4 Nov => Circuit Zolder + off topic speedster geneuzel...

Aanstaande evenementen.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

allen schreef:HJ waar heb jij het toch over??? :lol: :wink:

@maik: de link werkt niet. Je kunt de file 20081104dfzolder.dbn downloaden op http://public.me.com/akkliu
(Geef even aan wanneer je dat hebt, dan haal ik daarna alle rechten weer van de schijf af).

Dit bewijst maar weer het nu van zo'n apparaatje. Rondetijden zijn dan niet om de snelste te willen zijn, maar wel weer erg leerzaam om juist te 'weten' wat je 'waar' fout doet.
Kun jij die lijntjes over elkaar leggen Maik?
Ik heb de file!
In principe kan ik ze over elkaar leggen, is alleen wel een gekl##t, maar dat komt vast omdat ik de software nog niet helemaal in de vingers heb :oops:
Afbeelding
alain
Mega lid

Bericht door alain »

Maik schreef:Klinkt als een goed dagje voor iedereen -1! :) :(
Lekker is zo'n Nitron setje he :wink:
En die tijden, tsja, je kan toch geen prijs winnen! :lol:
De 1min51 die Alain daar rijdt word je helemaal depressief van 8)

Hela niet overdrijven MAik 1min52.4 heb ik met LoT gereden.
Met een iets betere chassisafstelling moet het iets beter kunnen denk ik.
Ik had toen teveel last van overstuur en dat heb ik niet graag, ik heb liever een auto die lichtjes onderstuur heeft.
Toen mijn auto nog volledig standaard was reed ik 1.59 op Zolder,
dus die 2.01 is zeker niet slecht mannen !!!! :thumbup:

Nitron Settings op 10 en 12 is nog heeeel zacht !!!
ik rij soms met 3 en 5 clicks en dan vind ik het nog te zacht !!
Ik zou eigenlijk nog hardere veren en een stijvere antiroll bar willen hebben. :D

Alain
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Gisteren had ik anders liever wat meer bodyroll gehad. :oops:

Maik, dat ligt overigens niet aan jou. Ik word ook tureluurs van die software.
Maik

Bericht door Maik »

En hier het vergelijk tussen mij en Allen (Allen is blauw, ik rood):

Afbeelding

Onze start-finish line is ietwat verschoven, maar dat mag de pret niet drukken, misschien zijn de verschillen zo zelfs iets duidelijker...

Jij rijdt dus ook als een mietje door de Bianchibocht.... :P

Afbeelding
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Jup, echt vreemd is dat. Op de een of andere manier durf ik met de speedster niet voluit te rijden. Terwijl het onderstel zelf alles toch echt wel goed naar m'n reet vertaald. :?

Oh, ik ga overigens wel over de curbs bij chicane. Zorg dan dat ik alleen even van de gele drempels afblijf. die heb ik een keer genomen met bmw toen de remdruk weg was. Vergeet ik nooit meer.
Maik

Bericht door Maik »

Dat komt door de middenmotor en korte wielbasis denk ik :wink: Op hogere snelheid is dat op de grens een spannende combi gewoon :wink:
In de Bianchibocht moet toch minimaal nog 15-20km/u extra voor ons te vinden zijn, maarja, die muur he....
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Die kilometers ga ik niet opzoeken Maik. De muur is idd wat dichtbij en als je die raakt zul je die aan de overkant ook nog een keertje pakken.

Nog even een mooi stukje video waar de Speedserrijders onder ons ook op staan. Heeft de rest een beetje een idee van wat er allemaal gedaan wordt op dat net zo leuke forum. Wel eerst even op HD klikken. 8)

http://exposureroom.com/members/Hubert. ... 49a717453/
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

allen schreef:Zelfde banden idd. Maar ik moest steeds de achterzijde corrigeren. op de bult. Nitrons had ik op 10-12 staan. Moet ik me nog eens goed in verdiepen en dan wat gaan testen. Wellicht had ik aan de achterzijde wat kunnen wijzigen. Of zou die extra cm dan toch nog wat uitgemaakt hebben achter? Wie zal het zeggen.

Stefan: jij had niet door dat ik in de ochtend toch wel 1 verkeerde lijn heb gereden. :lol:
Na de tweede chicane had ik in de bocht naar rechts de curb geen een keer geraakt. :oops: :wink:
Hallo Allen,

Nitrons 10-12. Ik neem aan dat 10 voor is en 12 achter. Dat zijn dus de kliks vanaf hard. Als dat klopt, dan had dat net andersom gemoeten denk ik. Je hebt de achterkant zachter ingesteld dan de voorkant, terwijl achter meer gewicht is.

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Nico, was niet helemaal helder in de post lees ik nu. Met die cm heb ik het iig over de iets bredere bandenmaat die Maik rijdt. Ik heb idd iets meer demping achter gegeven ivm het gewicht dat achterin ligt. Klinkt misschien tegenstrijdig, maar m'n theorie is dat die achterkant dan wat rustiger blijft. Als ik verstandig was geweest had ik op die natte baan even moeten spelen met de settings. Gewoon halve slagen de ene en andere kant opdraaien. Is het nu te laat voor.
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

allen schreef:Nog even een mooi stukje video waar de Speedserrijders onder ons ook op staan. Heeft de rest een beetje een idee van wat er allemaal gedaan wordt op dat net zo leuke forum. Wel eerst even op HD klikken. 8)

http://exposureroom.com/members/Hubert. ... 49a717453/
Erg mooi filmpje! :thumbup:

Maaruh... lijkt het zo of gaat die mx5 echt zo nerveus door de bocht?! (1min 49sec).
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Wellicht een interessant stukje over onderstelafstellingen. Is eigenlijk voor een bmw, maar het idee is hetzelfde op iedere auto.
http://www.thorneymotorsport.co.uk/cont ... nsetup.pdf

@Rallye: Is een 'budget' mx-5 met turbo die volgens mij in de 1:52 zat op Zolder. Info over de wagen staat op www.ringmazda.com
Maik

Bericht door Maik »

allen schreef:Die kilometers ga ik niet opzoeken Maik. De muur is idd wat dichtbij en als je die raakt zul je die aan de overkant ook nog een keertje pakken.
....
Toch liggen bij dat soort dingen wel de uitdagingen bij mij :)
De Bianchibocht moet makkelijk wat harder kunnen, ik was alleen erg voorzichtig omdat ik nog nooit daar gereden had. De echte grote mannen bochten neem ik dan liever met wat marge, de finesses komen de keren daarna wel...
Met de snelheid die ik hem nam voelde het nog allemaal stabiel aan, behalve die keer dat Ion daar half voor en in de bocht al zijn koelwater besloot te dumpen :shock: . Remmen voor de bocht (wat ik veel eerder deed dan normaal omdat er iemand als een idioot stond te vlaggen) ging eigenlijk niet, heerlijk die speedster-ABS :? Toen maar de bocht ingedoken en er half schaatsend doorheen... lekker goedje die koelvloeistof! :lol:

Maargoed, de volgende keer wordt 115km/u daar mijn doel :twisted:
Afbeelding
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

Super mooi filmpje. Goede kwaliteit ook. Spijt dat ik niet ben meegegaan :(
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Maik, doe dat dan niet in ronde 1 proberen, want dan is de dag zo kort! :twisted:

Jammer dat ik het filmje niet kan opslaan. Zou die wel op een dvd'tje in de huiskamer willen bekijken :P
12Esc
Mega lid

Bericht door 12Esc »

daar heb je orbit voor:
http://www.orbitdownloader.com/
(grab media)
Plaats reactie