Tibby's beest

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
tibby
Opperlid 1ste graad

Re: Tibby's beest

Bericht door tibby »

Exmantaa schreef:Dat is een beste schop achterin een Speedster; bijna +200Nm binnen 500rpm toerenverschil. :wacko:
Kunnen ze dat niet wat vlakker afstellen? Kans is groot dat je daarmee de Speedster achterstevoren in de heg parkeert...
Bwaaaa, ik rij er relatief wel rustig bij.... (behalve stoplichtjes) Zeker gaat dit nu nogwat minder zijn. Ik zou m'n versnellingsbak wat willen ontzien met dat koppel.. Ook de begrenzer is terug oem ingesteld. Boven is toch niets te zoeken en meer dan 7000 r/min schakkelen is toch niet echt goed voor een f23 bak. Ik kan nog steeds semi's leggen erop. Nu zit ik met Pirelli's straatbanden die het trouwens ook zeeeeeeer goed doen!

grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Arno schreef:
tibby schreef:Mss toch zoals Timmy zegt...... nogmaar wat verder opbouwen.
Of gewoon even 'genoeg er aan gedaan' zeggen en er een jaartje alleen maar mee rijden en achterbanden op-roken? :)

Bye, Arno.
Motorisch effe genoeg. De buitenkant en interieur aanpakken. Mss wel terug in z'n oem grijs laten spuiten. (Heb een voorkeur voor grijze speedsters :mrgreen: )
captain slow
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

tibby schreef:
Exmantaa schreef:Dat is een beste schop achterin een Speedster; bijna +200Nm binnen 500rpm toerenverschil. :wacko:
Kunnen ze dat niet wat vlakker afstellen? Kans is groot dat je daarmee de Speedster achterstevoren in de heg parkeert...
Bwaaaa, ik rij er relatief wel rustig bij.... (behalve stoplichtjes) Zeker gaat dit nu nogwat minder zijn. Ik zou m'n versnellingsbak wat willen ontzien met dat koppel.. Ook de begrenzer is terug oem ingesteld. Boven is toch niets te zoeken en meer dan 7000 r/min schakkelen is toch niet echt goed voor een f23 bak. Ik kan nog steeds semi's leggen erop. Nu zit ik met Pirelli's straatbanden die het trouwens ook zeeeeeeer goed doen!

grtz
Is ook meer dat als je denkt rustig te rijden en dus ergens rond die 2500rpm toert, je met een beetje gas en extra rpm's er zomaar opeens zo'n berg koppel bij krijgt... Als dat dan net in een bocht is dan kun je nog rare verrassingen krijgen. :wacko:

Ik zou die stijle berg eruit laten tunen en als dat met de standaard ecu moeilijk gaat kun je altijd nog een elektronische boostregelaar laten monteren. (boost vs rpm.vs gaspedaal%)
Of Traction Control erin, nog beter. :mrgreen:
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door timmyboy55 »

Precies, ff een tijdje genieten van wat je hebt!
Ik rij ook al een tijdje (3 jaar door financien) NA.. blazer gaat er wel komen! Maar totdat ik het kan gaan bouwen en betalen vind ik hem hard genoeg gaan :P
Dus gewoon lekker een tijdje scheuren, en daarna wanneer het weer LEUK is, weer gaan sleutelen :D
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Net wagen gaan halen. Vermogen wordt serieus genepen door een oem turbo cat..... Heb zelfs een (getunede) opc Zafira moeten laten gaan :wacko:
Vrijdag keuring en na m'n verlof catloos full power rijden :twisted:
captain slow
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

De herrie zonder cat zal groot zijn, en de politie aantrekken.
Is leuk voor een weekje, maar ga toch maar eens rondkijken voor een fatsoenlijke cat.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
timmyboy55
Contacteer:

Bericht door timmyboy55 »

ipv Kat een 2e dikke absorptie demper? of is het dan alsnog niet om aan te horen?
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Smiley schreef:De herrie zonder cat zal groot zijn, en de politie aantrekken.
Is leuk voor een weekje, maar ga toch maar eens rondkijken voor een fatsoenlijke cat.
Turbo dempt uitlaatgeluid :wink:
Geen cat en nog enkele pktjes bij! :yes:

Trouwens Stefan, dan moet de politie mij nog KUNNEN volgen he :lol:

grtz
captain slow
aKra

Bericht door aKra »

Herrie valt reuze mee, gewoon doen. Vorig jaar CPZ reed ik 3" zonder enige cat en dat ging perfect, er ook niet af gehaald voor geluid. Turbo dempt zeker veel :D

Bij voorkeur een kleppensysteem, want na een tijdje lang rijden wordt je het wel zat. Maar verveeld nog steeds niet.
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

aKra schreef:Herrie valt reuze mee, gewoon doen. Vorig jaar CPZ reed ik 3" zonder enige cat en dat ging perfect, er ook niet af gehaald voor geluid. Turbo dempt zeker veel :D

Bij voorkeur een kleppensysteem, want na een tijdje lang rijden wordt je het wel zat. Maar verveeld nog steeds niet.

Deze is zonder cat?

https://www.youtube.com/watch?v=-sWaG5P1lBw

8) 8)
captain slow
aKra

Bericht door aKra »

Deze is met een 100 cells Magnaflow "racing" katalysator. Helaas geen filmmateriaal van de open uitlaat, scheelde vrij weinig qua geluid nog net zo luid maar iets dieper nu.
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Pipo »

Ik rij ook zonder voor- of hoofdcat, en met een VX-Performance sportdemper. En het geluid valt heel goed mee; zeker niet in die mate dat het de politie aantrekt. (hou me wel wat in als die in de buurt zijn :P ) De turbo maalt veel geluid weg. Alleen op langere snelle autostraderitten steek ik oordopjes in.
A thing of beauty is a joy forever!
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Afbeelding

:thumbsup:
captain slow
Daan

Bericht door Daan »

...en gassen met die boel op de laatste mooie dagen van het jaar!
Opel Speedster 2.2 Turbo
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Oem turbo (keurings) cat

Afbeelding

bey bey

Afbeelding

full power :twisted: (xtra aansluiting voorzien later voor wideband) (boven staat nog eentje extra aan de 1ste lambda)

Afbeelding

Iets aan GORT rijden heeft weer een nieuwe betekenis gekregen ......

grtz en thanks Frank :woship:

Nu lekker op vakantie met een gerust hart. :D
captain slow
Plaats reactie