Pagina 5 van 26

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 15 mar 2015 10:45
door S. Gonzales
Smiley schreef:
Daan schreef:Bovenstaande is wellicht allemaal bekend, maar ik meld het maar voor de volledigheid.
Nee, turbo diy staat redelijk in de kinderschoenen.
Ga dus vooral zo door met foto's plaatsen :yes:
Sluit ik mij volledig bij aan! Leuk om het zo te volgen. Dank en ga vooral zo door! :thumbsup:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mar 2015 21:25
door Daan
Iemand een idee waar ik een pakking kan vinden voor de throttlebody - manifold voor de saab manifold? Morgen nog eens bij AOC vragen, maar kan het echt nergens op internet terug vinden... :wacko:
Vloeibare pakking kan ook maar lijkt me niet ideaal.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 16 mar 2015 23:47
door Exmantaa
Google eens op 90 537 718

:wink:


Saab 9-3 9-3X Throttle Body Gasket Victor Reinz

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 17 mar 2015 10:38
door Daan
Exmantaa schreef:Google eens op 90 537 718

:wink:


Saab 9-3 9-3X Throttle Body Gasket Victor Reinz
Ik zeg dikke prima :beta:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 17 mar 2015 20:44
door Daan
Ik zeg.... :wacko:

Is hier blijkbaar niet te leveren. UK kan ik ook niet vinden. Ebay vanuit USA gaat je minimaal $25 kosten voor een stukje pakking...
Ik ga maar een stuk pakkingpapier kopen en zelf snijden. We houden u op de hoogte.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 18 mar 2015 13:56
door Dominique
http://www.ebay.com/itm/90-537-718-Thro ... 6#shpCntId
nog geen 9 dollar, contact seller for shipment details...

en iid anders: lijkt het mij een pakking die prima zelf te maken is...

by tha way, leuk topic om te volgen! :thumbup:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 21 mar 2015 23:35
door Daan
Vanavond met het Saab manifold bezig geweest. De nieuwe TMAP sensor past niet in de oem locatie... Gat is 1mm te groot en sluit dus niet volledig af op het rubber ringetje.
De TMAP sensor raakt volgens mij de "bodem" van het oem MAP-gat dus heb ik er een ring tussen gezet om de sensor 2mm hoger te zetten.
Dan maar Ghetto-style met een extra pakking er tussen en klemmen:
Afbeelding

PCV gat simpel dichtgezet met een 5 cent munt en een beetje kit. De munt sluit de weg naar het manifold geheel af dus je hoeft niet bang te zijn dat er kit in je inlaat wordt gezogen.
Afbeelding

Dan de volgende vraag: Waar dient deze vacuumslang voor? Zat als vacuum bron op het oem manifold:
Afbeelding
Afbeelding

Komt hier vandaan (achteraan):
Afbeelding

Ik heb op mn saab intake nog een vacuumpijpje over met aardig dezelfde diameter en deze lijkt te passen. Kan die hier op terug? Waar dient het voor en kan deze tegen boost?

Nu nog enkel een week wachten op mn manifoldpakking en fitting voor mn brake-booster.

Grtz,
Daniel

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 21 mar 2015 23:56
door Smiley
Die slang zit aan de evap klep.
Dient om de luchten van je brandstof filtersysteem gesloten te houden.

Op de SC 68mm klep zit er een aansluiting. (vacuum)
Als je die niet hebt, zul je creatief moeten worden.
Als je hem voor de gasklep plaatst, heb je kans dat je het gaat ruiken.

Kun je hem niet op een van die miljoen gaten op je manifold krijgen?

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 22 mar 2015 0:11
door Daan
Ja, zit 1 aansluiting in het manifold die eigenlijk goed past.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 22 mar 2015 8:34
door stefan
daan even een goede raad van een belg..probeer toch op een andere manier je t map.te bevestigen..langs boven af zou je wel eens problemen krijgen
denk aan extra warmte geleiding door die bouten en het metalen plaatje...vrees dat het anders moet ..grtz

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 22 mar 2015 10:08
door Daan
Hoi Stefan,

bedankt voor je advies. Ik was dit idee op een cobalt forum tegen gekomen:
http://www.cobaltss.net/forums/2-0l-lsj ... ni-159304/

Daar wordt wel gesproken over een vacuum lek:
Afbeelding

Volgens mij is dit niet correct. Je PCV blaast in een holle, maar afgedichte ruimte. Als je een afvoer hebt via je kleppedeksel zal hij daar afblazen bij overdruk.

Heb iig een berg verschillende rubber 0-ringen besteld om te kijken of die passen en de map goed laten klemmen.

Maar jullie hebben je EVAP wel op boost aangesloten?

Grtz,
Daan

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 22 mar 2015 10:50
door Smiley
Smiley schreef:Kun je hem niet op een van die miljoen gaten op je manifold krijgen?
Zit me net te bedenken dat een turbo natuurlijk druk via de gasklep levert.
De SC mannen zitten inderdaad voor de boost, maar na de gasklep.

Tja, dan maar voor de gasklep denk ik, en hopen dat de geur niet doorkomt.
Hou je de oem airbox, of wordt het een open cone? (want dan ga je het zeker ruiken denk ik)

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 22 mar 2015 10:52
door Exmantaa
Nee, de EVAP klep zit bij de SC's voor de charger en heeft dus altijd een onderdruk

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 22 mar 2015 19:11
door Daan
Net even ergens anders ook de vraag neergelegd. Zoals we al dachten mag er geen boost op de EVAP komen. In mijn geval maak ik een nieuwe slang van de EVAP-klep naar de intake pijp tussen de ApexĂ­ cone filter (smiley) en de turbo in. Enkel vacuum en geen boost daar.

Weer een dingetje opgelost, op naar de volgende :mrgreen:

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo

Geplaatst: 23 mar 2015 11:47
door Arno
Aangezien de koolstof-bus wel redelijk een vacuum nodig heeft om 'm leeg te slurpen van opgeslagen benzinedampen is misschien een eenvoudige terugslagklep in de leiding en dan aansluiten op 1 van de nippels van het spruitstuk? Dan kan er geen overdruk (>100kpa) op de bus komen te staan, maar kan hij nog steeds 'volledig' vacuum zien.

Op de koolstof-bus zit weer een klep die door de ECU wordt bediend en die zal 'm over het algemeen bij lage belasting (en ik gok ook alleen <100Kpa) gepulseerd openen als de condities goed zijn. Ik durf niet te zeggen of het (kleine beetje) onderdruk tussen filter en turbo voldoende zou zijn om deze bus genoeg te 'legen'.

Bye, Arno.