Pagina 5 van 13

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 02 jul 2013 17:11
door tibby
Lijkt interessant om eens een sprintje te doen tegen mekaar :yes:
koppel is hetzelfde. grtz

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 jul 2013 18:10
door vauxhall
kleine update van wat ze gedaan hebben bij Klasen
Ben zelf nog nimbus schilden aan het plaatsen
Iemand ervaring met Heat coating voor spruitstuk turbo en uitlaat?
Zircotec zou de beste zijn. http://www.zircotec.com/page/--motorspo ... atings/132

http://www.youtube.com/watch?v=KdsAtU3VzAM&feature=plcp

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 jul 2013 18:11
door vauxhall
nog fotos

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 jul 2013 18:12
door vauxhall
volgende

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 jul 2013 18:14
door vauxhall
laatste

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 jul 2013 19:40
door patje
Ik heb de coating laten aanbrengen op ons tullet spruitstuk :) . zie linkje volledig onderaan
http://www.christullettexhausts.com/bes ... vx220.html

Het ziet er nog als nieuw uit na 3 jaar wel opletten van vuile vingers, denk wel dat het werkt alleen moeilijk te meten en vrij kostelijk.

greetz patje

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 11 jul 2013 20:51
door hitman
http://www.techlinecoatings.com/BulkExhaust.htm

moet maar eens lezen

onderstaand misschien iets voor je




TURBO X ™

•Extreme temperature Exhaust system coating designed specifically for Turbo’s.
•Available in BLACK and BLUE
•Reduces under hood temperatures, reduces exhaust manifold surface temperatures
•Improve exhaust gas velocity, increase H.P.
•Available in 8 oz., Quart, (Retail Packaged) , and Gallon
•Air drying requires no baking, full cure occurs at 750F

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 12 jul 2013 13:29
door vauxhall
[quote="hitman"]http://www.techlinecoatings.com/BulkExhaust.htm

moet maar eens lezen

onderstaand misschien iets voor je


Ik had al van zo een produkt gehoord. Maar ook dat het na enkele maanden al veel dunner was.
Zircotec zou top kwaliteit zijn. F1 en WRC

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 12 jul 2013 14:13
door aKra
Geen bekleding meer vanuit de passagiersruimte en de motorruimte? :/

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 12 jul 2013 15:41
door Arno
Zircotec is gewoon 'proven technology' en het werk ook prima. Blijft lekker op z'n plek en helpt om afstraling van warmte te reduceren/vertragen.

Enige nadeel is dat het flink aan de prijs is, vooral als een een spruitstuk laat coaten omdat ze gewoon per pijp-lengte tellen en dan loopt het heel gauw op. Doorlooptijd kan ook tegen zitten als ze grote orders van motorsport toko's krijgen die dan voor gaan op 'losse' ordertjes.

Volgens mij staan er nog foto's en verhaal van Chris Randall (cnrandall, randy) op het VX220 forum van het Zircotec gecoate spruitstuk wat hij toen op z'n race Europa gebruikte. Dat hielp enorm om tegen te gaan dat allerlei dingen in de motorruimte begonnen te smelten en het hielp ook om de turbo flink van 'energie' te voorzien die nu niet verloren ging in de afstraling.

Bye, Arno.

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 12 jul 2013 17:37
door patje
Ik heb het nog eens nagekeken we hebben 200£ betaald voor het spruitstuk en 57 £ voor de u-bend aan het achterwiel andere kleuren waren 15% extra.

greetz patje

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 12 jul 2013 18:52
door vauxhall
aKra schreef:Geen bekleding meer vanuit de passagiersruimte en de motorruimte? :/
had een semi lexaan zwarte ABS achterwand. Die was na 5rondjes gesmolten
Ga nog niks definitief zetten als achterwand.
Er komt een 100liter ATL tank achter de zetel (of passagierskant)
daarna alles afwerken achterin

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 12 jul 2013 18:54
door vauxhall
Arno schreef:Zircotec is gewoon 'proven technology' en het werk ook prima. Blijft lekker op z'n plek en helpt om afstraling van warmte te reduceren/vertragen.

Enige nadeel is dat het flink aan de prijs is, vooral als een een spruitstuk laat coaten omdat ze gewoon per pijp-lengte tellen en dan loopt het heel gauw op. Doorlooptijd kan ook tegen zitten als ze grote orders van motorsport toko's krijgen die dan voor gaan op 'losse' ordertjes.

Volgens mij staan er nog foto's en verhaal van Chris Randall (cnrandall, randy) op het VX220 forum van het Zircotec gecoate spruitstuk wat hij toen op z'n race Europa gebruikte. Dat hielp enorm om tegen te gaan dat allerlei dingen in de motorruimte begonnen te smelten en het hielp ook om de turbo flink van 'energie' te voorzien die nu niet verloren ging in de afstraling.

Bye, Arno.

In de herfst/winter rij ik toch geen circuit dus tijd genoeg om alles op te sturen.
Dat artikel van Chris Randall ga ik zeker opzoeken.
Bruikbare tip!

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 12 jul 2013 18:56
door vauxhall
patje schreef:Ik heb het nog eens nagekeken we hebben 200£ betaald voor het spruitstuk en 57 £ voor de u-bend aan het achterwiel andere kleuren waren 15% extra.

greetz patje
Prijzen bij Zircotec zouden veel hoger liggen. Transport/ kwaliteit
Ik wil miss het volledige uitlaattraject laten coaten als hier voordeel in is.
thanks

Re: Mijn nieuw atelier en verzameling

Geplaatst: 12 jul 2013 20:26
door patje
Dit is wel degelijk bij zircotec gedaan.

greetz patje