65mm) zal dat nog iets hoger komen liggen.
Ben nu ook bezig met de blower CAM's en andere klepveren.
Heb al een geflowde kop, licht vliegwiel, 2.8 SC poelie, 68mm gasklep, electrische waterpomp, geen balansassen, dual-pass, 3inch tullett.
Dan zal ik ongeveer op de max van de Eaton zitten (hoop ik.....).
Wanneer is de volgende testbank-dag? Zorg ik dat de boel weer rijdt

Geplaatst: 12 feb 2013 11:52
door Smiley
In oktober met de manta club, maar als we een half dagje die maha bij Rica willen hebben, moet dat wel betaalbaar lukken met een paar man.
Geplaatst: 12 feb 2013 13:34
door Co'tje
Smiley schreef:In oktober met de manta club, maar als we een half dagje die maha bij Rica willen hebben, moet dat wel betaalbaar lukken met een paar man.
Prima!
O ja, heb je mijn auto in je profiel staan?
Geplaatst: 12 feb 2013 13:36
door Smiley
Co'tje schreef:O ja, heb je mijn auto in je profiel staan?
Ja natuurlijk.
De beroemste speedster van nederland
