Pagina 5 van 15
Geplaatst: 30 aug 2005 20:33
door Maik
Heel goed Steven!
Op de ring had deze elise ze er ook onder zitten:
Welke banden heb je er nu ookalweer opzitten? En merk je al verschil met sturen? Vooral door de 16 velg voor en het zowiezo lagere gewicht t.o.v. de standaard velgen moet je toch wel redelijk wat verschil voelen...
Ben benieuwd...
M.
Geplaatst: 30 aug 2005 22:19
door stevenflappy
A035 of zoiets van Yokohama, echt veel verschil heb ik vandaag niet gemerkt, te veel files vandaag. Morgen rij ik zo'n 350km met veel b-weggetjes dus dan weet ik meer.

Geplaatst: 31 aug 2005 7:30
door Marcel
Ziet er mooi uit die velgen

top
Schuifbouten werkt perfect om die 2 mm op t eheffen, heb zelfs wel eens gehoord dat het beter is dan normale, maar vraag me niet waarom.
Was voor mij ook de eerste keer........maar ik zou het ook weer doen.
€ 1400,- is een nette prijs met goede banden

Ik weet niet wat de ET waardes zijn anders heb je ook nog verbreders nodig

Geplaatst: 31 aug 2005 10:21
door stef666
ET achter is 36 En voor 35. Dus er moet nog wel hier en daar een spacertje tussen, Maar die kan ik er wel bij bietsen verwacht ik...
De 1400 is met Toyo T-1R 205-40-17 en 235-40-17 Ik kan ze ook met Bridgestone RE-050 krijgen in dezelfde maten, Maar dan komt er 50 euri bij...
Geplaatst: 31 aug 2005 14:56
door Marcel
stef666 schreef:ET achter is 36 En voor 35. Dus er moet nog wel hier en daar een spacertje tussen, Maar die kan ik er wel bij bietsen verwacht ik...
De 1400 is met Toyo T-1R 205-40-17 en 235-40-17 Ik kan ze ook met Bridgestone RE-050 krijgen in dezelfde maten, Maar dan komt er 50 euri bij...
Denk dus als je het echt strak wilt hebben je voor wel 15 mm spacers moet hebben en achter ook zoiets denk ik.........
en die krengen zijn duur hoor, dus of je ze erbij gebietst krijgt

Geplaatst: 31 aug 2005 15:21
door stef666
Ik ben er nog niet zeker van of ik achter ook spacers wil hebben. Standaard zit daar toch ET 35 o.i.d.?
Enne, Ik kan lullen als brugman Marcel

(En een beetje reclame maken voor z'n zaak doet ook wonderen)
Geplaatst: 31 aug 2005 21:00
door stevenflappy
Nou vandaag de hele dag wezen rijden, maar wat rijden al die andere mensen langzaam in bochten he
De grip voor is vele malen beter als wat ik gewend was, heb nu alleen het probleem dat als ik flink ga 'hoeken' met mijn bak dat de remdruk wegvalt en er niet meer mee te remmen is... Wielen blokkeren maar geremd wordt er bijna niet? Zo maar even het abs topic lezen, ben bang dat het zowieso beter word om een vxr-unit uit Engeland te laten komen om dit soort problemen tegen te gaan.
Verder ben ik steeds weer verbaast hoe ongelooflijk veel harder ik door een bocht kan als ooit te voren, komt natuurlijk ook door de Nitrons, maar dit moet dan nog beter worden met semi-slicks die binnenkort erop komen.
Dan wordt ie:

Geplaatst: 01 sep 2005 6:32
door Marcel
@Jan - dit zijn jouw velgen dus:
ATS DTC Superlight (track use only)
Felge: VA: 7,5 x 17 (nur ca. 6,9 kg) und HA: 9 x 17 (nur ca. 7,9 kg)
@Stevenflappy - je maakt er serieus werk van, ziet er goed uit en als ik je hoor over hoe hij nu rijdt, goede keuzes
@ Stef666 - inderdaad heb je STD ET36, dus je komt zonder verbreders uit op ca 7 mm naar buiten als nu, echter had ik bij mijn vorige 9J achter met ET32, was net iets teveel van het goed maar is wel circa 17 mm meer als bij deze, Jan heeft als hij ET 42 heeft met 9J circa 7 mm meer naar buiten.......dus het zou denk ik inderdaad wel kunnen zonder spacers, en anders kan dat altijd nog
p.s. als Jan zoals hij laatst zei ET27 hebben met die 9J dan zou hij nog eens 15 mm meer naar buiten komen, is het verschil wel heel groot

Geplaatst: 01 sep 2005 6:38
door jans
Dat zullen de ATS-DTC zijn. Maar van ET waarde's wordt ik zo langzamerhand tureluurs

Geplaatst: 01 sep 2005 6:52
door Marcel
jans schreef:Dat zullen de ATS-DTC zijn. Maar van ET waarde's wordt ik zo langzamerhand tureluurs

Je hebt de ATS DTC dus in twee versies.......normale en superlchte, die jij hebt dus blijkbaar

Geplaatst: 01 sep 2005 7:13
door markv
stevenflappy schreef:N
De grip voor is vele malen beter als wat ik gewend was, heb nu alleen het probleem dat als ik flink ga 'hoeken' met mijn bak dat de remdruk wegvalt en er niet meer mee te remmen is... Wielen blokkeren maar geremd wordt er bijna niet? Zo maar even het abs topic lezen, ben bang dat het zowieso beter word om een vxr-unit uit Engeland te laten komen om dit soort problemen tegen te gaan.
Dat klinkt als ABS issue. Welke unit heb je in je speedster zitten?
Mark
Geplaatst: 01 sep 2005 13:25
door stevenflappy
Geen idee... Het is dat kastje aan de bestuurderszijde in de neus van de auto toch?

Dat is bij mij zwart en er staat verder niets op..
Geplaatst: 01 sep 2005 13:50
door Marcel
Ook geen witte stip

die werd er namelijk op gezet als hij gemodificeerd werd.........lees
deze thread anders eens door.
Geplaatst: 01 sep 2005 14:04
door Maik
markv schreef:stevenflappy schreef:N
De grip voor is vele malen beter als wat ik gewend was, heb nu alleen het probleem dat als ik flink ga 'hoeken' met mijn bak dat de remdruk wegvalt en er niet meer mee te remmen is... Wielen blokkeren maar geremd wordt er bijna niet? Zo maar even het abs topic lezen, ben bang dat het zowieso beter word om een vxr-unit uit Engeland te laten komen om dit soort problemen tegen te gaan.
Dat klinkt als ABS issue. Welke unit heb je in je speedster zitten?
Mark
Inderdaad bijna 100% zeker de ABS die dol wordt.
VXR unit is inderdaad het beste, maar ik zou eerst proberen door de dealer gratis de turbo unit erin te laten zetten, misschiend dat je dan al helemaal tevreden bent...
gr,
M.
Geplaatst: 01 sep 2005 14:56
door markv
Hou er wel rekening mee dat je voor de VXR unit officieel dus kleinere voorwielen hoort te gebruiken..
Mark