Pagina 49 van 77
Re: Tibby's beest
Geplaatst: 16 jul 2015 20:37
door tibby
Komt zeker goed! Momenteel vliegt dat ding nog steeds hoor. Heb terug die oem banden eraf gesmeten (keuring) , wat een elende qua grip....

Re: Tibby's beest
Geplaatst: 17 jul 2015 10:24
door tibby
tibby schreef:
Deze is ondertussen het plan geworden om met een agressievere map in september te plaatsen. Niks safe meer qua mapping, just gogogogo
Hopelijk haal ik die 400 wel dan.
Niks te horen van de firma. Had hen voorgesteld een voor/na run. Hebben natte voeten gekregen zeker
Ondertussen een andere z20leh klep gevonden voor een zacht prijsje. Wel maar op 62mm ipv 66/67mm geported

Re: Tibby's beest
Geplaatst: 18 jul 2015 20:08
door tibby
tibby schreef:tibby schreef:
Deze is ondertussen het plan geworden om met een agressievere map in september te plaatsen. Niks safe meer qua mapping, just gogogogo
Hopelijk haal ik die 400 wel dan.
Niks te horen van de firma. Had hen voorgesteld een voor/na run. Hebben natte voeten gekregen zeker
Ondertussen een andere z20leh klep gevonden voor een zacht prijsje. Wel maar op 62mm ipv 66/67mm geported

Ook maar weer overgeslaan en uiteindelijk voor dezelfde gasklep gegaan zoals Herman.... (grootse dia ipv de geporte items)
Vond Frank blijkbaar ook leuk, kan hij nogwat custom knutselen....

Re: Tibby's beest
Geplaatst: 12 aug 2015 20:01
door tibby
Bezoekje v'n German turbo met 300 huppelende paardjes

(Matti)

Re: Tibby's beest
Geplaatst: 19 aug 2015 7:40
door Weazle
tibby schreef:Final set up dumpvalve....
Ze komen nu stilletjes mijn oren uit
Welke bleek de beste te zijn (voor mij) de open Forge fmvd004 . Jammer dat nu deze juist verkocht is.... De open Forge had vele nadelen maar het vermogen kwam beter over. Beetje een on/off gevoel. Bij mij draait alles om gevoel.
Deze set up is echt een straat set up. Gezapig

Ik kan nog verder gaan ermee en het super gezapig maken. Maar dat wil ik niet.
Uiteindelijk geindigd met Forge's laatste versie turbovalve....
Maargoed ,genoeg geld in deze rommel gestoken allemaal...
grtz
Dat is lekker dat je blowoff valve de warme lucht weer terug blaast in je inlaat krijg je nog meer warmere lucht dan de lucht van buiten

Re: Tibby's beest
Geplaatst: 19 aug 2015 10:09
door tibby
Hoezo? Is toch koude lucht dat hij afblaast in de inlaatbuis? Of is het dat die zwarte buis over het blok loopt die opwarmt? En zo de afblaaslucht verwarmt? Buis voelt steeds koel aan... FTT legt ook zo zijn routes...
Probleem is als je de afblaaslucht naar een andere route leid, net achter de LMM komt die uit bij mij, je LMM deze afblaaslucht registreert. Een LMM meet langs 2 kanten. Daarom dat ik de route van nu heb genomen. Liever een ietsiepietse verwarmde afblaaslucht dan een foute registratie van de LMM.
Moet wel zeggen dat idd sinds ik de open valve heb verwijdert er minder vermogen is. Die brute kick op 2500 tr is precies wat glad gestreken. Daarom ook al dat geprul met verschillende valves. Mss na een nieuwe mapping (moet toch gebeuren) dit terug komt.
Maar hij gaat nog steeds als een raket hoor

Mij hoor je niet klagen erover.
In september op naar de 400 pk (90mm maf en grotere throttle body)
grtz
Re: Tibby's beest
Geplaatst: 19 aug 2015 10:14
door tibby
KT farzeughtechnic ook.....

Re: Tibby's beest
Geplaatst: 27 aug 2015 12:06
door tibby
Mijn '400pk' kitje neemt langzaam vorm....
nieuwe Sandtler Suprcompetition filter (droog type ivm nieuwe LMM)
Uitleg van Tilman Sandtler ivm filter:
The super competition filter is less restrictive than the wet filter material. Because it´s a synthetic webbing and not a natural material. The other advantage of the super competition filter is that you didn´t need to oil it. You can clean it easily with warm water and a mild soap.
Nieuwe LEH LMM waarvan we de sensor opnieuw gaan gebruiken in een Bosch 92mm huis (nog onderweg)
Geported LEH gasklep 62mm (Porsche gasklep heb ik nooit aangehad

)
grtz
Re: Tibby's beest
Geplaatst: 27 aug 2015 18:55
door StefanM
Mooi topic om te volgen!
Ben benieuwd of de 400 pk gehaald wordt (understatement; maar is wel veel zeg. Zeker ivm het lage gewicht van de Speedster

). Zijn er meer Speedsters die dit vermogen hebben (gehaald)?
Re: Tibby's beest
Geplaatst: 27 aug 2015 19:25
door tibby
Wss als ik Aral 101 tank en met deze toevoegsels de bank opga zal er een kleine 400 gehaald worden. Een 20pk extra moet haalbaar zijn....
400pk + monsters??? Herman,Rikster (denk ik toch??) Vauxhall destijds met z'n vorige set up.....
Er zullen er wss binnenkort nogwel enkele tevoorschijn komen.... (Akra, Weazle,.....)
grtz
Re: Tibby's beest
Geplaatst: 28 aug 2015 14:43
door aKra
Ik lees aandachtig mee ja

Re: Tibby's beest
Geplaatst: 31 aug 2015 13:48
door tibby
90mm vs 80mm lmm huis
Inwendige diameter van 92mm lmmhuis
grtz
Re: Tibby's beest
Geplaatst: 01 sep 2015 13:55
door aKra
Dat scheelt wel een hoop, past onze eigen sensor er gewoon in?
Wel zuur dat het onderdeelnummer is 'weggekrast'

Re: Tibby's beest
Geplaatst: 01 sep 2015 18:02
door tibby
aKra schreef:Dat scheelt wel een hoop, past onze eigen sensor er gewoon in?
Wel zuur dat het onderdeelnummer is 'weggekrast'

Yep, sensor past erin.
Verkoper van het Bosch huis z'n uitleg erover....
Bosch new maf housing
Please note there is no Sensor in this housing it's just the replacement new plastic maf housing
Many customers will use this as a performance part as the housing diameter is 90mm thus allowing large inlet pipes, more air flow and more power
Part number on the housing will be removed before it is shipped and cannot be confirmed
Just to confirm approx measurement of the housing:
Inside Diameter Approx - 84mm
Outside Diameter Approx - 91mm
Re: Tibby's beest
Geplaatst: 01 sep 2015 18:16
door Smiley
Wanneer is de dynorun gepland?