lol
Wacht maar tot je zelf een keer goed aan de beurt bent, dan vergaat het piepen je vanzelf anders
Het gaat naar mijn mening wél over struikrovers. Het gaat om mensen die zonder daarover een gedegen EIGEN mening te vormen iets doen wat géén maatschappelijk draagvlak heeft.
Dat draagvlak wordt overigens wel steeds groter, maar dat is simpelweg omdat de rover hoofdman in staat wordt gesteld op radio en tv propoganda uitzendingen te brengen.
In die uitzendingen wordt dan op handige wijze gegoocheld met cijfertjes, het milieu wordt er uiteraard breed bijgetrokken en voila, mensen gaan die meneer vanzelf geloven. (het is tenslotte op televisie, dan moet het wel waar zijn)
Helaas zijn er in dit land nog steeds erg veel mensen die alles geloven wat op radio en tv verkondigd wordt. Dat is best jammer want als je gewoon eens goed nadenkt over de situatie dan snap je dat je in het ootje genomen word.
Een simpel voorbeeld: ik zag laatst een interview met de rover hoofdman die beweerde dat de enorme hoeveelheid verkeersdrempels op een provinciale 60km... heuh? 60? weg goed waren voor de verkeersveiligheid én voor het milieu.
Dus da's waar dan... toch? ...of toch niet?
Voor een verkeersdrempel remt de gemiddelde weggebruiker af, dat is dus energie die verloren gaat, vervolgens laat de weggebruiker de auto op een -nog net comfortabele- manier de auto over de drempel rollen en geeft weer gas. Dat is dus weer het terugstoppen van die energie die hij net weggeremd heeft.
Oh ja, en de man die de drempel voor de deur heeft ziet inmiddels scheuren in de buitenmuur ontstaan. Daar moet de aannemer voor komen om de boel te laten herstellen.
Dus prima voor het milieu.. he? dus... euuh...?
Zou het niet een stuk handiger zijn om al dat geld wat in al die rotzooi gestoken wordt eens te gebruiken om ALLE weggebruikers een degelijke opleiding te geven? Een degelijke opleiding waarbij mensen zichzelf bewust gemaakt worden van het feit dat een auto WEL onder de wetten der natuurkunde valt. Dat een auto GEEN automatische piloot heeft en dat je dus WEL op moet letten etc. etc.
Als je daarnaast dan nog een leuk stukje wagenbeheersing aanleert zal het een stuk veiliger kunnen worden op de weg!
Voor zover mij bekend is de verkeersveiligheid er in Oostenrijk op de stukken waar 160km/h gereden mag worden op vooruit gegaan. Rara hoe komt dat nou.
Zou het echt niets met concentratie te maken hebben?
Of zit jij met 80km/h in een soort rijdende file net zo geconcentreerd te zijn als wanneer je met 160 km/h gewoon even door kan rijden?
Ik ben echt geen voorstander van 'vrije' snelheden, maar bijvoorbeeld die 160km/h is een prima snelheid voor de snelweg. Mensen blijven geconcentreerd bezig, het verkeer schiet lekker op en ja.. zelfs dat verachtelijke Al Gore Milieu wordt er beter van omdat de doorstroming vergroot wordt.
Maar ja.. da's politiek natuurlijk weer niet zo populair..