Vaste mini bijeenkomsten

Aanstaande evenementen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Leuk idee Yvo. Moet ik misschien maar eens doen. Ik hoop alleen niet dat ik afkeurende blikken krijg als ik met mijn nep-elise aan kom rijden.... :roll:
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Ach.. we hebben al een paar jaar de discussie: Elise S1 vs Elise S2 (hardcore versus kappers :P) die discussie blijft altijd terugkomen, maar is op zich alleen vermakelijk. Datzelfde zal voor de speedster gelden.. minder hardcore dan de S1, comfortabeler etc. etc. maar toch wel heel erg Lotus :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

YvoTuk schreef:Ach.. we hebben al een paar jaar de discussie: Elise S1 vs Elise S2 (hardcore versus kappers :P) die discussie blijft altijd terugkomen, maar is op zich alleen vermakelijk. Datzelfde zal voor de speedster gelden.. minder hardcore dan de S1, comfortabeler etc. etc. maar toch wel heel erg Lotus :)
Tsja, jij bent natuurlijk neutraal in deze, jij moet je troep verkopen aan alle partijen! :lol: :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Ach misschien niet zo basic als de elise, maar heb hier een blad liggen van Topgear (juni 2004)met een circuittest van elises en speedsters, maar er is geen elise sneller als de speedsters!!! :D :D :D :D :D

1.36.0 min voor de 2.2 speedster
1.35.3 min voor de turbo

1.36.3 voor de snelste elise (111R, 189 pk),langzaamste Elise (serie 1, 190 pk):1.54.18 .......:shock:
1.37.3 voor de snelste exige (serie 1, 187 pk)
1.35.5 voor de snelste exige (serie 2, 189 pk)

En dan moet je echt naar de 340R met de conversie naar 190 pk, anders is ie net zo snel als de standaard turbo speedster, om onder de speedster turbo tijd te duiken, met 1.34.5 min
Snelste tijd van de test was met een speedster sprint, 3.2 liter zes cilinder, 1.29.6

Test was met negentien auto's totaal. Dus een aardig vergelijk lijkt me.
Winnaar van de test was de exige serie 2, was niet de snelste maar wel het leukste volgens het blad.

Lijkt me dus dat we daar gewoon kunnen komen met onze 'luxe' speedsters... Lekker effe praten met een topgear onder je arm :lol:

Maar eerlijk is eerlijk: Als ik het geld had kocht ik een Exige!!

Ps: testrijder was Julian bailey, alles gereden tot aan de F1 aan toe.. Gemiddelde tijden Elises 1.37.hoog

Oke, kan het toch niet laten:
:D 8) :lol: :D 8) :lol: :D 8) :lol: :D 8) :lol: :D 8) :lol: :D 8) :lol:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hmm, als ik deze waardes zie kan ik alleen maar zeggen dat ik geen barst van de kwaliteit van de test geloof. Een S1 met 190PK die 1:54 rijdt?? Die rijdt een 2.2 speedster echt helemaal zoek hoor. Ik weet niet precies wat een S1 weeg, maar in iedergeval ruim onder de 700kg. Dan ga je me niet vertellen dat een auto die zwaarder is en minder vermogen heeft sneller is.

Hetzelfde geldt voor de Exige, lichtere auto, meer vermogen. Dusja.. Of er is gereden in ontzettend verschillende omstandigheden (nat/droog/temperatuur) of de bestuurder heeft wat issue's in auto's zonder ABS :P

Mark
C30-94@0.55bar
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Maik schreef:
Tsja, jij bent natuurlijk neutraal in deze, jij moet je troep verkopen aan alle partijen! :lol: :wink:
Nee hoor, ik doe net zo hard mee :lol:

Voor mij persoonlijk is er maar een Elise, dat is de S1. Dat heeft niets met het uiterlijk te maken maar met de techniek. De S1 is de auto waaraan je het meest kunt rommelen zonder problemen te krijgen met allerlei instanties, de S1 is de lichtste auto en voor de S1 zijn de meeste producten beschikbaar.
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Ik ben het met Mark eens, die S1 had een probleem, de coureur had een probleem of beiden, maar een lichtere auto met gelijkwaardige handling en meer motorvermogen zou moeten leiden tot een snellere tijd, niet langzamer, dan doe je iets verkeerd :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik gok op verschillende omstandigheden, wat Mark dus zegt. Die 1.54 zal wel op een erg natte baan geweest zijn...

