Pagina 6 van 9

Geplaatst: 04 mei 2011 23:10
door Exmantaa
Co'tje schreef:Heb een lichter vliegwiel, aangepaste drukgroep, lichte krukaspoelie, geen balansassen en ook geen waterpomp.

Door al het lichte spul is de motor wat onrustig als hij stationair loopt. Pakt wel lekker snel op trouwens.
Had je ook nier een andere nokkenas(sen)?? Zo ja zal je dat ook wel merken stationair, vooral als daar nog niet echt voor getuned is...

Geplaatst: 05 mei 2011 6:06
door Co'tje
Klopt, er zit een andere inlaatnokkenas in.
Zal na het weekend een mail naar Klasen sturen. Kijken wanneer ze tijd hebben om de boel netjes af te stellen.

Geplaatst: 05 mei 2011 6:28
door stefan
hey co

waarom enkel gekozen om inlaatnokken aan te passen en niet beide :?:
grtz

Geplaatst: 05 mei 2011 12:55
door Co'tje
stefan schreef:hey co

waarom enkel gekozen om inlaatnokken aan te passen en niet beide :?:
grtz
Hele goede vraag! Ik weet het ook niet :o)

Heb het project van Treertje overgenomen. Zijn tuner had besloten dat een geflowde kop met één andere nokkenas voldoende zou moeten zijn voor 300pk. Ben benieuwd of dat ook echt zo is......

Geplaatst: 05 mei 2011 13:05
door Pw
300 Paarden?!?!!? :thumbup:

Gaan gaan gaan!

Geplaatst: 05 mei 2011 20:55
door Co'tje
Vanavond weer 110km gereden. Motor begint lekkerder te draaien. Paar keer 3700 toeren aangetikt. Spingt er lekker snel vandoor.

@Maarten: heb je goede oordoppen gekocht? Wat een herrie maakt het 3inch systeem van Tullett :lol:

Zondag flinke rit naar het zuiden. Maar eerst even het oliepeil controleren...

Geplaatst: 06 mei 2011 6:14
door Maarten
Co'tje schreef:@Maarten: heb je goede oordoppen gekocht? Wat een herrie maakt het 3inch systeem van Tullett :lol:
Wacht maar tot je eerste tunneltje in de 2 naar 7200 toeren.....

Geplaatst: 09 mei 2011 8:00
door Co'tje
Wat een geweldige dag om te rijden gisteten. Helaas heb ik Limburg niet gehaald. Ineens kortsluiting. Gelukkig was de ookzaak snel helder. Wegenwacht gebeld en binnen drie kwartier samen sleutelen de boel weer draaiend en in elkaar.

Afbeelding

Daarna nog 200 km gereden. Wat is dat ding vreselijk snel.....

Geplaatst: 09 mei 2011 8:51
door jaydee
Co'tje schreef:Gelukkig was de ookzaak snel helder.
Ja, wat was het dan?! :o

Geplaatst: 09 mei 2011 9:58
door Co'tje
jaydee schreef:
Co'tje schreef:Gelukkig was de ookzaak snel helder.
Ja, wat was het dan?! :o
Kortsluiting bij de constante plus van de startmotor.
Heel simpel te verhelpen.

Geplaatst: 09 mei 2011 10:03
door Pw
Maakt die ANWB man ook nog eens een leuke auto mee op zo'n zonnige (werk-)Zondag!

Geplaatst: 09 mei 2011 10:11
door Exmantaa
Co'tje schreef:
jaydee schreef:
Co'tje schreef:Gelukkig was de ookzaak snel helder.
Ja, wat was het dan?! :o
Kortsluiting bij de constante plus van de startmotor.
Heel simpel te verhelpen.
Oei... Da's een ongezekerde 12V, dus je mag blij zijn dat het niet slechter is afgelopen. :?
Maar zo'n Sc trekt best lekker hé. Zeker met zo'n kleine poelie en een lekker licht vliegwiel erop.

Geplaatst: 09 mei 2011 10:41
door Co'tje
Was best even spannend inderdaad......

Maar wat gaat dat ding er als een gek vandoor! Trekt hem voor helemaal uit zijn veren (ook met nitrons). Electrische waterpomp werkt trouwens prima. Ook met het warme weer en stapvoets rijden.

Alleen staat hij in de basemapping van Klasen wel erg rijk afgesteld. Uitlaat is pikzwart.... Dat is niet zo fijn voor de splinternieuwe 200 cell cat.

supercharger ombouw

Geplaatst: 09 mei 2011 18:26
door S. Gonzales
Poeeeooofff...

Je hebt idd veel mazzel gehad, gelukkig is de "shakedown" nu achter de rug. Binnenkort nog wat finetunenen en dan is het genieten geblazen :D
Veel plezier ermee!

Re: supercharger ombouw

Geplaatst: 09 mei 2011 18:58
door Maarten
S. Gonzales schreef:Poeeeooofff...

Je hebt idd veel mazzel gehad, gelukkig is de "shakedown" nu achter de rug. Binnenkort nog wat finetunenen en dan is het genieten geblazen :D
Veel plezier ermee!
Eigenlijk "geblazen genieten" :wink: