Pagina 59 van 77

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 26 apr 2016 20:43
door tibby
yep, 400pk met inrijmodus :mrgreen:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 28 apr 2016 9:22
door Weazle
Zet hem dan maar naast mijn driewieler :mrgreen:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 28 apr 2016 15:05
door tibby
Afbeelding

:lol:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 20 mei 2016 13:27
door tibby
Bey bey MAFje :|

ik: bla bla bla droge filter,bla bla bla anders gaat je MAF stuk bla bla bla :bag:

Afbeelding


Toerental staat nu op ongeveer 1000 tr/min stationair. Volgas geen probleem (buiten dat je pistons smelten) , half gas niks te beleven. Maf ontkoppelen alles werkt naar behoren...

Speedsters...........zucht..... :lol:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 20 mei 2016 14:33
door Weazle
Gelukkig bouw ik bullit proof 50.000 rijden zonder gezeur :mrgreen:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 20 mei 2016 14:45
door aKra
Gewoon een nieuwe kopen, geen probleem lijkt me toch? 8)

"Gebruiksvoorwerp".

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 20 mei 2016 16:31
door tibby
aKra schreef:Gewoon een nieuwe kopen, geen probleem lijkt me toch? 8)

"Gebruiksvoorwerp".
Deze heeft maar een 3 000 km meegegaan.
Als hij nu nog eens stuk gaat , uit programmeren die handel... :yes:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 mei 2016 14:12
door tibby
tibby schreef:
aKra schreef:Gewoon een nieuwe kopen, geen probleem lijkt me toch? 8)

"Gebruiksvoorwerp".
Deze heeft maar een 3 000 km meegegaan.
Als hij nu nog eens stuk gaat , uit programmeren die handel... :yes:
Allez, de volgende dan ... :mrgreen:


Manier om je Maf te testen met een multimeter.....(stekker van de maf aftappen kabel door je dekselrooster steken naar je venster en rijden!!!)
pin 3 (bruin)
pin 5 (blauw/wit)

Bereik moet tussen 0.3V en 4.8v (vollast liggen)
Vanaf 4.5v vollast is er een vermogenvermindering...
Een Maf kan ook stuk zijn ZONDER dat de motorlamp aangaat!!!!!!
Bij deze ga je bij vollast je pistonnen langzaam laten smelten!
Ikzelf had ervoor opgemerkt aan m'n uitlaattuutjes dat deze nogal 'proper' bleven. (GEEN motorlamp)
M'n toerental STATIONAIR is LANGZAAM in loop der tijd omhoog gegaan. (GEEN motorlamp) Dit staionair toerental is van 750 a 800 tr/min stilletjes naar de 900/1000 tr/min stationair gegaan. Je denkt dan in je eigen, ach ja, het zal zo zijn zeker want je ondervind niets qua vermogen....
Op een gegeven moment begin je vermogenverlies te merken......MINIEM! Dan denk je.....mmmm m'n BUTTdyno doet het niet zo goed!! :D
Het wordt erger en erger.......En je begint alles na te gaan,lekken zoeken,bougies vervangen, NOG STEEDS GEEN MOTORLAMPJE!!!!!!!!!!
ER IS NOG ALTIJD VOL VERMOGEN AANWEZIG MAAR DE HALFGASSITUATIES LOOPT NIET MEER LEKKER.....Ook je dumpvalve begint te vroeg af te blazen bij halfgasstiuaties....

Iemand die z'n speedster kent en er mee rijdt merkt dit op.....Laat je bvb een 'andere' turborijder in je speedster rijden, merkt hiervan niets op!!!!!!
Het verschil is daarom dan ook KLEIN allemaal wat ik aanhaal!!!!

