Wat bedoel je precies met 'software-compabiliteit'?SteV6 schreef:Zoals je hebt kunnen lezen heb ik geen extra informatie gekregen. Daarnaast heb ik nog steeds mijn bedenkingen bij de TB-route. Op oudere blokken (zoals de GSi-tjes) is het prachtig, maar de 2.2 blinkt nou niet uit in software-compabiliteit en daardoor zouden de TB's wel eens veel minder betrouwbaar kunnen uitpakken dan de bewezen (!) betrouwbaarheid van de HiTec-compressor.
De 2.2 is op een paar punten wat anders als de oudere motoren, maar mappable ECU's zijn er an genoeg die ermee overweg kunnen. Electronische gasklepregeling zit in de recentere versies van deze ECU's ook, omdat steeds meer auto's dat nu eenmaal hebben.
Je zal voor een goede werking met TB's toch altijd naar een nieuwe ECU toe moeten die met alpha-N (gasklepstand) mappings werkt in plaats van de onderdruk in het inlaatspruitstuk. (OK.. het zou ook kunnen met een luchtmassa-meter zoals de BMW M3, maar dat is erg zeldzaam buiten het OEM circuit en zou bij de 2.2 ook een andere ECU betekenen)
Mechanisch is een TB setup natuurlijk uitermate eenvoudig. Veel simpeler gaat het eigenlijk niet..
Het venijn zit vooral in de kwaliteit van de mapping in de ECU en dat is vaak weer terug te brengen naar een groot genoeg aantal uren van de motor+ECU op een test-bank.
Bye, Arno.