Pagina 6 van 12

Geplaatst: 05 nov 2008 13:16
door Maik
allen schreef:.......

Als jij die file van je snelle ronde nog hebt, wil ik die er weleens overheen leggen om te zien wat ik anders doe. Want jullie hadden dacht ik ook niet helemaal droog weer, wel?

Piet ik pb je ff dan. :wink:
Die file staat op DF in het "ervaringen met de Pbox" topic als het goed is...

Die dag was ook vrij nat, in ieder geval het begin en eind van de dag, tussendoor was bijna de gehele baan droog, in ieder geval de ideale lijn.
Ik was alleen behoorlijk voorzichtig in die redelijk snelle bocht voor de eerste chicane, 20km/u langzamer dan Elmar :shock: , die muur daar vond ik toch wel erg dichtbij staan :oops:

Geplaatst: 05 nov 2008 14:08
door allen
Ga ik vanavond even naar op zoek. Ik was zelf erg voorzichtig nadat ik bij bocht 2 over een plasje kwam vlakbij de buitenste chicane. De bult na de eerste chicane zelfde verhaal. Ook niet voluit genoemen. Begin toch twijfels te krijgen of ik niet gewoon oud word. :oops:
Trouwens, nog wel achteraf van een stel die achterin stonden gehoord dat ik ongeveer de enige was die gas bijgaf van begin tot einde bult. Snap dus niet dat de meesten hun gas daar laten vieren. Niet handig als je je auto daar heel wilt houden. :roll:


---
edit: wie een lenskap kwijt is moet dat aangeven. Heb je het merk goed dan stuur ik die kosteloos terug. Weet dat Minolta me destijds 40 euri ervoor wilde afrekenen. Dwaze prijzen voor een stuk plastic!

Geplaatst: 05 nov 2008 15:00
door stefan
hey allen

neen hoor je bent niet oud aan het worden(grijze haren kan je al heel vroeg krijgen hoor) ik heb me gisteren goed geamuzeerd hoor
geen seconde schrik gehad en wat die rondetijden zijn daar moet je je niet druk over maken.je rijdt een goede lijn maar mist wat motorvermogen(en logisch toch met zo een zwaargewicht naast jou)
vergeet niet dat je motor bijna standaard is hoor!!!
en die nitrons dat is top dat heb ik al gevoeld na de eerste ronde!
tijden moet en kan je enkel vergelijken met dezelfde wagens en vermogen(en dan telt enkel het mannetje achter het stuur)

neen echt waar goe bezig zeggen ze hier :D :D
nogmaals allen en maarten bedankt voor de rondes :) :!:

Geplaatst: 05 nov 2008 15:42
door Maik
Ik reed toen wel volgas de bult over van eerste naar tweede chicane, ik denk dat het toen gewoon een stuk droger was :wink:
Met welke banden reed jij nou Allen? Ook de T1R toch?

Geplaatst: 05 nov 2008 15:59
door allen
Zelfde banden idd. Maar ik moest steeds de achterzijde corrigeren. op de bult. Nitrons had ik op 10-12 staan. Moet ik me nog eens goed in verdiepen en dan wat gaan testen. Wellicht had ik aan de achterzijde wat kunnen wijzigen. Of zou die extra cm dan toch nog wat uitgemaakt hebben achter? Wie zal het zeggen.

Stefan: jij had niet door dat ik in de ochtend toch wel 1 verkeerde lijn heb gereden. :lol:
Na de tweede chicane had ik in de bocht naar rechts de curb geen een keer geraakt. :oops: :wink:

Geplaatst: 05 nov 2008 16:53
door stefan
@ allen
dat was niet moeilijk he
ik had men handen vol met vallende hi tec onderdelen :shock: :lol:

lees rommel





grt stefan

Geplaatst: 05 nov 2008 17:22
door allen
Ach, kleinigheidje. Kon niets fout gaan met je integraalhelm op. :lol:

En speciaal voor Maik, de foto van een Speedster zonder fietspompen. Helt nogsteeds erg over, maar dat lag aan Dexter...

Afbeelding

Geplaatst: 05 nov 2008 17:22
door allen
HJ, waar heb jij het nou weer over? Snap er niets van...

stomme ok knop dan ook!

Geplaatst: 05 nov 2008 18:05
door Hendrik-Jan
Waarom val je ons 2x lastig met die foto?

Geplaatst: 05 nov 2008 18:59
door Piet
Maik bedankt voor je uitleg.
Ik ga het oefenen, want ik geloof dat ik dat echt mis.

Geplaatst: 05 nov 2008 19:05
door Maik
Allen, hier het verschil tussen mij en Elmar op Zolder:

Afbeelding

72km/u dus in de eerste chicane :shock:
Maar ik ben dus bang voor die mega trottoirbanden die zo uitsteken :wink:

Gooi jouw grafiekje ook even neer! Eventueel met die van mij erin, hier staat mijn file:

http://home.planet.nl/~hille501/DF/2min016.dbn

Geplaatst: 05 nov 2008 19:17
door Hendrik-Jan
allen schreef:HJ, waar heb jij het nou weer over? Snap er niets van...

stomme ok knop dan ook!
Stukken beter zo!

Geplaatst: 05 nov 2008 19:44
door allen
HJ waar heb jij het toch over??? :lol: :wink:

@maik: de link werkt niet. Je kunt de file 20081104dfzolder.dbn downloaden op http://public.me.com/akkliu
(Geef even aan wanneer je dat hebt, dan haal ik daarna alle rechten weer van de schijf af).

Dit bewijst maar weer het nu van zo'n apparaatje. Rondetijden zijn dan niet om de snelste te willen zijn, maar wel weer erg leerzaam om juist te 'weten' wat je 'waar' fout doet.
Kun jij die lijntjes over elkaar leggen Maik?

Geplaatst: 05 nov 2008 19:48
door SteV6
piet schreef:Maik bedankt voor je uitleg.
Ik ga het oefenen, want ik geloof dat ik dat echt mis.
Piet, een kleine oefening die het aanleren van Maik's verhaal vergemakkelijkt is het aanleren van de "standgas" techniek.

Je leert dan het toerental aan te passen tijdens terugschakelen om af te remmen met behulp van de motorrem.

Stel je rijdt in de 4e versnelling en laat je gaspedaal iets opkomen om wat af te remmen. Remt dat net niet genoeg kan je het gaspedaal op die stand houden. Dus niet helemaal loslaten (!). Tegelijkertijd ontkoppel je en schakel je terug naar de 3e versnelling. Tijdens het schakelen loopt het toerental op omdat de motor onbelast benzine ingespoten krijgt.
Na wat oefening krijg je gevoel in je gasvoet om de pedaalstand zo te manipuleren dat het toerental exact past bij de snelheid, terwijl je naar de lagere versnelling terugschakeld.
Als je dat goed beheerst is het makkelijker om heel and toe of sideflippen aan te leren.

Succes met het oefenen :wink:

SteV6

(Andrew maakt(e) trouwens gebruik van sideflippen in de Speedster)

Geplaatst: 05 nov 2008 19:56
door Piet
(Andrew maakt(e) trouwens gebruik van sideflippen in de Speedster)
Andrew is aan de drugs :shock: :lol:

We gaan het eens proberen.