13 oktober: Lotus-on-Track does Zandvoort!
Goed, dit is even uit het hoofd.. Volgens mij kost de training 10 hele ponden (dus 15 Euri). De training houdt in dat er een professionele trainer naast je komt zitten.Fabian schreef: Wat zijn de kosten van de rijderstraining en wat moet ik me daarbij voorstellen? Tips van een ervaren kracht zijn zeker welkom.
Vrijdag is mijn standaard vrije dag en ik vind het wel mooi kans. dus meer beginners info is welkom.
Hij/zij laat je eerst zonder enig commentaar een of twee ronden rijden, daarna krijg je commentaar, dus "meer naar links, later remmen, NU insturen etc." Het kan ook zijn dat ie je relatief langzaam laat rijden en dat je een volledige uitleg krijgt van de 'lijnen'.
Training wil niet zeggen dat iemand een uur naast je gaat zitten, de laatste keer dat ik een trainer op Zandvoort naast me had heeft ie ongeveer vijf ronden naast me gezeten.
....maar ik heb er wél veel van geleerd

Samenvatting is dus:
Een beginner zorgt dat hij er vroeg is en rijdt een aantal verkenningsronde, zorgt vervolgens dat er een instructeur in de auto komt en bouwt zo zijn dag op. Waarbij ik voor mezelf aanteken dan overmoedigheid niet handig is.
Lijkt mij een geschikt idee om dan mezelf in te schrijven.
Een beginner zorgt dat hij er vroeg is en rijdt een aantal verkenningsronde, zorgt vervolgens dat er een instructeur in de auto komt en bouwt zo zijn dag op. Waarbij ik voor mezelf aanteken dan overmoedigheid niet handig is.
Lijkt mij een geschikt idee om dan mezelf in te schrijven.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
nog één kleine toevoeging op de samenvatting (die op zich volgens mij helemaal klopt):
Je moet op het circuit ook leren 'spiegelen'. D.w.z. je moet goed oppassen dat je andere deelnemers niet hindert. Een belangrijke regel bij LoT is dat je andere deelnemers de ruimte gunt om sneller te rijden dan jij. Geen paniek-akties, gewoon mensen doorlaten als je op een recht stuk zit..
Je moet op het circuit ook leren 'spiegelen'. D.w.z. je moet goed oppassen dat je andere deelnemers niet hindert. Een belangrijke regel bij LoT is dat je andere deelnemers de ruimte gunt om sneller te rijden dan jij. Geen paniek-akties, gewoon mensen doorlaten als je op een recht stuk zit..
- stevenflappy
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Ben vrijdag onderweg naar huis nog even gestopt in Abbeville bij Lot. Aardige lui. Ik waren naast vooral Engelsen ook 2 Nederlanders. Een ervan had helaas pech met zijn koppeling bediening. Ik hoop maar dat ze de reparatie voor elkaar hebben gekregen.
Abbeville is een klein overzichtelijk circuit, beslist de moeite waard om eens naar toe te gaan om je auto te gebruiken waar hij voor bedoeld is.
Abbeville is een klein overzichtelijk circuit, beslist de moeite waard om eens naar toe te gaan om je auto te gebruiken waar hij voor bedoeld is.

- Bijlagen
-
- Abbeville03.jpg (103.11 KiB) 5003 keer bekeken
-
- Abbeville02.jpg (72.13 KiB) 5008 keer bekeken
-
- Abbeville01.jpg (62.58 KiB) 5010 keer bekeken
Noord Frankrijk bij de kust. Uurtje of vier, vijf rijden vanuit Nederland. Zie [1] in bijgeleverd kaartje.Raphael schreef:Waar ligt abbeville trouwens ?
Soort van... volgens mij was het al na zevenen toen we richting Nederland gingen. De beste man had een pers bij een Toyota-dealer geregeld en is druk aan de slag gegaan. Ik begreep dat het wel iets beter was, maar nog steeds niet echt handig.Dominique schreef:Ben vrijdag onderweg naar huis nog even gestopt in Abbeville bij Lot. Aardige lui. Ik waren naast vooral Engelsen ook 2 Nederlanders. Een ervan had helaas pech met zijn koppeling bediening. Ik hoop maar dat ze de reparatie voor elkaar hebben gekregen.
In ieder geval was ik (inclusief dinerstop) om 23:30 thuis, dus dat viel mee.
Zelfde vriendelijke sfeer en galantheid op het circuit kan je ook bij Zandvoort verwachten (en anders zorgen we daar wel voor).
Nog drie weekjes

- Bijlagen
-
- abbeville.gif (63.84 KiB) 4990 keer bekeken