Pagina 6 van 12

Re: Sterke arm.

Geplaatst: 09 jul 2008 9:23
door Elise
damnedt schreef:Hoe ik erover denk.
Ik heb in de 24 jaar dat ik voor deze baas werk nog nooit een collega bekeurd en zal dat, gezien mijn huidige functie, ook nooit gaan doen!
Ik zie het somber in voor nederland als deze vorm van collegialiteit ook bij de belastingdienst voorkomt...

Geplaatst: 09 jul 2008 9:26
door Maik
piet schreef:Maik vergeet nog te noemen dat die ATS ook de verkeerde et waarden hebben en dat ze wiel wielkasten raken bij extreem inveren.
Een klein beetje verkeerd. Bij mij valt het alleszins heel erg mee met aanlopen, alleen tegen het zwarte spatbordje, maar geen schade aan clam of banden. Het is maar wat je "verkeerd" noemt dus.

Verkeerde et waarden hebben ook nog effect op het stuurgedrag van de auto.
Ook in dit geval, wat is "verkeerd"? De speedster rijdt erg prettig (vind ik) op de ATS-en. De ET heeft zeker invloed, maar in dit geval geen nadelige...
Je kunt ook compomotive bestellen. Hebben Mark en ik gedaan. Die maken ze altijd op de jouw opgegeven et waarden. Kost wat maar dan heb je ook wat. Alleen de afwerking (verf) is minder. Ze boren het gat voor je ventiel nadat ze velg hebben geverft.
En als ik dan heel eerlijk mag zijn, liever de "verkeerde" ET en ATS-en, dan velgen met afbladderende verf :wink:

Re: Mooie Speedster.

Geplaatst: 09 jul 2008 9:38
door gerben
damnedt schreef:Ja, bijna vergeten.
Mooie blauwe Speedster.
Zo te zien bij een Opel dealer gekocht.
Goede keuze en veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier dan een rode!!!!

oke, excuses geaccepteerd 8)

Geplaatst: 09 jul 2008 14:28
door caterham7
Welkom en veel plezierige kilometers gewenst!
8)
Ik krijg het plaatje van de OZ velgen maar niet geopend.
De Ultraleggera HLT van OZ lijkt mij inderdaad een stoere velg.
Heb hem al een tijdje als plaatje opgeslagen.
Ben ook benieuwd of de ET maten leverbaar zijn voor de Speedster.

Geplaatst: 09 jul 2008 17:56
door Arno
caterham7 schreef: Ben ook benieuwd of de ET maten leverbaar zijn voor de Speedster.
Dat is bij de meeste 'off the shelf' velgen dus precies het probleem.

BBS, OZ, etc. die maken velgen met veelal een ET37, ET42 en dan is het 't wel zo'n beetje. Dat past op 95% van de gewone voorwiel-aandrijvers.

Als je geluk hebt doen ze ook wat voor BMW's en dan hebben ze soms wel wat lagere offsets. Blijft vaak schipperen...

Ook zit je bij de Speedster met de 5x110 steek die vrij 'zeldzaam' is. 5x112 vind je dan wel weer vaker. Daar kan je bouten voor gebruiken met een 'kraag' die een offset heeft om die 2mm te compenseren.

Daarom zie je dus wielen als Compomotive, Speedline, etc.

Deze maken wielen 'op maat' per set of in kleine runs (bijv 10 sets).

OZ doet dat ook wel voor je, maar dan moet je 100 sets afnemen.. En da's vaak net effe teveel. (Of je moet bij OZ-motorsport kunnen shoppen, maar daar kom je vrijwel niet mee in contact..)

Zelfs Lotus heeft daar last van, want de officiele winter velgen voor de S2 elise zijn nooit geleverd omdat ze niet genoeg orders bij elkaar konden krijgen om een produktie-batch te bestellen bij de wielen-bouwer.

Een alternatief kunnen ook een aantal Japanse velgen zijn (o.a. Work, Volk) die ook nog wel eens in wat afwijkende offsets te krijgen zijn en vaak gesmeed (sterk en licht!)

Bye, Arno.

