15 oktober 2009 => Circuit Park Zandvoort

Aanstaande evenementen.
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dominique »

Heeft Peter, die tenslotte het 2,4 MF + remap heeft, hier al eens getallen gepost op dezelfde manier berekend als die van ons?
Zou voor de vergelijking nl. ook leuk zijn wat het Tullett auspuff anlage ons gebracht heeft. :wink:

tip voor Maik en Allen:
http://www.girlzforum.nl/
Afbeelding
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door allen »

Zal je nog eens helpen pummel... :roll:
SteV6

Bericht door SteV6 »

Gewoon een keertje op een rollenbank ...

SteV6
S4 Avant
Dominique

Bericht door Dominique »

Dennizz schreef:Waarom heeft iedereen toch van die "lelijke" en oudbollige model helmen die tegenwoordig gedragen worden door die meisjes op roze scooters met van die bont laarsjes en zo`n klein tasje aan hun schouder met zo`n chilwawa erin?

Alles moet zo race achtig mogelijk zijn, van 4 puntsgordels tot elke mogelijkheid van gewichtsverlies, maar dan geen mooie helm zoals in de racerij...

De lotus rijders bij Wimedo hebben ook van dit soort helmen. Je bent meteen je stoere imago kwijt :toot: Staat zo jammer...

Neem je die helm ook mee met karten Allen? Dat moet een mooie foto opleveren :lol:

Mijn persoonlijk smaak is wel duidelijk, potjes vind ik niets... Welke voordelen hebben deze helmen met de autosport?
(Op de scooter/motor zouden ze verboden moeten worden)
Om hier nog ff op terug te komen: Heb je wel eens in een open auto op redelijke snelheid met elkaar proberen te communiseren als beide een integraal dragen?!? :bag: :bag:
Je moet echt de longen uit je lijf schreeuwen en het is bovendien echt veel leuker wanneer je in elkaars ogen angst kan lezen. :lol:

Bovenstaande vervalt natuurlijk wanneer je altijd alleen rijdt...

@Maik, viel mij op dat jij aan je cool-down lap begon toen ik in zicht kwam. Ik wil daar niet per sé wat mee zeggen hoor....
Afbeelding
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Nou, ik anders wel hoor, Slominique 8)
Hoe zou het kunnen dat jij op een gegeven moment "in mijn zicht" komt... :idea: :lol:
Afbeelding
allen

Bericht door allen »

tip voor Maik en Dominique:
http://www.girlzforum.nl/

:jump:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Mmm wel weer bedenkelijk dat je überhaupt dit soort webadressen hebt. :?
allen

Bericht door allen »

Heb ik ook maar van een van die twee kibbelende tantes. :lol:
Dennizz

Bericht door Dennizz »

Waarom geen intergraal helm redenen:
1. minder zweet in de helm
2. je kan slechter praten met elkaar
3. hij is zwaarder
4. je wilt op een rally rijder lijken
5. minder zicht

Opvallend genoeg maakt het niet uit, hoe de helm eruit ziet. Het maakt alleen uit hoe de auto eruit ziet, jaja niet bij iedere (ex) Speedster rijder natuurlijk :wink:

1. kan ik me wel wat bij voorstellen in een dichte auto of met een voorruit bij warm weer. Bij koud weer is een gezicht op temperatuur weer beter.
2. Tja... ik hoef niet zo nodig te lullen tijdens circuit rijden. Zonder helm is het ook al een drama.
3. Een beetje intergraal is even zwaar of lichter dan een jet (met google geen lichtere Jet gevonden dan mijn helm)
4. Ik vergelijk de speedster niet met een rally auto. Ik vergelijk hem meer met een kart/race auto op een asfalt circuit. Rally is zeker top sport!
5. M`n speedster beperkt veel meer zicht dan m`n helm, ik heb dat echt nog nooit een probleem/beperking gevonden.

Met (indoor)karten heb ik m`n vizier dicht en in de auto overigens ook. Ik vind rijwind in m`n gezicht niets. Zweten heb ik weinig last van. Je zit niet met je gezichthuidje vol in de zon maar in de schaduw....

Tot op heden heb ik nog niet met de gedachten gelopen om een andere helm te kopen, zeker nu niet met de communicatie set erin.

