Pagina 5 van 10
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 6:23
door Arno
Smiley schreef:Passen modernere kitjes niet makkelijker?
Valt weinig 'makkelijker' te maken..
De ballast is tegenwoordig misschien iets kleiner/compacter, maar de lamp zelf blijft gewoon lastig om in de halogeen H1 voet te krijgen, daar verandert niets aan.. Basis probleem van het proberen te frommelen van een gas-ontladings lamp in een erg kleine halogeen fitting.
Evt. deze ook:
http://www.verboom.net/projects/speedst ... index.html
Bye, Arno.
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 7:01
door speedokus
De ballast is tegenwoordig misschien iets kleiner/compacter, maar de lamp zelf blijft gewoon lastig om in de halogeen H1 voet te krijgen, daar verandert niets aan.. Basis probleem van het proberen te frommelen van een gas-ontladings lamp in een erg kleine halogeen fitting.
Valt echt ontzettend mee, om te doen, ze passen tegenwoordig een stuk beter.
grt Speedokus.

Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 9:21
door Speed2200
Goed idee deze meeting.
14-9 en 21-9 zet ik even vast.
Groeten,
Rob
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 9:55
door jaydee
Smiley schreef:Als ik dat hak en breekwerk zie dan hoeft het al niet meer.
Passen modernere kitjes niet makkelijker?
Hak- en breekwerk????
SteV6 is zo'n friemelaar dat-ie een extra pootje op de fitting gesoldeerd heeft, maar dat is absoluut niet nodig. Met wat kracht past het originele klemmetje gewoon over de voet van de xenonlamp, hoor...
Een gat in de aflsuitdop maken ontkom je niet aan. En de balast vindt wel ergens een plekje in de ruimte onder de koplamp, geen probleem.
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 12:20
door aKra
Ik wilde ook nog Xenon bij mij er in hangen, de setjes liggen klaar maar ik vind het ook zonde om door de rubberen opening een gat te maken en teveel te klooien. Daar zijn de lampen simpelweg te duur voor.
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 13:05
door 911Speedster
jaydee schreef:Een gat in de afsluitdop maken ontkom je niet aan. En de ballast vindt wel ergens een plekje in de ruimte onder de koplamp, geen probleem.
Ik heb geen gat gemaakt in de rubber dop, of extra draden door de ontluchtingsrubbers.
Bij mij moet de xenon een dag per jaar eruit voor de @#$%$#$%@@# keuring, daarna de Xenon er weer in en met tape weer dicht.
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 13:44
door aKra
Misschien ook niet eens een gekke oplossing, maar het monteren van de starters is ook een crime wat mij betreft. Toch geen echt stevige montagepunten.
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 15:18
door jaydee
Die plak je toch gewoon met dubbelzijdige tape op de radiator surround?!
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 15:31
door aKra
En dan trilt hij ooit los? Nee dank je.
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 14 jun 2013 15:51
door jaydee
Hahaha, dan heb je de verkeerde tape gebruikt!
Ik gebruik voor dit soort klusjes Tesa Spiegeltape, of Bison Autofix. Als je zorgt dat het oppervlak goed stof- en vetvrij is en je dat wat je plakt een minuutje stevig aandrukt, dan laat het ècht niet meer los...
Bovendien kan zo'n ballast toch nergens heen in de voorbumper, dus als-ie loslaat is er nog geen man overboord.
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 15 jun 2013 17:27
door S. Gonzales
Om de ballast met velcro op zijn plaats te houden boor ik links en rechts direct naast de ballast een gaatje zodat daar een tiewrap door kan. Dan kan het sowieso geen kant op. Voor het geval je denkt "daar kan je toch niet bij met een boormachine?". Klopt, maar met een los spiraalboortje tussen je vingers draai je er zo een gaatje in. Het spul is zo zacht als boter. Er rijden al verschillende Speedster rond met deze extra borging.

Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 15 jun 2013 17:41
door aKra
Dat is op zich wel een slim idee.
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 15 jun 2013 17:56
door 911Speedster
S. Gonzales schreef: Er rijden al verschillende Speedster rond met deze extra borging.

+ één

Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 15 jun 2013 18:47
door Smiley
jaydee schreef:Hak- en breekwerk????
De grote lap tekst was wat intimiderend, dus aleen plaatjes gekeken.
Nog eens doorgelezen, en alleen het klemmetje heeft wat hulp nodig. Helder.
Re: *Praktische/technische Meeting*
Geplaatst: 15 jun 2013 21:28
door alain
Hoe de voor - en de achterclam demonteren dat zou ik graag willen zien!
Maar daar is waarschijnlijk geen tijd voor?
Anders ben ik graag van de partij als de datum wat uitkomt met mijn werk..
Bestaat er geen filmpje over hoe dat moet?