Pagina 6 van 7
Geplaatst: 17 aug 2006 13:03
door stevenflappy
Ja "maar" 220 pk...... Met een SC heb je meer voor minder.... Wel een minder geluid maar goed dat is persoonlijk. Nee 10000 is te veel voor 70 pk!!!
Geplaatst: 17 aug 2006 13:11
door RCduck7
Das waar, maar sommigen zoals ik hebben het niet zo voor forced induction.
Velen die met 192 pk toyota motor elise rijden en dan de SC versie uittesten klagen erover zelfs minder sensatie te beleven ook al gaat hij stukken beter vooruit in de lage en midden rpm's en gaat hij uiteindelijk vlugger.
Ik heb het meer voor het gevoel en de kick van een goed getunde screaming N/A ook al kost dat wat meer.
Geplaatst: 17 aug 2006 14:33
door stevenflappy
Dat wil ik ook, daarom ga ik niet voor de SC maar liever voor de TB's! Alleen duurt het zo allerjezus lang voor er nieuws is, ook als je kijkt naar die nieuwe NL kit, iedereen is er mee bezig, er wordt mee geraced, Hitec gaat het verkopen maar niemand weet iets........

Maar ik wil zeker een getunede NA voor het geluid, dat is zo belangrijk bij een auto!

Geplaatst: 17 aug 2006 17:48
door Piet
Wat kun je toch mekkeren flap. Dat verhaal van HITec is splinternieuw (5 weken oud om precies te zijn alleen wist jij het nog niet, voor jouw is het 2 weken oud) en je weet nu al dat het een bestaande set is ontwikkeld door Kronenburg een bedrijf uit Nederland en dat HITec kijkt of ze het passend kunnen krijgen in een Speedster en als er genoeg belangstelling is dat ze dat gaan verkopen. Ik zou zeggen meld je bij HITec dat geïnteresseerd bent.
Geplaatst: 17 aug 2006 18:07
door stevenflappy
Geen mekkeren, als je kijkt hoe lang het duurt voor ze iets op de markt krijgen dan duurt het nog wel even... Thorney is al een jaar bezig denk ik, Hitec vind ik te ver weg.... Als ik dan problemen krijg heb ik echt een probleem... Nou is Thorney wel een langdurig probleem apart hoor!! Maar we wachten af, maarre waar rijden die race-wagens nou?
Geplaatst: 17 aug 2006 19:45
door Piet
Ja, je hebt gelijk van Thorney. Maar als HITec te ver weg is dan is Thorney dat ook, want zo'n zee is ook niet handig. Dus als die wat had ging je dat ook niet doen.
Je hebt op zich wel gelijk dat je het liefst iets in Nederland terecht kan, denk dat we het daar wel allemaal over eens zijn.
Afwachten maar of ze bij jouw op de hoek wat gaan doen.

Geplaatst: 17 aug 2006 19:47
door stevenflappy
Hoop dat Hitec een TB-oe het zelf kit gaan doen, dat zou de oplossing zijn. Zoiets moet het ook van Thorney worden anders hoeft het van mij niet...... Het moet te monteren zijn bij Lotus Amsterdam anders begin ik er niet aan.......
Geplaatst: 17 aug 2006 20:39
door SteV6
Als HiTec die TB kit voor elkaar krijgt dan is er toch helemaal geen probleem?!
Dan kan je in het geval van problemen naar Geldrop, want daar zit Kronenburg die de set ontwikkeld hebben! En voor zover ik weet hebben die jongens een zeer goede reputatie.
Thorney heb ik afgeschreven nu ik weet dat Kronenburg/HiTec er ook mee bezig zijn. Dit weekend gaat de mail in ieder geval richting Hartmut.
SteV6
Geplaatst: 24 mar 2007 20:49
door 12Esc
Hé Maik, goeie mod en goed beschreven. Ik heb hem vandaag precies zo uitgvoerd en ben gelukkig met het resultaat. Inderdaad vanaf 3.000 toeren duidelijk hoorbaar een veel diepere toon!
Geplaatst: 25 mar 2007 7:34
door Maik
Tsja, je moet wat he, dat kadett-geluid was ik snel zat...
Als je echt vuurwerk wilt qua inlaatgeluid zal je toch aan een heel ander inlaattrajekt moeten denken, met andere airbox

