Pagina 6 van 14

Geplaatst: 16 jun 2009 18:28
door allen
Ok, laat ik het wat minder subtiel brengen. Letterlijk van hun eigen site afgehaald:
If you are racing the car or have more than 190 bhp we advise the use of our AP discs and bells.
Er valt niet veel uit te leggen als de alu bells het niet begeven hebben. In dat geval zul je dus altijd een positieve ervaring meemaken. Die dingen zullen niet anders remmen dan je normale schijven. Zie de schijf maar als een vuilnisbakdeksel die remstof vasthoudt. Je remblok op het remstof remt de auto af.

Geplaatst: 16 jun 2009 19:26
door Arno
allen schreef:Geeft mij dan het vermoeden dat de alu bells van hun minder stevig zijn.
Nee, hartstuk is niet het probleem.

Het punt is dat de schijf zelf bij hoge vermogens op het circuit (lees: regelmatig van hogere eind-snelheid hard afremmen) niet stabiel genoeg blijft en je problemen kan krijgen met trillingen, ongelijkmatig remmen, etc.

Het metaal deel van deze schijven is niet veel anders als de normale Elise schijven (of in geval van de Speedster, de optionele Turbo schijven met cross-drilled gaten).

Natuurlijk wel een stuk lichter als de normale Speedster schijven, want die zijn van een Vectra en een kilo'tje of 2 per stuk zwaarder. Da's hier vooral het voordeel.

AP schijven zelf zijn echter een heel andere klasse uit een sterker en taaier soort staal gemaakt die hogere temperaturen en belastingen aankan zonder problemen.

Dat vertaalt zich wel automatisch naar een significant hoger prijs-plaatje. De 'kale' AP's (dus zonder het hartstuk) zijn al gewoon stukken duurder. (maar da's vrijwel gelijk met Alcon en andere merken..)

Persoonlijk heb ik met de Eliseparts schijven nooit problemen gehad op het circuit, ook niet met de Honda achterin.. Alleen ben ik wel wat lichter natuurlijk met <800kg, hetgeen weer helpt om minder warmteontwikkeling in de remmen te krijgen.

Bye, Arno.

Geplaatst: 16 jun 2009 20:01
door allen
Ok, dan licht het toch aan de 'deksel' zelf. Thnx Arno!

Nu ben ik overigens ook nog in de war geweest want ik meende dat x187 (rare naam :lol: ) een SC ombouw had.

Geplaatst: 16 jun 2009 22:44
door x187
fototje!

Afbeelding

Ja de naam, heb ik nog uit het scootertijdperk, en eigenlijk altijd hetzelfde gehouden, zodat men mij kan herkennen op verschillende fora.

Maar goed, is het nu dan wel of niet goed(lees het geld waard...) want ik lees nu eigenlijk dat ik beter standaard schijven kan halen met een set goede blokken ipv deze schijven i.c.m. goede blokken... En ps, deze remsetup (eliseparts schijven en RS14) zouden in mijn geval het circuit nooit zien... Ik vind ze wel gewoon heel erg mooi, maar goed, ik kan natuulijk ook gewoon een setje superimmitatie sport schijven halen(uiteraard alleen met slots, geen gaten). Wat zou jij mij aanraden?

Geplaatst: 18 jun 2009 21:22
door x187
nieuwe foto

Afbeelding

Geplaatst: 19 jun 2009 6:22
door Dennizz
Je hebt trouwens een Opel Speedster en geen Porsche Speedster :wink: Let er wel op dat je bij de juiste meetings bent :lol:

Geplaatst: 19 jun 2009 8:02
door x187
Ooh vandaar, ik voelde me al niet thuis daar :P. Nee het was geweldig, de porches brulde zo luid, dat toen ik mijn motor even uit zette, het leek alsof die nog stond te draaien... Ik hoop binnenkort weer mee te kunnen rijden met de nieuwe TC(Tunnel Challenge). Misschien is het leuk om zoiets te organiseren, maar dan voor de OPEL speedster club!

Geplaatst: 19 jun 2009 8:04
door allen
LOL, aardig verdwaald jij! :mrgreen:

Geplaatst: 19 jun 2009 8:47
door Hendrik-Jan
Leuk zo'n Speedster tussen die Kevers.

Geplaatst: 19 jun 2009 9:00
door Maik
x187 schreef:fototje!

Afbeelding

Ja de naam, heb ik nog uit het scootertijdperk, en eigenlijk altijd hetzelfde gehouden, zodat men mij kan herkennen op verschillende fora.

Maar goed, is het nu dan wel of niet goed(lees het geld waard...) want ik lees nu eigenlijk dat ik beter standaard schijven kan halen met een set goede blokken ipv deze schijven i.c.m. goede blokken... En ps, deze remsetup (eliseparts schijven en RS14) zouden in mijn geval het circuit nooit zien... Ik vind ze wel gewoon heel erg mooi, maar goed, ik kan natuulijk ook gewoon een setje superimmitatie sport schijven halen(uiteraard alleen met slots, geen gaten). Wat zou jij mij aanraden?
Tsja, wat is aan te raden.
Ik ben zelf erg tevreden over de EP schijven. Dominique merkte zelfs dat ze ook meer remkracht (meer frictie) geven dan de standaard schijven. Hij hield namelijk dezelfde remblokken als die hij samen met z'n standaard schijven gebruikte.
Daarnaast is die ruime 8 kilo die je verliest op je onafgeveerde massa een mooie winst natuurlijk, dat krijg je terug in verbeterde rijeigenschappen.
Jijzelf mag uitmaken hoeveel geld je daarvoor over hebt :wink:

Geplaatst: 19 jun 2009 11:07
door x187
Dan is be beslissing gemaakt, en worden het EP schijven met Pagid RS14. Wel natuurlijk in fasen. Eerst voor en dan achter.

Geplaatst: 14 jul 2009 22:06
door x187
Even hobby-bob uitgehangen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan niet wachten!!! Nog 1 dag dan gaan er grootse aanpassingen gebeuren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb trouwens de EGR aanpassing gedaan, had ik toch nog iets aan de tijdelijke import kentekenplaat :D

Geplaatst: 30 jul 2009 23:36
door x187
Update!

Gemonteerd:

Miltek middenpijp
Janspeed einddemper
Goodridge RVS remleidingen
Pagid RS14 voorblokken
Carbon fibre dash plates

Op dit moment mee bezig:

Exige wing mounting adapters te maken voor mijn exige wing.
Custom switch panel (samen met Smiley).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 31 jul 2009 11:01
door Dominique
Netjes zeg! :thumbup:

Geplaatst: 11 aug 2009 7:02
door x187
Update!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Xenon 8000K

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dashboard wordt in de winter nog een keer opnieuw met alcantara bekleedt.