ha ha ha, die is wel erg grappigSmiley schreef: 20 jul 2019 8:28 Dit is mijn favoriete vrijrijden filmpje.![]()
https://www.youtube.com/watch?v=Q-RZ_oyGTHE

ha ha ha, die is wel erg grappigSmiley schreef: 20 jul 2019 8:28 Dit is mijn favoriete vrijrijden filmpje.![]()
https://www.youtube.com/watch?v=Q-RZ_oyGTHE
pffff, daar wil je toch niet tussen rijden....Smiley schreef: 20 jul 2019 0:00 He, de flapster bij vrij rijden. 1.40 en 3.07.
https://www.youtube.com/watch?v=UqfhsykSn3M
En dat is nog niet allesaboellaard schreef: 20 jul 2019 16:03 Uit het reglement: ... inhalen mag alleen in de bocht en nadrukkelijk alleen dan wanneer de inhalende partij zich ervan kan overtuigen dat de ingehaalde partij zich op geen enkele manier bewust is van de auto achter hem of haar.
en ... om zo efficient mogelijk gebruikt te maken van het circuit is het ongewenst afstand te houden tot deelnemers. Als een deelnemer dit toch laat gebeuren volgt onmiddelijke uitsluiting.
Ja, dan wil je wel![]()
Hoi Alex,aboellaard schreef: 23 jul 2019 16:02 Was een gezellige dag gisteren in Zandvoort. Lekker ge-socialized, banden getrapt, in de zon gezeten en heel af en toe nog even het circuit op om voorzichtig wat rondjes te draaien. Weer was perfect voor een trackday en al de Speedsters hebben het overleeft.
@Joop, nog bedankt voor de gratis les! Hugenholz rij ik nu zoals je suggereerde: na Gerlach links aanhouden zodat je aan de binnenkant van Hugenholz uitkomt. Vervolgens binnenkant rijden en bij het uitkomen gas erop en uitzwaaien naar de buitenkant. Is volgens mij na proberen ook sneller dan ik het altijd deed: na Gerlach naar buiten of het midden aanhouden.
Even ter illustratie:
Hugenholz.jpg
Maar dan, Renault. Die knijpert na de snelle Master bocht. Vrijwel iedereen gaat daar ongeveer haaks door. Dus na Master op het gas blijven en op het laatste moment in de ankers en insturen. Is ook goed aan het rubber op de baan te zien. Maar jij zegt dus dat je eerder moet insturen en dan met hogere snelheid door die bocht kan, omdat er ruimte genoeg is. Ik heb dat geprobeerd, maar kom toch niet lekker uit. En de curbstones aan de buitenkant als je de bocht uitkomt liggen naar mijn gevoel ook bizar ver weg. Misschien dat ik nog niet vroeg genoeg ingestuurd heb. Commentaar?
Renault.jpg
Uitkomen renault moet je inderdaad aan de curbs zitten, insturen is vrij laat, zo doe ik het tijdens de dnrt tochaboellaard schreef: 23 jul 2019 16:02 Was een gezellige dag gisteren in Zandvoort. Lekker ge-socialized, banden getrapt, in de zon gezeten en heel af en toe nog even het circuit op om voorzichtig wat rondjes te draaien. Weer was perfect voor een trackday en al de Speedsters hebben het overleeft.
@Joop, nog bedankt voor de gratis les! Hugenholz rij ik nu zoals je suggereerde: na Gerlach links aanhouden zodat je aan de binnenkant van Hugenholz uitkomt. Vervolgens binnenkant rijden en bij het uitkomen gas erop en uitzwaaien naar de buitenkant. Is volgens mij na proberen ook sneller dan ik het altijd deed: na Gerlach naar buiten of het midden aanhouden.
Even ter illustratie:
Hugenholz.jpg
Maar dan, Renault. Die knijpert na de snelle Master bocht. Vrijwel iedereen gaat daar ongeveer haaks door. Dus na Master op het gas blijven en op het laatste moment in de ankers en insturen. Is ook goed aan het rubber op de baan te zien. Maar jij zegt dus dat je eerder moet insturen en dan met hogere snelheid door die bocht kan, omdat er ruimte genoeg is. Ik heb dat geprobeerd, maar kom toch niet lekker uit. En de curbstones aan de buitenkant als je de bocht uitkomt liggen naar mijn gevoel ook bizar ver weg. Misschien dat ik nog niet vroeg genoeg ingestuurd heb. Commentaar?
Renault.jpg