Pagina 6 van 6
Geplaatst: 06 mar 2009 10:00
door Exmantaa
Ondertussen ook mailcontakt met Jim gehad en de 2,5" en 3" einddempers schijnt ie op voorraad te hebben liggen voor de Speedster, met een levertijd van ca. een week.
Spruitstukken zijn waarschijnlijk een heel ander verhaal, maar daar heb ik al een Pipertje voor.
Geplaatst: 06 mar 2009 10:25
door Spider
Uit interesse:
Waarom dan toch liever een einddemper van 2Bular en geen Piper eindemper?
Geplaatst: 06 mar 2009 18:19
door Exmantaa
Nou simpel gezegd omdat ik niet bijster enthousiast ben over de Piper kwaliteit...
Maar Piper spruitstuk met downpipe was een aardige prijsje. En met wat DIY werk voldoet ie nu prima.
(En het standaard hitteschild past nog. Dat vond ik erg belangrijk voor de SC straks.)
Maar als ik nu de keuze heb tussen een Piper of 2bular demper, voor bijna dezelfde prijs, dan is dat een no-brainer qua kwaliteit.
En de Piper schijnt ook nog best gehorig te zijn (zeker met SC) en dat wil ik dus echt niet.
Geplaatst: 06 mar 2009 19:25
door M-speed
de piper demper is groten deels afgeleid van de opel cup uitlaat
die bij hun op de meeting 106 db maakte
dus neem aan dat de piper er niet veel van af zit qua geluid
maar hij krijgt er wel de meeste pk's uit
Geplaatst: 06 mar 2009 20:53
door Spider
Piper claimt qua geluid
We have fitted our first prototype and done some noise tests. Sadly this was a little too loud, so we have knocked up another design based on what we learnt from the first one. And the great news is that it worked We now have a track legal 2.5" exhaust system
Here are the results:
Piper Manifold + Piper 2.5" Downpipe/Sports Cat + Standard U Bend + VSE rear box.
3000rpm = 102/103 db
4500rpm = 116 db
Piper Manifold + Piper 2.5" Downpipe/Sports Cat + Piper 2.5" Cat back - Version 1.
3000rpm = 92 db
4500rpm = 104 db
Piper Manifold + Piper 2.5" Downpipe/Sports Cat + Piper 2.5" Cat back - Version 2.
3000rpm = 92 db
4500rpm = 98 db
Waarbij VSE de opel cup uitlaat is.
Geplaatst: 07 mar 2009 10:22
door Dennizz
versie 2 lijkt mij een prima zacht geluid af te leveren. Voor een geheel uitlaat systeem vind ik bij 3000 toeren a 92 db niet veel.
Op papier dan, geen idee hoe het in het echt klinkt

Geplaatst: 07 mar 2009 11:44
door Spider
het lijkt ook dat als je de geluidsfragmenten van de piper full system en de piper met janspeed van 12esc met die van Mark (2bular) op zijn site vegelijkt ze niet zoveel van elkaar verschillen,
bij 12esc speel ook de weerkaatsing op het industrie terrein een rol.
Geplaatst: 08 mar 2009 22:52
door Stéphane
Ik heb afgelopen week een mailtje van Jim gekregen. Hij is nu bezig met mijn einddemper

Even een quote van Jim om aan te geven welke het gaat worden:
the 7 x 24 with the single tip with a 2.25" bore through the silencer. I'll use some lightweight bends I have in stock.
Dat is dus de demper die op de Scandal Green S1 zit op zijn website.