Pagina 7 van 9
Geplaatst: 19 jul 2006 16:08
door Gerard
Ben toch benieuwd waar dan die software nog voor is.

Geplaatst: 19 jul 2006 16:16
door jans
Gerard schreef:Ben toch benieuwd waar dan die software nog voor is.

misschien een paar pk's erbij door een iets hoger toerental

Geplaatst: 19 jul 2006 16:46
door Piet
De computer van HITec regelt alleen de extra brandstof voor de compressor. Daar is dus geen pk winst mee te halen. De rede waarom jij andere software krijgt is omdat jij een andere computer erin hebt zitten dan zij tot verkort gebruikte. In die nieuwe computer zitten meer kenvelden en daarvoor is de nieuwe software.
Hoe jij precies aan 270pk komt weet ik niet maar misschien heeft het te maken met de charge-cooler. Toen zij namelijk op de testbank aan het meten waren bleek dat bij koele temp het rendement van de compressor veel beter was dan met de charge-cooler voorin ipv achterin. Bij die temp. die normaal 182kw en 300nm leverd bleek met de charge-cooler voorin dat deze waarde 190kw en 320nm te zijn.
Dus jij hebt gewoon de normale 245pk set zoals die altijd al geleverd wordt met een andere computer en met de charge-cooler voorin de neus.
Verschil tussen charge-cooler voor in de auto ipv van achterin:
Onder normale (niet te warme) condities blijft het rendement ongeveer het zelfde.
Als je in de stad rijdt heb je veel plezier van het feit dat je charge-cooler voorin zit want dan heeft de charge-cooler achter in echt een probleem omdat de rijwind snelheid te laag is waardoor de warme lucht van de motor de charge-cooler koelt en dus koelt hij dan ook niet maar wordt het zaakje nog warmer.
Als echt warm is (zoals nu) dan heb je iets minder verlies aan pk.
Onder gunstige omstandheden leverd hij iets meer vermogen.
Ik hoop dat ik het allemaal goed begrepen heb anders moet maarten me maar ff corrigeren als hij tijd heeft.
@Maik, Nee we zijn niet op de Ring geweest. Had wel gekunt want het was erg rustig en met weinig motoren. We hebben wat gekeken en zitten praten met een voor ons bekende belg die daar toevallig ook was met zijn speedster.
compressor set
Geplaatst: 24 jul 2006 19:53
door Race Kadett
Hier Jan, race kadett. Wat kost zo'n compressorset incl. montage.
Ik ben zeer geinteresseerd en vraag me af of dit ook goed zelf te monteren is,zit er bv. een handleiding bij? En heren Speedster rijders,gaan jullie weleens lekker knoerten op het circuit,want daar is zo'n bommetje natuurlijk wel voor gemaakt?!
Geplaatst: 25 jul 2006 7:00
door Maik
Hoi Jan, welkom hier.
Ik dacht dat er wel iets van een handleiding bijzit. En als zelfs Maarten die ombouw zelf kan doen, dan moet iedereen dat kunnen
Ik weet niet op wat voor auto jij het gaat zetten? Heb je een speedster of een kadett? Als het iets anders dan een speedster is moet je wel opletten of je er de ruimte voor hebt.
Circuitjes pakken wel weleens hoor, kijk maar eens bij evenementen of zoek op Zandvoort/Assen/Nordschleife.
Geplaatst: 25 jul 2006 8:21
door Piet
Geplaatst: 25 jul 2006 22:26
door Gerard
Geplaatst: 26 jul 2006 10:23
door Maik
Dat gaat lekker Gerard!
Volgende filmpje van je snelheidsmeter ajb, dan kunnen we de 0-100 en 0-200 tijden een beetje afschatten

Geplaatst: 26 jul 2006 19:03
door Pascal
Ziet er lekker uit Gerard
Gr. Pascal
Geplaatst: 26 jul 2006 19:07
door Rotax
NICE!

Geplaatst: 26 jul 2006 19:36
door Piet
Ik hoor een uitlaat.

Geplaatst: 29 jul 2006 13:32
door Maarten
Hoi Gerard,
Jouw hogere vermogen komt inderdaad niet door de software maar door de positie van de koeler en je uitlaat helpt ook een klein beetje mee.
De SW die jij nog krijgt voor de hitec computer heeft inderdaad een groter kenveld als die die piet en ik hebben, waardoor hij nog fijner afgesteld kan worden. Je rijdt nu met dta rond zoals Piet en ik, maar de nieuwe data is over het grotere kenveld verspreid en aangepast aan jouw uitlaatsysteem.
Groeten, Maarten
Geplaatst: 29 jul 2006 13:59
door Gerard
Hoi Maarten, bedankt voor de uitleg. Het is me nu duidelijk.
Geplaatst: 02 okt 2006 16:24
door bram02
Gerard wat is de optreksnelheid nu met je compressor
0-100km/h
0-160km/h
0-200km/h
0-1000m
ben nieuw en ben ook geinteresseerd in een compressor
Geplaatst: 02 okt 2006 16:34
door jans
Wie is Bram02