Geplaatst: 25 sep 2010 18:28
door Tony
Ik ben sinds enkele weken eigenaar van een speedster en ben dan ook begonnen aan de basic aanpassingen.
Mijn logo's zijn verwijderd en ik heb de airbox mod gedaan zoals hier is uitgelegd.
Ik heb vanaf 3000rpm de diepe brom,maar tot mijn grote spijt voel ik een stevig vermogenverlies.
Verder is de speedster volledig standaard,inclusief precat.
Ook hoor ik bij voluit optrekken,een klikkend geluid vanaf 2800rpm tot 3300rpm,wat volgens mij de gasklep is.
Kan het zijn dat er teveel lucht binnenkomt nu,maar motor dit niet wegkrijgt door standaard uitlaat?
Of misschien slechte flow in airbox,of slechte zuurstof brandstofmengeling?
Ik ga het nieuwe gat terug dichtmaken met ducktape zodat ik terug op standaard zit.Ik had deze winter graag bmc airbox gestoken,nu ben ik al bang dat dit ook tot vermogenverlies zal leiden.
Heeft er iemand goede tips voor mij?
Alvast bedankt...groeten Tony
Geplaatst: 25 sep 2010 19:09
door Smiley
Tony schreef:Ook hoor ik bij voluit optrekken,een klikkend geluid vanaf 2800rpm tot 3300rpm,wat volgens mij de gasklep is.
Kan het zijn dat er teveel lucht binnenkomt nu,maar motor dit niet wegkrijgt door standaard uitlaat?
Zou niet moeten. Er zijn rijders met een open K&N kelk, of een BMC met een zeer goede flow erin.
Na de filterkast heb je nog een relatief dunne plastic pijp, tot je bij de gasklep zit.
Volgens mij is er pas na de klep (inlaatspruitstuk) een vacuum wat verstoord kan worden.
Is er kans dat je iets per ongeluk beschadigd hebt, bij de modificatie?
Beschrijf de stappen eens die je gedaan hebt.
Oh ja; welkom.
Geplaatst: 25 sep 2010 19:26
door sooike
Hey Tony, welkom, eindelijk eens iemand uit de buurt

.
Vermoedelijk moet de ECU ook nog wel wat bijsturen wegens de vlottere zuurstoftoegang van de airbox, vermogenverlies door deze mod???
Toen ik vorig jaar m'n speedster kocht zat er een open K&N filter op, ook met standaard uitlaat, reed toch prettig, ook de diepe brom bij volgas.
Komt jouw speedster uit Gooreind?
veel geluk, en veilige kilometers.............

Geplaatst: 25 sep 2010 20:10
door Tony
Bedankt voor de snelle reacties.
Ja,mijn speedster komt uit gooreind
Jullie weten hier echt alles!
Ik heb de standaard pijp losgemaakt van gasklep en filterkast,voorzichtig bak eruit geprutst(wat is het allemaal krap in een speedster)dan het tweede gat gemaakt in filterkast zoals aangegeven op fotos van maik.
Bestaande slang in filterkast in twee gesneden en in 2de gat geplaatst.
Alles terug gemonteerd,ik zou me niet kunnen inbeelden wat er verkeerd kan gegaan zijn.
Hij trekt minder vlot in toeren,het geluid is uiteraard beter,buiten dat raar tik geluidje vanaf 2800rpm.
airbox
Geplaatst: 26 sep 2010 9:09
door S. Gonzales
Welkom Tony.
Ben het met Sooike eens dat de ECU nog moet inleren, de massaklem losmaken (-pool accu) en na een paar minuten weer monteren. Of zekering 8 dacht ik (weet Smiley uit z'n hoofd) eruit halen kan ook. Daarna gaan rijden en ruim de tijd nemen, sommige doen het in 50 Km, ik zelf neem nog wat meer kilometers om de ECU de tijd te geven instellingen te wijzigen.
Dat tikkende geluid....... geen idee. Kan je dat iets beter omschrijven?
Succes!