Pagina 47 van 77

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 13 jun 2015 10:45
door tibby
Allez,

Reservelijstje :wink:

1. Pipo
2. Philip 1966
3.

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 13 jun 2015 13:38
door philip1966
2e reserve....

flessen gin staan klaar... :-)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 23 jun 2015 13:14
door tibby
Final set up dumpvalve....
Ze komen nu stilletjes mijn oren uit :evil:
Welke bleek de beste te zijn (voor mij) de open Forge fmvd004 . Jammer dat nu deze juist verkocht is.... De open Forge had vele nadelen maar het vermogen kwam beter over. Beetje een on/off gevoel. Bij mij draait alles om gevoel.
Deze set up is echt een straat set up. Gezapig :evil: Ik kan nog verder gaan ermee en het super gezapig maken. Maar dat wil ik niet.
Uiteindelijk geindigd met Forge's laatste versie turbovalve....
Maargoed ,genoeg geld in deze rommel gestoken allemaal...

Afbeelding

grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 24 jun 2015 8:13
door tibby
En ........Geraak je met een kleine 400pk door de Belgische keuring?






























































































































































Nope.....

Afbeelding

Op naar Frank Jansens :(

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 24 jun 2015 11:18
door aKra
Hoe strikt zijn ze dan met uitlaatgassen in België? Moet de auto aan specifieke fabriekswaarden voldoen dan?

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 24 jun 2015 11:48
door stefan
als je hier een zonneband kleeft....steken ze je in den bak

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 24 jun 2015 11:49
door Arno
Ik ga er vanuit dat ze in Belgie gewoon de normale EU waardes aanhouden, dus:

- Auto's tot Juni 2002 max 0.5% CO stationair, 0.3% CO 2500 rpm + lambda 0.97 < x < 1.03
- Auto's na Juni 2002 max 0.3% CO stationair, 0.2% CO 2500 rpm + lambda 0.97 < x < 1.03

(met hier en daar wat uitzonderingen voor lean-burn motoren en zo die heel andere lamba en CO waardes kunnen hebben)

Dit lijkt een vrij eenvoudige afkeur op uitlaatgas samenstelling en als de gemeten/berekende lambda waarde buiten het bereik ligt is er meestal gewoon iets stuk zoals:

- Primaire lambda sensor defect/sloom
- Lekkage uitlaat systeem (pakking, flens, etc.)
- Katalysator koud/kapot/etc.
- Sensor op motor defect of buiten bereik (temperatuur, etc.)
- Bedradingsproblemen motor kabelboom

Gewoon even na laten kijken. Ook 'dikke' turbo motoren moeten normaal gesproken zonder veel problemen de normale emissiewaardes halen bij stationair en onbelast. (als de kat warm is.. sport/metaal kats willen nog wel eens een 'warm rijden' blokje om nodig hebben)

Bij atmosferische motoren met wilde nokjes en dat soort dingen is het vaak veel lastiger..

Bye, Arno.

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 24 jun 2015 12:32
door Neetmans
*ik kijk al voorzichtig in het "te koop aangeboden" gedeelte :wink: *

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 24 jun 2015 14:13
door tibby
aKra schreef:Hoe strikt zijn ze dan met uitlaatgassen in België? Moet de auto aan specifieke fabriekswaarden voldoen dan?
Met een Co meting van 5 % ben je wel degelijk geflest.... Lambda waarde was 0.8......
Bij koude start klinkt m'n speedster wat ruw, ook m'n vacuum staat op -0.5 na een 10tal seconden loopt hij zachter en m'n vacuum stijgt naar -0.7/-0.8 . Duid allemaal op een kapotte pakking van het spruitstuk icm met een slechte lambda sonde (kreeg altijd na een EXTREEM stukje gassen een p0130 code)
Ook de combinatie van die klote Tullet cat :yes: M'n eerste keuring met deze kat was ik er maar NET door.

tekstje van het vx forum met hetzelfdeprobleem :wink:

Numbers do seem to add up (low lambda and high CO == rich running), so that seems to rule out exhaust system leaks messing up the ECU or MOT reader.

From the numbers I'd suspect either the:

- first lambda sensor
- cat converter

First thing to check would be the lambda sensor as the measured lambda value (not directly measured from the engine sensor, but calculated from the exhaust gas composition) is also showing 'rich'.

With a duff cat (or cat pipe) I would expect the lambda value to still be around '1.0000', but the CO (and HC) high.

In this case the primary lambda sensor (and it's wiring/connectors) would be the biggest suspect.

Bye, Arno.



Maargoed, gissen helpt niet en de wagen gaat binnen en wordt gefixt. Eens kijken wat eruit komt als probleem :yes:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 02 jul 2015 21:18
door tibby
Wel,...... m'n turbo gaat echt wel hard op de moment :shock:

toerental..

Afbeelding

snelheid.

Afbeelding

mooie, leuke lijntjes

Afbeelding

Er zit ergens een massafout in het systeem of een ecu/programmafout. :?

grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 03 jul 2015 6:47
door speedokus
En je accuspanning is ook een beetje aan de lage kant o,6 v
echter je toerental is wel in overeenstemming met je snelheid meer dan 32000 tpm.
knap werk Dre ik denk dar iedere formule 1 renstal op je komst zit te wachten. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
grt speedokus.

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 03 jul 2015 8:21
door tibby
de spanning valt uit in het systeem tijdens rijden.... Dit is een freezed frame van een loggin. :(

Yep gisteren geracet tegen opstijgende vliegtuigen in zaventem :lol:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 03 jul 2015 9:07
door stefan
dre moest er één liggen ........,? leg een extra massakabel aan je ecu :yes:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 03 jul 2015 10:40
door tibby
Hey Stefan
Kabelboom wordt er vandaag uitgesloopt en gestript/nagekeken
Indien hier geen probleem zit wordt het een ander probleem..... Dan moet hij terug naar Vmax. Andere ecu erin en ander programma laden.... :(
Alles van sensoren is tot nu toe getest/vervangen/herplaatst geweest.
grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 03 jul 2015 16:12
door alain
Ik heb hetzelfde probleem Dre !

Lambada = 1.0
Maar co ligt te hoog co= 0,4

Ik vermoed dat mijn race cat naar de vaantjes is.

Volgende week mijn standaard uitlaat erop en terug naar de keuring gaan.

Alain