Pagina 7 van 8
					
				
				Geplaatst: 21 okt 2006 8:08
				door YvoTuk
				Ik hoorde dat onze McApe (McNeil... de man die in die gele S1 rondknalt) ook twee dagjes SPA heeft gedaan. Full lock door Eau Rouge... Race Radicals inhalen.. het lijkt erop dat de LoT race series volgend jaar heel interessant gaan worden 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 okt 2006 23:14
				door alain
				ja  die  gele Elise met  vanachter" wanke
R "  op. 
 
 was er ook bij in Spa 
Die kerel is volledig Wacko !     ik  zou niet graag  met hem willen meerijden.
Wat dat filmpje betreft : Volgens mij heeft die man zijn  gaspedaal  losgelaten ofwel overgecorrigeerd   Actie = Reactie 
Een speedster is  heel  nerveus vanaf dat ie dwarsgaat,
 heb ik zelf in zandvoort ook meegemaakt   
 Als je te lang of teveel tegenstuurt  heeft de speedster de neiging om  naar de andere richting gecatapulteerd te worden.
Met de Nitrons zou dat effect minder moeten  zijn.  
Puur mazzel dat ie niet in de bandenmuur ging.
Het bewijst weeral  dat Spa  een heel  moeilijk circuit is. 
 en  vooral Eau Rouge = niet voor watjes ! 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 okt 2006 23:31
				door alain
				misschien hebben jullie dit filmpje al gezien   maar  dit  is hoe  het wel moet !  :
http://gallery.opel-speedster-club.de/a ... us.wmv.zip
Ik draai  dit filmpje   elke avond af  voor  ik ga slapen   geweldig 

  !
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2006 1:22
				door Rotax
				Ik vind de Speedster erg leuk, maar ik doe toch echt hele andere dingen voordat ik ga slapen  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2006 7:02
				door Piet
				Als je te lang of teveel tegenstuurt heeft de speedster de neiging om naar de andere richting gecatapulteerd te worden. Met de Nitrons zou dat effect minder moeten zijn. 
Volgens mij word het erger.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2006 8:26
				door Maik
				Ik denk dat het minder erg wordt. Als de lastwissel omslaat gedurende de overgang naar een contraslip gebeurt dat rustiger met het nitrononderstel omdat die minder bodyroll toestaat. Je krijgt dan minder een sling shot idee en je zal hem makkelijker opvangen. Als je kijkt naar de echte geprepareerde driftauto's, dan zijn die plankhard geveerd en al wat ze doen is slippen en contra-slips  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2006 8:32
				door Maik
				
Mooi filmpje! Alleen snap ik de titel niet zo, speedster turbo? Het is een elise mk2  

 Of bedoelen ze de speedster die een heel rondje ervoor rijdt?
Alain, neem jij eau rouge al helemaal volgas? Of doe je daar even rustig aan?  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2006 8:56
				door linne150
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2006 9:40
				door alain
				Filmpje is van een Elise of een Exige   in achtervolging van een VXR.
Eau  rouge is een heel speciale bocht.
Nee ik ga niet volgas met standaard vering en banden  (ik ben mijn leven nog niet beu 

 !)
Elke keer je uit  Eau Rouge komt denk je  in jezelf Woooaw!  
En dan denk je....  dit kan nog ietsje sneller . 
PS  Foto's van  LoT staan  ondertussen online   heb ik gezien :
      
http://www.lotus-on-track.com/gallery.html 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2006 9:50
				door Maik
				
 
Eau Rouge moet je ook langzaam aan leren lijkt mij... verstandig gedaan dus Alain  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 okt 2006 19:26
				door Piet
				Als je kijkt naar de echte geprepareerde driftauto's, dan zijn die plankhard geveerd en al wat ze doen is slippen
Precies en dat wil je toch niet. 
 
In de regen zeten ze de vering altijd zachter. Op een oneven wegdek (De straat b.v.) zetten ze de vering zachter. Alleen op mooi strak wegdek (cirquit) zetten ze de vering keihard of haal ik nu 2 verschillende dingen door elkaar?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 okt 2006 7:25
				door Maik
				Piet, je begrijpt er weer geen bal van... Die drift auto's zijn zo knalhard geveerd zodat ze heel gecontrolleerd te driften zijn, dus makkelijker op te vangen in contra-slips.... Haal even die donkere sokken uit je oren en luister eens!
			 
			
					
				
				Geplaatst: 23 okt 2006 8:06
				door Piet
				Ik dacht dat het aan mijn zonnebril zou moeten liggen.  
 
Ik weet ook wel dat het zo zou moeten werken alleen kan niemand mij vertellen waarom!
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 24 okt 2006 16:22
				door stevenflappy
				Gouden pik heeft die vent zeg 

 Volgens mij de VXR stoelen!
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 26 okt 2006 15:41
				door Julie
				
 
Heb ook nog even een momentje gevonden om hallo te komen zeggen!
Blij te lezen dat jullie het ook zo leuk hebben gehad..
Was echt een top dag 

Vond het ook erg leuk om een oud klasgenoot tegen te komen !
Voor ons was het de eerste trackday met de Audi motor.
Gaat errug hard!
Foto met mcApe die het heuveltje op niet bij kon houden.
Maar.. eerlijk is eerlijk.. verder is hij niet bij te houden.
Wij zijn maandag en dinsdag nog naar Spa geweest.
Wat een gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf circuit!
Zouden alleen maandag gaan, maar hadden het zo leuk dat we nog een dagje zijn gebleven.
Dinsdag was het veel rustiger en ging het steeds beter en beter.
Paar passagier rondjes met mcApe gedaan voor wat pointers.. hielp wel.
Hij noemt het 'confidence' ik denk gewoon dat hij geen angst heeft.
Driften door Eau Rouge is 'not my cup of tea' (yet?)
Dus.. ik suggereer dat jullie de LoT calender in de gaten houden voor volgend jaar.. Zandvoort en Spa (en misschien Assen) staan er vast weer op!
PS: Katie is alleen maar verloofd met Ben hoor 
Tot een volgende keer!
Groetjes,
Julie