Mijn helm is wel een opvallende ja en ook nog met een bijzonder viziertje
:wink: Op dat gebied misschien wel modieus. Maar ik draag geen echte (sparco) handschoentjes of race schoenen :twisted:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Dominique

Bericht door Dominique »

Maik schreef:Nou, ik anders wel hoor, Slominique 8)
Hoe zou het kunnen dat jij op een gegeven moment "in mijn zicht" komt... :idea: :lol:
van je binnenspiegel, voor de volledigheid. :x
Afbeelding
allen

Bericht door allen »

1. Ik geloof dat je bij een rally wel grotere klappers kunt maken dan op een trackday.
2. Ik neem aan dat jij dan een hele dure modieuze carbon fullface helm hebt. Overigens heb je ook carbon open face helmen van een paar ruggen. Zullen ongetwijfeld weer ietsje lichter zijn.

[quote"denniz"]
Mijn helm is wel een opvallende ja en ook nog met een bijzonder viziertje
:wink: Op dat gebied misschien wel modieus. Maar ik draag geen echte (sparco) handschoentjes of race schoenen :twisted:[/quote]

Ahum, was dit nu de reden waarom jij met die opmerking kwam? Zodat je daarna kon vertellen dat jij een helm met een bijzonder viziertje had? Hoeveel waarde moet je aan je high tech helm hechten als je de rest weer versloft (brandvrije kleding, schoenen en handschoenen)? :bangin:
:mrgreen:
Dennizz

Bericht door Dennizz »

allen schreef: Ahum, was dit nu de reden waarom jij met die opmerking kwam? Zodat je daarna kon vertellen dat jij een helm met een bijzonder viziertje had? Hoeveel waarde moet je aan je high tech helm hechten als je de rest weer versloft (brandvrije kleding, schoenen en handschoenen)? :bangin:
:mrgreen:
Nee, ik gaf toe dat ik wel bij die modieuze jongeren hoor die hier in het topic werden aangehaald ook naar de beschildering kijkt van een helm. daarbij heb ik ook zo`n bling, bling vizier om het af te maken.

Alleen heb ik hem hoofdzakelijk om wat andere reden aangeschaft: geschiktheid met motor op circuit, comfort, kwaliteit, pasvorm en aangezien een fel kleurtje beter opvalt in het verkeer heb ik daarvoor gekozen, veiligheid dus. Mijn helm was wel prijzig ja 700 euro +.

Ik gebruik m`n motorhelm dus ook voor de auto... (zuinigheid dus om geen autohelm te kopen als ik een leuke helm heb liggen en zie nog geen reden om een nieuwe te kopen voor de auto).

Ik ben dus een semi patser :lol: Aangezien ik de rest van de kleding niet heb en eigenlijk ook niet mis... Of beter gezegd niet weet wat ik mis...
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Allen, verspil je tijd niet om die modepopjes te bekeren tot een praktische helm, ga eerder even bij Jan checken hoe het staat met je watertje... :lol:
Ik heb tot een jaar geleden altijd met een integraal helm gereden, maar ik vind mijn jet helm toch echt fijner in de auto. Ik zou niet meer terug willen.
Voor wat betreft de kou: afgelopen donderdag was het 's ochtends best fris, onder de 10 graden in ieder geval, maar deze vent had geen last van koude wangetjes hoor, integendeel, als je er een beetje de sokken in zet krijg je het zelfs bij min 10 nog warm :wink:

En voor wat Slominique betreft: blijven oefenen joh, misschien dat je me dan ooit nog eens voorbij komt in mijn cool down lap :mrgreen:
Afbeelding
Dennizz

Bericht door Dennizz »

De sigaar staat maar te verstoffen in de showroom zag ik vanmiddag :wink: Ik maar denken dat die zoveel reed :lol:
allen

Bericht door allen »

Pff, nou ik anders wel zonder het dakje in het donker richting Zandvoort. Met die helm op m'n kop overigens wel weer lekker. Net een warme muts, maar dan zwaarder. 8)

Er is overigens nog wel een kansje dat er een helm bij komt. Maar dan alleen als het rijden zonder voorruit op trackdays bevalt. Je moet er wat voor over hebben om bij te blijven bij die klotespeedster van Slominique. Waarom hij zo heet weet ik eigenlijk niet, want hij was wel degelijk sneller dan jou. :lol:

Wanneer kan ik een stukje nimbus krijgen van "Maike Gastnie"?
Misschien mag ik dan ook een stukje alu meebrengen zodat jij het hitteschildje voor me maakt met je mooie gereedschap? :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Plaats reactie