Geplaatst: 09 jul 2008 18:08
door Bitterkoekje
Klopt Arno.....OZ kan ik wel op mijn buik schrijven. Die gaan hem niet worden.....Toen ik hoorde over spacers en pasringen?? had ik het al gehad. Ik ga verder zoeken....

ATS DTM Competition zijn wel verkrijgbaar voor de Speedster....in het zwart en high gloss. 16, 17 en 18 Inch...

Geplaatst: 09 jul 2008 18:18
door Piet
Zeker een duitse foto? :roll:

Geplaatst: 09 jul 2008 18:20
door Bitterkoekje
piet schreef:Zeker een duitse foto? :roll:
Ja....Warum fragen sie das?

Gevonden op www.tunershop.de

Geplaatst: 09 jul 2008 18:35
door Piet
Duitsers houden van groot en breed.

Kijk maar eens goed naar die band die steekt buiten zijn wielkast. Ziet er wel leuk uit (als er van houd) maar niet fijn om mee te rijden.

Geplaatst: 10 jul 2008 20:45
door ohjeetje..
Hallo Bitterkoekje,

Om te beginnen zou ik gewoon eens lekker gaan sturen en de auto standaard laten. Is die dan niet helemaal naar je zin, dan kun je altijd nog veranderingen aanbrengen. Waarbij Nitrons zeker het overwegen waard zijn. Ik bedoel: die geven meer winst in rijgedrag dan velgen.

Groeten,


Nico

N.B.: je vorige avatar vond ik wat beter aan te zien...ik hou van bitterkoekjes, maar dan wel van de verse bakker!

Geplaatst: 11 jul 2008 7:36
door Piet
Dat vindt ik dus niet. Andere velgen en banden hebben mij meer gebracht dan de Nitrons. De standaard veren zijn helemaal niet slecht.

Geplaatst: 11 jul 2008 8:34
door markv
Ik denk dat dit weer hetzelfde is als met alle modificaties die je kunt doen aan de auto. Het meest verstandig is om eerst met de auto te rijden om te kijken wat je bevalt en wat niet. Daarna kijken of er auto's zijn met de aanpassingen waar je aan zit te denken en daarin mee te rijden om een idee te krijgen of de aanpassing wat is voor je.

Kan me voorstellen dat Piet de velgen/banden meer effect vind hebben dan nitrons. Het is maar net wat je opvalt en wat je irriteert :)

Persoonlijk vind ik beide een erg groot verschil. Nieuwe velgen/banden heeft voor mij vooral veeeel meer remvertraging opgeleverd (nog afgezien van de nieuwe ABS unit). De nitrons geven gewoon waanzinnig veel meer gevoel en vertrouwen in de bochten. Maargoed, dat ligt natuurlijk ook aan de rijstijl.

Mark

Geplaatst: 11 jul 2008 9:08
door Maik
piet schreef:Dat vindt ik dus niet. Andere velgen en banden hebben mij meer gebracht dan de Nitrons. De standaard veren zijn helemaal niet slecht.
Kom op Piet, met die standaard gele fietspompjes is de speedster gewoon een waggelbakje :)

Geplaatst: 11 jul 2008 13:15
door linne150
Maik schreef:
piet schreef:Dat vindt ik dus niet. Andere velgen en banden hebben mij meer gebracht dan de Nitrons. De standaard veren zijn helemaal niet slecht.
Kom op Piet, met die standaard gele fietspompjes is de speedster gewoon een waggelbakje :)

Ik denk dat Piet ze er al zo lang onderheeft zitten dat je niet meer weet hoe die standaard reed.Piet ik denk dat je je rot schrikt,maar eerlijk gezegd zou ik het ook niet meer weten.Je wielen en banden kwamen na de Nitrons zo zou ik ook dat laatste als het grootste verschil ervaren.Misschien voor jou een pijnlijke vraag :wink: De eerste keer bij Andrew Walsh was die toch standaard :?: Heb je dan nu verschil gemerkt :?:

Geplaatst: 11 jul 2008 13:50
door stefan
welkom bitterkoekje

ik zelf ben hier ook nieuw
sinds 3 weken een rode speedster
veel plezier met je zoektocht

bijna alle kleuren zijn ok (als het maar een speedy is he)

grt stefan & monia