Op een gegeven moment gaat je motorlampje dan toch aan......En heb je de MAF sensor foutmelding!
Maf losgekoppelt en de hafgassituatie is weer normaal! Dan merk je dat er WEL een GROOT verschil is. (voor diegene die z'n speedster kent he,wat voor mij groot is is voor iemand anders klein)
Een Maf is een vuiligheid dat langzaam zonder dat je het ECHT opmerkt je de das omdoet :bash:


Hier een voorbeeld van turbo tuutjes

Afbeelding

Voorstel: wrijf je tuutjes eens af en kijk ernaar eens na een ritje.....Voor dat je het weet ben je ook met een semi stukke maf aan het rijden :lol:

grtzzzzzzzzzzzzzz





Mijn tuutjes na een 100km met de nieuwe MAF sensor....(ervoor bleven ze gewoon proper...)
Vele beter :yes:

Afbeelding

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 mei 2016 14:20
door tibby
tibby schreef:Vraagje.....

Hebben alle turbo's eigenlijk een rev limiter????
Wel handig natuurlijk bij m'n sprinten.....

Afbeelding
Op dit filmpje kan je trouwens al zien dat m'n stationair te hoog was......Hier was ik toen al aan het testen ermee wat er scheelde......


(al bij al heb ik een 300km met een semi stukke maf gereden aan de km stand te zien op bovengaand filmpje). Ook een geluk dat m'n oem achterbanden er al opliggen voordat hij stukgegaan is zodat ik niet heb kunnen doorrijden ermee) :)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 mei 2016 18:13
door aKra
Ik heb eens op een project gezien dat ze de LMM/MAF hebben uit geprogrammeerd en vervangen door een wat oudere luchtmeter (naam ontschoten) die volgens mij op de C20LET zit?

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 22 mei 2016 19:44
door tibby
aKra schreef:Ik heb eens op een project gezien dat ze de LMM/MAF hebben uit geprogrammeerd en vervangen door een wat oudere luchtmeter (naam ontschoten) die volgens mij op de C20LET zit?
Gewoon eruit laten halen door Vmax. Heeft Herman ook laten doen met z'n spexige daar.
Weg prul sensor en inlaattraject nog wat meer 'open' 8)

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 01 jun 2016 15:19
door tibby
1nigste set BRAID Fullrace op de wereldbol voor een speedster....

Positief: gratis naafkapjes en wielbouten
Negatief: Braid had er zelf voor gekozen voor de ET waarde op de achtervelg van 30 naar 35 te veranderen. ET 35 past op de speedster achteraan , maar niet met een 245 band erop (zelf ervaring). Ik heb dan ook gezegd dat ik ze niet wou en er andere wilde. Dit was trouwens GEEN probleem.....

Ook ivm discussies aangaan ivm banden/velg (semi's,breedtes,et waardes) wou de verdeler niet. Klant is dan ook koning zoals het moet. (positief punt trouwens)


enkele pics van de voorvelgen
7j et 20

Afbeelding

Afbeelding


Stalen bussen geprest voor de wielbouten voor extra stevigheid (zijn dan ook echte circuitvelgen)

Afbeelding

Afbeelding


zeer duidelijke foto van schroefjes

Afbeelding



ps: In m'n groepsaankoop werd er aangehaald

Oh.. En ze worden gemaakt in Spanje, dus hou wel beetje rekening met 'spaanse' levertijden van '2 weken' die wat langer kunnen zijn.. :lol:

Wees er maar zeker van dat dit gelezen is geweest...(door Braid) :lol:

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 01 jun 2016 16:46
door timmyboy55
Gave wielen zeg! deze komen dus op jou Speedster Tibby??

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 01 jun 2016 17:46
door tibby
timmyboy55 schreef:Gave wielen zeg! deze komen dus op jou Speedster Tibby??
Hoi, ik had niet veel andere keus...Er zijn niet zoveel merken die een 7j voor vooraan aanbieden in custommaten in een schappelijke prijs....
Het liefst van al had ik een 5 spaak gehad :yes:

grtz

Re: Tibby's beest

Geplaatst: 01 jun 2016 19:05
door Piet
Makkelijk schoon te houden. Zien er goed uit.