Valt reuze mee Smiley, niet zo negatief over die exclusieve Turbo's hè...Smiley schreef:Met die koppelcurve´s die jij leuk vindt, ben je op het circuit binnen 300 meter hardstikke dood man.
SC voor de win
Tibby's beest
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Tibby's beest
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7396
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Tibby's beest
Ik had het specifiek over die van Tibby he.aKra schreef:Valt reuze mee Smiley, niet zo negatief over die exclusieve Turbo's hè...Smiley schreef:Met die koppelcurve´s die jij leuk vindt, ben je op het circuit binnen 300 meter hardstikke dood man.
SC voor de win
Ik pis al in mijn broek van angst als ik die curve zie
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Tibby's beest
Even een update ivm de blokjes.aKra schreef:En hoe zijn de DS2500 blokjes? (zo komen we wel aan onze posts hè)
Ik heb er gisteren 114 km mee gereden gehad.Ik zeg niet dat ze slecht zijn, maar ik had er meer van verwacht....Ofwel moeten ze nog meer inlopen. ..
Voor op circuit te rijden zou ik deze blokjes overslaan.....
Zou ik ze opnieuw kopen ? Tot nu toe niet.
Het is WEL een verbetering tov de oem blokken maar het zijn GEEN RC5/6 blokken!
grtz
captain slow
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1526
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Tibby's beest
Alle Ferodo race blokken (incl. de 2500) moet je eerst inremmen voordat ze goed werken.
Procedure als volgt:
http://www.ferodoracing.com/products/ca ... d-bedding/
Of alternatief:
RECOMMENDED VEHICLE BEDDING IN PROCEDURE
1. BREAKING-IN
(creating a perfect contact-pattern between rotor and brake pad surface)
10 stops with low pressure and low temperature from 150 km/h (90 MPH) to approximately 80 km/h (50 MPH). Distance between each brake stop approximately 600 – 800 meters ( 600 to 800 yards).
2. HEATING-UP
(Warm up in order to initiate some core heat in the whole brake system)
A sequence of 5 stops with medium to high pressure from 180 km/h (112 MPH) to approximately 60 km/h (37 MPH) with maximum acceleration between the stops. After the last stop cool down for 3 minutes with the speed preferably not higher than 100 km/h (62 MPH).
3. RECOVERY STOPS
3 to 5 stops with low pressure from 150 km/h (90 MPH) to approximately 80 km/h (50 MPH). Distance between each brake stop approximately 600 – 800 meters ( 600 to 800 yards).
'stops' in deze tekst betekent *NIET* tot stilstand komen, maar 'remmen' van de hoogste snelheid naar de laagste.
Daarna een tijdje rond tijden om de zaak weer op 'kamertemperatuur' te krijgen en vanaf dat moment zouden ze hun juiste karakteristiek moeten hebben.
Evt. herhalen na enige tijd als ze langere tijd licht belast zijn en minder goed gaan remmen.
Bye, Arno.
Procedure als volgt:
http://www.ferodoracing.com/products/ca ... d-bedding/
Of alternatief:
RECOMMENDED VEHICLE BEDDING IN PROCEDURE
1. BREAKING-IN
(creating a perfect contact-pattern between rotor and brake pad surface)
10 stops with low pressure and low temperature from 150 km/h (90 MPH) to approximately 80 km/h (50 MPH). Distance between each brake stop approximately 600 – 800 meters ( 600 to 800 yards).
2. HEATING-UP
(Warm up in order to initiate some core heat in the whole brake system)
A sequence of 5 stops with medium to high pressure from 180 km/h (112 MPH) to approximately 60 km/h (37 MPH) with maximum acceleration between the stops. After the last stop cool down for 3 minutes with the speed preferably not higher than 100 km/h (62 MPH).
3. RECOVERY STOPS
3 to 5 stops with low pressure from 150 km/h (90 MPH) to approximately 80 km/h (50 MPH). Distance between each brake stop approximately 600 – 800 meters ( 600 to 800 yards).
'stops' in deze tekst betekent *NIET* tot stilstand komen, maar 'remmen' van de hoogste snelheid naar de laagste.
Daarna een tijdje rond tijden om de zaak weer op 'kamertemperatuur' te krijgen en vanaf dat moment zouden ze hun juiste karakteristiek moeten hebben.
Evt. herhalen na enige tijd als ze langere tijd licht belast zijn en minder goed gaan remmen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: Tibby's beest
Hoi Arno
Ik heb idd een tiental zachte stops gedaan (Niet tot stilstand) en daarna enkele (dacht 5) hevige stops. (ook blijvend rijden)
Daarna was m'n blok warm en heb ik van een 200 per uur de boel enkele keren dichtgesmeten op een veilige manier te verstaan.
Blijven rondrijden erna, cruisend en normaal remmend zoals je in het dagelijks verkeer doet. Op het einde de boel echt dichtgesmeten (op mijn sprinttraject ) . Hier vond ik dat de remmen nogal sponzig waren, niet hevig zoals de CL blokken. Wat WEL nog dient vervangen te worden is de 2 jaar oude met een 10k kilometer remolie erin... Mss is dit de boosdoener?
Begrijp mij niet verkeerd dat ze WEL een upgrade zijn tov de standaard blokken en ze ruimschoots voldoen in het dagelijks verkeer
maar circuit ??? 
Ik heb idd een tiental zachte stops gedaan (Niet tot stilstand) en daarna enkele (dacht 5) hevige stops. (ook blijvend rijden)
Daarna was m'n blok warm en heb ik van een 200 per uur de boel enkele keren dichtgesmeten op een veilige manier te verstaan.
Blijven rondrijden erna, cruisend en normaal remmend zoals je in het dagelijks verkeer doet. Op het einde de boel echt dichtgesmeten (op mijn sprinttraject ) . Hier vond ik dat de remmen nogal sponzig waren, niet hevig zoals de CL blokken. Wat WEL nog dient vervangen te worden is de 2 jaar oude met een 10k kilometer remolie erin... Mss is dit de boosdoener?
Begrijp mij niet verkeerd dat ze WEL een upgrade zijn tov de standaard blokken en ze ruimschoots voldoen in het dagelijks verkeer
captain slow
Re: Tibby's beest
Net nog even gaan kijken naar m'n schijven. De blokken beslaan het volledige gedeelte van de schijven nog niet. Ze moeten nogwat inlopen dus voor de maximale oppervlakte te benuttigen.
Net zoals bij de achterrem van m'n motorfiets.Daar was de schijf ook niet volledig benut in het begin na het plaatsen van m'n EBC (yep, zijn geen betere ervoor) blokjes
Dit heeft een 200km geduurd gehad eer ze echt goed beten!
Zal wel inorde komen......
Net zoals bij de achterrem van m'n motorfiets.Daar was de schijf ook niet volledig benut in het begin na het plaatsen van m'n EBC (yep, zijn geen betere ervoor) blokjes
Zal wel inorde komen......
captain slow
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Tibby's beest
Tja dat is dit zelfs altibby schreef: Begrijp mij niet verkeerd dat ze WEL een upgrade zijn tov de standaard blokken
https://youtu.be/U9vO30n_Hq0
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: Tibby's beest
S. Gonzales schreef:Tja dat is dit zelfs altibby schreef: Begrijp mij niet verkeerd dat ze WEL een upgrade zijn tov de standaard blokken![]()
https://youtu.be/U9vO30n_Hq0
Wel wat duur om er 8 iphones tussen te steken
captain slow
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1080
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Tibby's beest
De ds2500 zijn in mijn optiek zeker geen circuitblokken. Heb ze op mn nissan gehad en daar waren ze een duidelijke upgrade voor het stevige straatwerk. In mijn ogen zoals de omp blokken. Heb niet met de ds2500 op mn speedster gereden maar zou ze wel durven steken straks als mn omp's op zijn.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Tibby's beest
De DS2500 vielen voor mij af, heb nog wel getwijfeld over de DS3000 maar uiteindelijk bij Yvo de CL r6 gekocht. Die zet ik er alleen voor trackdays in (het lijken idd wel 'slijpstenen') en voor de openbare weg rij ik mijn OMP's wel op.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: Tibby's beest
Ons Wimmeke was weer thuis
Testritje gedaan met z'n turbo.....
Man, dat ding gaat vooruit
Kan bijna niet geloven dat deze standaard is
Pakt onderin direkt op en er is geen vlak punt te bespotten. Had zelfs het gevoel dat je in hogere toeren nog wat extra had....
Wist niet dat oem turbo's zo gingen. Ook de turbo hoor je blazen en de recircvalve afblazen. Het geluid in het algemeen valt ook niet zo tegen als je aan z'n kl*ten gaat...
Ik dacht dat ik in een stofzuiger ging terecht komen....



Testritje gedaan met z'n turbo.....
Man, dat ding gaat vooruit
Wist niet dat oem turbo's zo gingen. Ook de turbo hoor je blazen en de recircvalve afblazen. Het geluid in het algemeen valt ook niet zo tegen als je aan z'n kl*ten gaat...
Ik dacht dat ik in een stofzuiger ging terecht komen....



captain slow
- fredjespeedster
- Mega lid
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 29 nov 2013 13:24
Re: Tibby's beest
Me like zwarte Turbo's en de acceleratie van Tibby's beest .... miljaar dat is een BOM!tibby schreef:me like grijze turbo's
Re: Tibby's beest
Even nog een update na een kleine 400km gereden te hebben ivm de DS2500.....
Gewoon overslaan
grtz
Gewoon overslaan
grtz
captain slow