Pagina 6 van 32
Geplaatst: 07 nov 2008 23:37
door Rallye
Rikster schreef:280... ech wel
KLIK
Haha, leuk filmpje!

Geplaatst: 08 nov 2008 7:58
door Maik
Speerke schreef:Maik schreef:Nog een vraagje van mijn kant: gaat het ooit mogelijk worden om de gasklep te "tunen" denk je Peter? De gasrespons kan gewoon beter. Staat het nu al vast dat de standaard ECU de gaskleprespons expres langzamer maakt?
Gasklep staat zeker op mijn lijstje. Heb hier op dit moment nog geen aandacht aan besteed, dus kan op dit moment nog niks beloven maar ben wel wat zaken in die richting tegen gekomen.
Uit de logging blijkt overigens dat de gasklep tussen de 150 en 600ms achterloopt op het gaspedaal. Deze tijd hangt af van de snelheid waarmee je het gaspedaal bedient.
0.15s en 0.6s

Zou mooi zijn als daar nog wat aan te versleutelen was.... Maar ook de snelheidvan de klep opzich zou misschien ook nog te verbeteren kunnen zijn?
Geplaatst: 08 nov 2008 12:28
door Co'tje
Speerke schreef:Update:
Het project ligt zeker niet stil. Ik heb ondermeer de volgende punten in een testversie draaien.
Respect! Wat een top klus zijn jullie aan het leveren.....
Geplaatst: 08 nov 2008 16:47
door ohjeetje..
Hoeveel pk's extra brengen de mogelijkheden tot nu op een standaardmotor? En meer koppel onderin?
Groeten,
Nico
Geplaatst: 08 nov 2008 17:20
door M-speed
keep up the good work

Geplaatst: 09 nov 2008 8:59
door stefan
klasse pure klasse
grt stefan & monia
Geplaatst: 09 nov 2008 17:52
door Speerke
Maik schreef:
0.15s en 0.6s Zou mooi zijn als daar nog wat aan te versleutelen was.... Maar ook de snelheidvan de klep opzich zou misschien ook nog te verbeteren kunnen zijn?
Snelheid van de klep zelf lijkt geen probleem, er zit een pittig motortje op de gasklep. Bij het referentie zoeken (inschakelen contact) gaat de klep dicht en daarna weer open, dit gaat erg snel. De klep lijkt bewust in de software vertraagd te zijn.
ohjeetje schreef:
Hoeveel pk's extra brengen de mogelijkheden tot nu op een standaardmotor? En meer koppel onderin?
Ik heb geen idee, maar ik denk dat er niet heel veel te winnen zal zijn zonder aanpassingen zoals een 2.4 inlaat spruitstuk.
Geplaatst: 09 nov 2008 19:01
door Maik
Ik doelde ook niet echt op de snelheid van het motortje van de gasklep, maar meer of de ECU de snelheid van de gasklep terugschroeft, en aan je antwoord te zien lijkt dat er wel op
En Mark had ooit een halve doe-het-zelf-chip in zijn speedster geprobeert, en die gaf op een hele standaard motor toch best een heel mooi resultaat, ik dacht 14pk op de wielen extra?
Geplaatst: 09 mar 2009 16:54
door M-speed
het is alweer een tijd stil mark
loopt het project nog steeds of ligt het even stil?
ben zeer benieuwd hoe de zaken ervoor staan
gr michael
Geplaatst: 17 mar 2009 21:47
door Speerke
Zoals beloofd, een kleine update:
De PC applicatie waarmee de ECU geprogrammeerd kan worden is bijna af. De ECU kan hiermee geprogrammeerd worden door middel van een PC en een simpele OBD interface gebaseerd op de ELM327 chip. (Op Ebay al te koop vanaf zo’n 35 euro) De uitdaging hierbij is de PC applicatie ‘foolproof’ en simpel in het gebruik te maken.
De ECU software is uitgebreid met de volgende zaken:
- Het is nu mogelijk om metingen te doen en te bewaren in de ECU zelf. Omdat dit nu niet meer via de OBD interface gaat, kunnen er veel meer metingen gedaan worden in dezelfde tijd. Ook is het nu niet meer nodig om een laptop in de auto mee te zeulen tijdens het meten.
- Zelflerende modus voor het deellast gebied toegevoegd. Deze maakt gebruik van bovenstaande manier van meten. Indien geactiveerd, zal de ECU voor alle deellast brandstof cellen de benodigde brandstof correcties bepalen door simpelweg een uurtje met de auto te gaan rijden.

Geplaatst: 18 mar 2009 7:50
door 12Esc
Klinkt veel beter dan ik had durven hopen! Goed werk!
Probeer de software goed te beveiligen, zodat je er wat geld aan kunt verdienen. Hebben jullie verdiend!
Geplaatst: 18 mar 2009 8:47
door allen
Mooi!

Geplaatst: 18 mar 2009 9:11
door Maik
Geplaatst: 18 mar 2009 9:19
door Neetmans
echt klassewerk dit!!
Ik denk dat de meesten allang de handdoek in de ring hadden gegooid!
Geplaatst: 18 mar 2009 9:29
door Dennizz
Speerke schreef:Zoals beloofd, een kleine update:
- Zelflerende modus voor het deellast gebied toegevoegd. Deze maakt gebruik van bovenstaande manier van meten. Indien geactiveerd, zal de ECU voor alle deellast brandstof cellen de benodigde brandstof correcties bepalen door simpelweg een uurtje met de auto te gaan rijden.

Super
Een ecu die zich ook optimaal afstelt bij niet volgas
