Pagina 6 van 26
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 31 mar 2015 20:25
door Daan
We zijn weer even bezig geweest nadat de pakketjes binnen waren gekomen.
Mooi setje VXR injectoren met connectors.

Morgen de juiste draden eens matchen voor de kabelboom. Volgens VX220 forum is het:
z22se (LSJ) A = positive
z22se engine loom
A = common - Red/Black
B = 1 - Brown/red, 2 - Brown/Blue, 3 - Brown/Green, 4 - Brown/Yellow
Op de oem injector staat 0A idd verbonden aan de Red/Black draad (roze in mijn geval...). De andere draden zijn ook de vier verschillende kleuren zoals bij B is beschreven.
De vraag: Welke van deze twee draden A of B moet er verbonden worden met de + van de VXR injector?
Verder 1 van de vacuumnippels vervangen voor een maatje groter zodat hier mn brake-booster op aangesloten kan worden:
De nippel er naast is voor mn EVAP lijn waar ik een 1-weg klep tussen gezet heb:
Met het solderen van mn TMAP sensor nog wat wijzer geworden. S39 vloeimiddel werkt slecht om draden te solderen. Zonder gaat veel beter... ook met een simpel "tooltje" om de boel vast te houden als je handen te kort hebt:
Morgen weer een dag

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 31 mar 2015 21:36
door Exmantaa
Ehhh, draadjes altijd met harskern solderen, NOOIT met S39 want dan rot je draad weg. (of gewoon krimpen)
Volgens mij zijn de Bosch injectoren/connectors gemerkt met 1-2 en dan was het dacht ik simpelweg A=1, B=2.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 31 mar 2015 22:12
door Daan
Op de vxr's staat enkel een "+" aangegeven

Neem aan dat dit dan de 12V is.
Rotten en S39 had ik idd gelezen ja. Nie goe nie zeg ma

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 31 mar 2015 23:13
door Exmantaa
Yep, de plussen hangen gezamelijk aan de 12v voeding en de - kant van elke injector wordt door de ecu aan de massa geschakeld.
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 01 apr 2015 6:49
door stefan
oei inderdaad ..gewoon solderen met elektro solduur... dat gij daar gebruikt is voor loodgieters lol

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 01 apr 2015 7:34
door Daan
Exmantaa schreef:Yep, de plussen hangen gezamelijk aan de 12v voeding en de - kant van elke injector wordt door de ecu aan de massa geschakeld.
Ja, idd. Maar is dan de red/black (of A-kant) de + / 12V kant? Of zijn het de vier verschillende kleuren?
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 01 apr 2015 10:13
door Exmantaa
Rood-Roze/Zwart is de gezamelijke + kant (en als je die meet merk je dat ze met elkaar doorverbonden zijn)
De Bruin/xxx zijn de geschakelde - kanten naar de ecu
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 01 apr 2015 11:04
door Daan
Mooi, de roze gaat op de + kant

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 20 apr 2015 20:48
door Daan
Ok, nu even een vraag: Hoeveel beweging zit er in de aandrijfas? Ik zit nu namelijk met mn olie-retour pijpje een paar cm boven de as. Zou lullig zijn als ik een put neem en mn olie ligt er in een paar seconde onderuit. Op Duke zn foto lijkt er bij de DBilas setup ook niet veel ruimte te zitten. Iemand een idee?

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 21 apr 2015 5:23
door Arno
Je zit redelijk dicht bij het scharnier-punt en de as is erg lang dus de verticale beweging zou beperkt moeten zijn.
Als je het wilt controleren is het niet zo moeilijk, even de auto op steunen en dan de schokbreker verwijderen aan deze kant en met een krik de ophanging even tussen z'n maximale uitslag omlaag en omhoog bewegen en kijken hoeveel ruimte je hebt.
Als het een paar cm is, dan vermoed ik dat het weinig probleem gaat zijn.
Bye, Arno.
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 22 apr 2015 13:42
door Daan
Dank voor de reactie. Ga vanavond eens kijken wat ie doet.
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 24 apr 2015 21:11
door Daan
Vandaag met de intercooler en uitlaat bezig geweest. Spruitsukpakking ook eindelijk binnen na 4 weken ofzo...
Nog een flens en bochtje halen en dan van de week aflassen.
Nog de ECU en wideband en dan zou ie aangeslingerd kunnen worden

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 25 apr 2015 19:41
door Maarten
Daan schreef:
Ik zie op je foto dat je een stangetje voor je flex stuk aan de bocht wilt lassen. Dat moet je niet doen, daar zal hij zeker losscheuren. Het motorblok beweegt in de rubbers en daardoor komen re erg grote spanningen op die lasverbinding.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 3" Tullet

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 25 apr 2015 23:29
door Exmantaa
^ Dat is niet Daan z'n set-up. Hij heeft de turbo andersom staan; inlaatkant aan de bakzijde.

Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Geplaatst: 26 apr 2015 12:51
door the-duke
Maarten schreef:Daan schreef:
Ik zie op je foto dat je een stangetje voor je flex stuk aan de bocht wilt lassen. Dat moet je niet doen, daar zal hij zeker losscheuren. Het motorblok beweegt in de rubbers en daardoor komen re erg grote spanningen op die lasverbinding.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 3" Tullet

en deze heeft al meer dan 30.000 soms heftige kilometers doorstaan zonder te scheuren, dus wellicht valt het mee..
Gr,
The Duke