Pagina 6 van 7
airbox en chiptuning
Geplaatst: 25 jul 2008 7:32
door stefan
hoi maik
das verdomd al intressant
motor moet er toch niet uit? MEN NR 3280
en dan natuurlijk het prijskaartje?
SPRUITSTUK ALEEN AL 20 PK
dat is niet min hij krijgt waarschijnlijk een pak meer eten en beter verdeelt?
grt stefan en monia
Geplaatst: 25 jul 2008 8:27
door Maik
Heb je de site van Mark al geraadpleegd?
Motor hoeft er niet uit, en als jouw speedster nummer 3280 heeft dan is er een goede kans dat je standaard dynamo al het kleine type is.
Kosten: ongeveer 250euro (je hebt al een airbox, dus die komt er niet bij).
Het is wel een aardig werkje omdat je er lastig bij komt. Als je een beetje voorzichtig en relaxt te werk wilt gaan moet je rekenen op 2 dagen klussen... Maar met de beschrijving van Mark erbij is het goed te doen vind ik.
airbox en chiptuning
Geplaatst: 25 jul 2008 16:31
door stefan
hoi maik
ik ga er zeker naar kijken maar ik had vanmiddag een ander probleem
we waren een tijdje aant rijden toen ik plots een geur rook van koelvloeistof voorraan aan de radiatorslang zit er een koperkleurige
ontluchtingsnippel en die verliest koelwater(is dit een gekend probleem)?
zit er een o ring tussen?
ik dacht eerst al aan de radiator maar die is droog
heeft al iemand dit probleempje gehad?
groeten stefan en monia
Geplaatst: 25 jul 2008 18:20
door Exmantaa
Da's de ontluchtingsnippel van de radiateur en daar zit inderdaad een rubberen afdichting tussen. Volgens mij een plat rubberen schijfje, en zo uit m'n hoofd ~M5-M6 schroefdraad-diktevan het nippeltje...
Geplaatst: 25 jul 2008 19:09
door Arno
Als aandraaien of een nieuw ringetje niet helpt, dan is het probleem dat de metalen insert in de slang waar de ontluchtings-bout in zit aan het los komen is van het rubber van de slang zelf.
Tijdelijk kan je dat fixen door een kleine slangklem om het rubber bij de nippel te doen en aan te draaien. Als hij dan niet meer lekt, dan heb je 'm te pakken..
Uiteindelijk zal deze slang vervangen moeten worden.
Bye, Arno.
Geplaatst: 25 jul 2008 19:12
door speedster
en deze slang is te bestellen bij ivo tuk. is goedkoper dan bij opel. ongeveer de helft.
airbox en chiptuning
Geplaatst: 25 jul 2008 21:02
door stefan
ok mannen alemaal weer bedankt
ik zal er morgen de koplamp uithalen dan kan ik er wat beter bij
en proberen met de dichting
en er het beste van hopen zeker
binnenkort kennen we er al een aardig stukje meer van (en ik sleutel graag dus denk nog niet dat ik ga stoppen)
maar ik moet er nu eindelijk eens een foto van trekken(maar ik ga de dochter haar hulp moeten inroepen om hem hier op de site te krijgen)
ik ken de ballen van een pc
grt
stefan en monia
Geplaatst: 25 jul 2008 21:40
door Exmantaa
Ik dacht dat je beter je binnenspatbord er af kan halen. Met alleen de koplamp kom je dacht ik niet echt bij die slang.
En inderdaad is de de bevestiging van dat bronzen busje in de slang zelf een notoir probleempunt...
Geplaatst: 25 jul 2008 23:36
door Dennizz
Het is inmiddels al wat laat en na een aantal bier....
Ik ben motorfanaat en reed na 5 dagen op m`n 18de al op een motor legaal. Toen heb ik gezegd dat ik een auto koopt die in de buurt komt van een motor. Vandaar de Speedster (qua gevoel, niet presaties) na 6 jaar.
In mijn motor zit een Rapid-bike, deze "vervalst" de informatie naar de computer. Mijn motor is op de testbank gegaan en is vervolgens met 30 runs afgesteld op ideale lucht/bezine verhouding. De rapid-bike vervroegt ook je onsteking. Op iedere 500 toeren is mijn motor optimaal afgesteld.
Nu lees ik nu zoveel dingen over de ECU en nu lijkt het of een "simpele" auto niet op tevoeren valt?
Er is geen 1 vervangbare computer die gewoon met een laptop af te stellen is op een testbank? Lijkt mij vrij simpel...
Auto valt toch wel tegen aangezien ik 2 stekers zie zitten op de luchtinlaat en ook al geen idee waar die voor zijn.... Tempratuur en....?
airbox en chiptuning
Geplaatst: 26 jul 2008 7:59
door stefan
goede morgen allemaal
probleempje al opgelost koplamp verwijderd (dan kan je er perfect aan)
vijsje was losgekomen en pakking wat vervormd nieuw rubberke gemaakt
goed vastgezet en ok
groeten stefan en monia

Geplaatst: 26 jul 2008 15:19
door Maik
Gelukkig maar Stefan... en zo te horen is het plaatsen van een nieuw inlaatspruitstuk ook een makkie voor je

airbox en chiptuning
Geplaatst: 26 jul 2008 16:02
door stefan
hoi maik
dat weet ik zo maar niet hoor.
ik werk dagelijks wel aan motoren maar deze zijn dan van grasmaaiers en kettingzagen bosmaaiers enz.
ik heb een zaak van tuinmachines( en voorheen een 10 tal jaren aan scooters gewerkt ook nog in een voorig leven carrosier geweest maar dat was voor een baas
en het is inderdaad geen zever om aan dat spruitstuk te werken
(moeilijk berijkbaar)
maar dankzij deze site ben je al voor 99 percent vertrokken
groeten stefan en monia
airbox en chiptuning
Geplaatst: 27 jul 2008 16:35
door stefan
maik of markv.
kan iemand van jullie aan dat 2.4 spruitstuk geraken en zouden jullie dat voor mij willen bestellen(ik breng de eurokes op voorhand dan kan ik ook het verschil eens in realiteit zien.
vandaag de eerste echte rit gedaan ongeveer 280 km en das verdomd toch een plezant machientje(de rammeltjes er graag bij genomen) dat kan ook niet anders
en speerke zen programma op punt staat ben ik zeker kandidaad
groeten stefan en monia
Geplaatst: 27 jul 2008 17:26
door Maik
Ik had daar ook personeel voor, die de inlaat voor mij had besteld
De precieze weg weet ik dus ook niet meer zo 1-2-3.
Er is vast wel iemand anders hier die pas geleden een 2.4MF besteld heeft? Die kan je vast wel verder helpen dan.
airbox en chiptuning
Geplaatst: 27 jul 2008 20:57
door stefan
ja geen probleem ik wacht wel
ik ben nu al zolang op men airbox aan het wachten (ik denk dat die te voet onderweg is)
ik heb voorlopig een regenpijp gemonteerd met een kelk van een 2 takt scooter op het is een klucht maar die sound vanaf 3000 toeren
das de moeite
groeten stefan en monia