Maar maakt niet uit voor de rest, Steven, wij gaan de volgende zaterdag die elise gasten (en meiden?) lekker opstoken met die Top Gear :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Zelfde omstandigheden, serie 1 was erg onstabiel wanneer er geremd werd, veel te veel overstuur....

En de coureur heeft formule 3000, F1, BTCC, enz gereden!! Nee dan zal hij een abs probleem hebben...

En volgens mij weten wij ook allemaal dat Top Gear een voorliefde heft voor alles wat Engels is dus denk ook niet dat die Opel betere tijden gaan geven dan dat het was..

Het is gewoon jammer voor Lotus, gewoon slikken en voortaan opzij gaan als je een Speedster ziet!!!! Maar ze zijn wel lekker basic! Hahahahahahahahahahhaaha
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

stevenflappy schreef:Zelfde omstandigheden, serie 1 was erg onstabiel wanneer er geremd werd, veel te veel overstuur....
Ahh... dat zegt ik.. een probleem dus :)

Overigens.. 2de zaterdag van de maand bij van Sten, volgende week is 1ste zaterdag :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Dan kom ik misschien ook nog. Ik ben tot 15uur in de keuken van de Zwethheul (Stevenflappy kent dit wel) in Schipluiden.
Daarna dus.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

En al die andere elises dan......... 15 stuks die langzamer zijn, ALLEMAAL een probleem... Misschien zijn ze dan een beetje k.. in elkaar gezet :?

Ik weet het, maar ik moest het toch nog 1 keer zeggen!!! :oops:

Zwetheul :P En dan maar tot 3 uur??? Zoeken ze nog mensen, enne wat doe je daar precies(functie)
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

stevenflappy schreef:En al die andere elises dan......... 15 stuks die langzamer zijn, ALLEMAAL een probleem...
Waarom? Ze hebben allemaal 1 ding gemeen.. De bestuurder..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

stevenflappy schreef:En al die andere elises dan......... 15 stuks die langzamer zijn, ALLEMAAL een probleem... Misschien zijn ze dan een beetje k.. in elkaar gezet :?

Ik weet het, maar ik moest het toch nog 1 keer zeggen!!! :oops:

Zwetheul :P En dan maar tot 3 uur??? Zoeken ze nog mensen, enne wat doe je daar precies(functie)
Dagje koken en dan opeten. Schijnt leuk tentje te zijn.
Lotus Elise S2
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

euhm... zeker nog nooit de produktielijn bezocht Steven?

De VX en elise werden gebroederlijk naast elkaar in elkaar geknutseld door de kansarme jongeren ;) van Norwich. Na in eerste instantie een aparte QC lijn te hebben heeft Lotus toch maar besloten dat het wel handig zou zijn als Elises ook niet spontaan uit elkaar vallen dus hebben ze ook de QC gedeeld.

Wel leuk verhaal trouwens van Top Gear, ongeveer net zo accuraat als die Opel dealers die me zonder enige tranen wisten te vertellen dat de Speedster door Opel is ontwikkeld en dat Lotus ze uitermate dankbaar waren voor het delen van de technologie in de Elise. :lol:

....of de marketing meneer van Opel NL die me bij de intro van de Speedster vertelde dat hij de doelgroep al bepaald had: de vrouwen van Omega MV6 eigenaren; die hebben tenslotte geld en zo'n Speedster is natuurlijk een ideaal boodschappenwagentje voor mevrouw... :lol: Ik vraag me nog steeds af waarom er zoveel Speedsters/VXen onverkocht zijn gebleven :lol:
Afbeelding
Plaats reactie