Pagina 6 van 6

Geplaatst: 07 feb 2007 10:24
door Gerard
Afbeelding

Geplaatst: 07 feb 2007 14:47
door Raphael
lang verhaal kort gemaakt...gewoon geen GT kopen :P

gt

Geplaatst: 07 feb 2007 16:34
door Pipo
Dat zou ik niet zeggen. Ik heb in mijn schuif ook een factuur van ca 40.000€ voor een Speedster liggen :wink: En dan moet je ook nog BIV, rijtaks en verzekering betalen :roll:
Waarde is wat de gek er voor wil geven, zij mijn grootmoeder altijd :P

Geplaatst: 07 feb 2007 17:19
door Raphael
maar kijk naar wat je hebt voor die factuur van 40.000 hebt, een werkelijke auto die goed presteerd en doet waarvoor die is bedoelt.

De GT betaal je voor een muscle car (wannabe). Die net niet geeft wat je zou willen, terwijl die er wel naar uitziet.

Het is inderdaad net wat de gek ervoor uitgeeft, maar ik heb bij de GT het gevoel dat 3/4de van de cabrio's die rondrijden hetzelfde kunnen afleveren. (voor 40.000 ga ik dan liever voor een impreza dan voor een GT, persoonlijk gezien dan)

Daar geeft de speedster wat slechts een handvol aan auto's kan leveren.

Wat vele zeggen is waar, een speedster kan je eigenlijk niet vergelijken met een GT, het is simpelweg een heel ander segment. Hoewel deze vergelijking helaas bijna niet te vermijden valt mede omdat de GT is aangekondigt als de opvolger.

Geplaatst: 07 feb 2007 18:24
door zoonvanlinne150
ook een impreza is niet te vergelijken met de gt....

Geplaatst: 07 feb 2007 23:47
door Rotax
Opel GT mooi maar onpraktisch

Je kunt nog geen pakje kauwgum kwijt in het interieur en de bagageruimte stelt met open kap ook niks voor, maar de nieuwe Opel GT is wel een plaatje om te zien.

Hij moet het dus vooral van zijn ‘looks’ hebben, net als zijn illustere voorganger uit het eind van de jaren zestig, een soort mini-Corvette die trouwens niet open kon. De hedendaagse GT kan wel open en is met kap dicht én open erg mooi. Maar het is wel jammer dat de neergelaten kap in de bagageruimte slechts plaats over laat voor twee kleine weekendtasjes. Dat kunnen concurrenten beter!
Ook de manier waarop je die kofferbak bij gesloten kap moet bereiken – een deel van de kap springt los en de kofferklep opent achterwaarts – is omslachtig, want die kap moet je daarna weer vastzetten. De Opel GT is dus alleen berekend op de vervoerstaak van twee personen en veel groter dan 1,80 meter kunnen die maar beter niet zijn.
Is aan deze voorwaarden voldaan, dan is de rijpret groot. Want onder de lange motorkap staat een tweeliter turbomotor met directe injectie die er niet alleen een voedzame 264 pk uitperst, maar ook bij lage toeren prettig reageert. Binnen zes tellen is vanuit stilstand de 100 km/h bereikt en de 230 km/h top haalt hij net niet.
Stoplichtsprintjes zijn een genot en het weggedrag is van hoog niveau en de elektronische bewaking van ESP kan zelfs uit. Maar je merkt dat de GT zijn genen deelt met twee Amerikaanse GM-modellen – de Pontiac Solstice en de Saturn Sky – want rond de middenstand is de besturing te indirect om meteen daarna veel sneller aan te spreken. Maar omdat zijn wiegje in de Verenigde Staten staat, is de GT ook wel mild geprijsd: 39.855 euro.
Klik hier voor een uitgebreide rijimpressie.

Geplaatst: 08 feb 2007 12:12
door Raphael
zoonvanlinne150 schreef:ook een impreza is niet te vergelijken met de gt....
Ik weet dat het niet met elkaar te vergelijken is, dat is juist mijn punt. Het enigste wat overeenkomt is de prijs, dus op dat vlak bekeken neem ik dan de impreza :oops: