Pagina 6 van 9

Geplaatst: 28 mei 2011 17:49
door Smiley
Heeft de astra/zafira geen ander nummer? (omdat de speedster ook bij andere gedeelde onderdelen een eigen nummer krijgt, met ditto prijs en wachttijd)

Geplaatst: 28 mei 2011 17:57
door the-duke
Google doet wonderen:
http://atm-autoteile.de/index.php?a=349535

Gr,
The Duke

Geplaatst: 28 mei 2011 18:18
door Smiley
Hartelijk dank :thumbup:

Nog een alternatief als pakking tussen de u-bend en de cat sectie?
(heb nu pasta gebruikt, maar een pakking is me liever)
In de TIS staat er daarvoor geen vermeld, en een ritje langs de universele autospecialisen was geen succes laatste keer.

Geplaatst: 28 mei 2011 18:26
door Maik
Daar hoeft geen pakking smiley, ook niet met vieze pasta's werken, gewoon goed stevig de bouten aanhalen. De tullet van Dominique lekte vanochtend ook niet na het monteren van een nieuwe downpipe :wink: (mijn tullet ook niet).

Geplaatst: 28 mei 2011 18:48
door Maarten
En anders kan je eenzelfde pakking gebruiken als tussen je spruitstuke en downpipe. Tenminste bij mijn 3" Tullet.

Geplaatst: 28 mei 2011 21:22
door terry
Aha, kan iemand toevallig het astra of zafira typenummer erbij zoeken, dan zal het wat vlotter gaan.[/quote]

He Smiley als het een specifiek speedster nr. is beginnen ze met 48.........
alle andere nr's zijn ook voor andere modelen van toepassing.

Groetjes Terry

tot de 19e

Geplaatst: 29 mei 2011 6:37
door sooike
Smiley schreef: Kan ik gewone rvs bouten gebruiken om de delen aan elkaar te zetten?
Ik raad je aan de rvs bouten vast te schroeven met zelfborgende moeren. Bij mijn Tullett kwamen rvs moeren los door opwarmen/afkoelen.
Na originele zelfborgende Opelmoeren (zo van die koperkleurige) te gebruiken, geen probleem meer. :D

Geplaatst: 29 mei 2011 7:38
door Piet
Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
Bij mij zit niks bij/om het spruitstuk. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit het beste is of zo. Volgens van de Kooi was/is dat geen probleem en tot nu toe heeft die gelijk.

Geplaatst: 29 mei 2011 11:01
door Maarten
piet schreef:
Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
Bij mij zit niks bij/om het spruitstuk. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit het beste is of zo. Volgens van de Kooi was/is dat geen probleem en tot nu toe heeft die gelijk.
Bij mij zit er ook geen hitteschild of ceramische coating omheen. Alleen een extra hitteschild tegen de kofferbak aangemaakt, die ook het gootje beschermd waar de stok om de moterkap open te houden inzit.
En nu die al vele keren heet geweest is, nog steeds geen problemen.

Geplaatst: 18 jun 2011 16:14
door the-duke
Ideetje voor de volgende liefhebber:
Ik herinnerde me dat je de gasklepkabel moest veranderen en nu zag ik toevallig op e-bay een adapter kabel:

6 Pin to 8 pin L61 harness to LSJ Throttle Body Adapter (49 USD)
Misschien zijn er liefhebbers voor..

Gr,
The Duke

Geplaatst: 18 jun 2011 18:13
door rayz25
Smiley schreef:Vandaag het vakantiegeld in de sloot gekieperd 8)

Afbeelding

Wat betreft de hitte van het manifold; is keramisch laten coaten genoeg om mijn kofferdeksel niet te laten smelten, of is uitlaat doek beter?
Kan ik gewone rvs bouten gebruiken om de delen aan elkaar te zetten?

En als laatste; heeft er iemand nog een uitlaat spruitstuk pakking liggen die ik over kan nemen, want dan kan ik hem volgende week al inbouwen.
Goed bezig smiley :D

Geplaatst: 02 jan 2012 12:38
door aboellaard
Ten eerste een heel voorspoedig 2012 voor het hele forum.

@Smiley, kan je vertellen hoe je van de zwarte hardplastic benzineleiding op rubber bent overgegaan? Ik neem aan dat je ergens bij het benzinefilter de originele leiding hebt doorgeknipt en een slangverbinder hebt gebruikt, maar ik ken dat hardplastic spul helemaal niet en ik heb nog niemand gevonden die me kan vertellen of je met een normale slangverbinder kan werken.

Als ik naar het benzinefilter kijk lijkt het of de plastic leiding gewoon over een tule geschoven kan worden (eerste warm maken waarschijnlijk) en dan voldoende vast zit zodat zelfs geen klem gebruikt hoeft te worden. Maar aangezien er toch nogal wat druk op komt, is het wel handig om te weten wat wel en niet kan.

Geplaatst: 02 jan 2012 13:53
door speedokus
Bij mij zat er een rubberen benzineslang over het harde kunststof geschoven en met een slangklem aangedraaid.
heb later alles vervangen door een met staal omwonden benzineslang
Grt Speedokus.

Geplaatst: 02 jan 2012 18:06
door Smiley
aboellaard schreef:@Smiley, kan je vertellen hoe je van de zwarte hardplastic benzineleiding op rubber bent overgegaan? Ik neem aan dat je ergens bij het benzinefilter de originele leiding hebt doorgeknipt en een slangverbinder hebt gebruikt, maar ik ken dat hardplastic spul helemaal niet en ik heb nog niemand gevonden die me kan vertellen of je met een normale slangverbinder kan werken.
Goede vraag. Wacht effe tot exmantaa landwipt, want die heeft dat gedaan voor me.

Geplaatst: 02 jan 2012 18:12
door Smiley
speedokus schreef:Bij mij zat er een rubberen benzineslang over het harde kunststof geschoven en met een slangklem aangedraaid.
heb later alles vervangen door een met staal omwonden benzineslang
Klinkt goed speedokus. Heb je daar wat foto's en maten van?

Die rubber slangen moet ik eigenlijk wisselen, wil ik nog eens met time attack of sprinten meedoen.