Pagina 6 van 13

Re: waterlek

Geplaatst: 17 okt 2006 19:46
door Arno
Pipo schreef:Lekke koppakking :?:
Yup.. Dat is denk ik wel plausibel..

Kromme drijfstang, ZONDER schade aan kleppen of kop kan zo'n beetje maar op 2 manieren:

- teveel kracht op zuiger door bijv. te hoge laaddruk van SC
- hydrolock

In eerste geval is er vaak nog schade aan de zuiger te zien en had hij voor die tijd al flink moeten detoneren/pingelen en dat had je wel gehoord..

Hydrolock door ander luchtfilter is zacht gezegd bullshit verhaal van de garage. Voordat je zoveel vloeibaar water naar binnen weet te zuigen moet je ongeveer een emmer water naar binnen hebben gegoten om zoveel in vloeibare vorm naar binnen te krijgen. En dan zouden meer cylinders er last van moeten hebben..

Nee, Pipo zit denk ik meer in de richting..

Koppakking kan zijn gescheurd en na de laatste keer uitzetten van de motor is hierdoor koelvloeistof (staat ook onder druk) in de cylinder gedruppeld. Genoeg een laagje op de zuiger gevormd om 'm 'klem' te laten lopen toen hij gestart werd..

Resultaat: kromme drijfstang met vrijwel geen andere schade..

In dat geval is er gelukkig weinig extra schade te verwachten, hoewel het verstandig is als de andere drijfstangen ook worden nagekeken en de krukas op rechtheid en toleranties in de krukaslagers wordt gecontroleerd.

Bye, Arno.

Geplaatst: 17 okt 2006 19:57
door Gerard
Als het de koppakking zou zijn heb ik wel reden om even met Hitec te babbelen want dan is het fout gegaan bij het verlagen van de compressie.
Maar een kapotte koppakking hadden ze bij het demonteren toch ook moeten zien, toch?
Overigens zijn alle drijfstangen vervangen en is de krukas gecontroleerd.

Geplaatst: 20 okt 2006 14:50
door Gerard
Jongens en meisjes zie hier een drijfstang die werkelijk zo krom als een hoepel is.
Afbeelding

Gaat nog wel duren tot ergens volgende week voordat Speedy een keer klaar is en hopelijk niet meer tikt.
Nu is de monteur ziek geworden. Kan natuurlijk gebeuren maar hoeveel kan een mens verdragen. :twisted:

Geplaatst: 20 okt 2006 14:55
door Robin
Nog even geduld en alles komt goed die paar dagen kunnen er nog wel bij :twisted:

Geplaatst: 20 okt 2006 14:57
door jans
Gooi je er nu dan ook gelijk stalen drijfstangen in Gerard of :?:

Geplaatst: 20 okt 2006 15:33
door Maik
pfff, dat moet met een kracht gebeurd zijn zeg! :shock:

Geplaatst: 20 okt 2006 16:52
door Raphael
je moet die auto ook niet starten met een hamer...dat waardeerd die niet :P

Geplaatst: 20 okt 2006 17:21
door Gerard
jans schreef:Gooi je er nu dan ook gelijk stalen drijfstangen in Gerard of :?:
]

Nee Jans er zijn weer orginele drijfstangen in gegaan.


pfff, dat moet met een kracht gebeurd zijn zeg!
Dit was ook pas de tweede keer dat ze zoiets zagen.

Geplaatst: 25 okt 2006 16:55
door Gerard
Afbeelding


Zegt genoeg denk ik.

Geplaatst: 25 okt 2006 17:13
door Gerard
Op een subtiele manier merk je het verschil toch wel.
Het loopt allemaal wat rustiger en soepeler. Er komt ook minder geluid uit.
Uit de uitlaat komt gelukkig nog genoeg herrie :D
Mannen van de garage hebben er ook even mee gereden en waren meteen enthousiast over de compressor.
Nu weer vertrouwen in de auto gaan krijgen.

Geplaatst: 25 okt 2006 17:23
door paul
Wat heeft dit "geintje"je nu uiteindelijk gekost Gerard??

Gezien de smilies zal het nogal meegevallen zijn :?: :shock:

Groeten.

Paul

Geplaatst: 25 okt 2006 17:39
door Gerard
Die smilies geven alleen aan hoe blij ik ben dat ik Speedy weer terug heb.
Heb hem toch zo'n 6 weken moeten missen.
Als we het over de kosten gaan hebben dan blijft er geen smilie meer over ben ik bang voor.

Geplaatst: 25 okt 2006 17:55
door Piet
Super, Gerard. :thumbup:

Geplaatst: 26 okt 2006 0:23
door Robin
Let the good times roll :D

Geplaatst: 27 okt 2006 16:01
door Maik
Mooi zo!
En nu maar hopen dat alles vanaf nu een jaartje of 10 heel blijft :)