allen schreef:Nou, kijk eens aan. Hoor je toch nog goed nieuws. Fixen en op het gas maar weer!
Thanks allemaal voor de oppeppende commentaar.
Ik kon het niet laten en ben toch even een testritje gaan maken door het dorp. Auto reageert normaal heeft enkel een lichte afwijking naar rechts.
De ophanging bij rechterachterwiel is in orde, op foto lijkt het krom maar dat is door die deuk net ervoren (illusie) Hij lijkt dus nog helemaal perfect te gaan.
Na wat research heb ik devolgende dingen gevonden.
Autodeur: 220 euro
Achterste body: 600 euro
Zijkant: 700 euro
Deze maand krijg ik mijn vakantiegeld, komt als geroepen, alles in de auto pompen.
Dus zo te lezen dekt de verzekering niets?? Heb je dan geen omnium mits je je wagen afbetaald?? Zou toch maar snel je polis aanpassen dan, anders zou het eens kunnen zijn dat je nog jaren gaat afbetalen zonder je mss een auto eraan over houdt
Ik moet dat nog eens deftig navragen. Ik had tijdelijke platen voor export. Ik vrees dat dit enkel een verzekering aan derden is, enkel als je iemand anders bij schade betrekt.
Racerke schreef:auto is verzekerd op chassisnr, welke plaat je hebt is onbelangrijk volgens mij...
Grtz
Wat houdt dit in op chassisnr?
Ok wacht, als hij is verzekerd op het chassis heb ik totaal niets te vrezen bij controle door garagist, moest het chassis worden afgekeurd (wat ik al betwijfel) krijg ik gewoon een nieuw.
Geen nieuw chassis, moest deze geraakt zijn wordt je auto pertotale verklaard. Want volgens het boekje is een Speedster "maar" +/- 7000€ waard en dat bedrag zal je dan enkel maar krijgen. Moest de totale te herstellen kost minder zijn dan een bepaald bedrag wordt pas hersteld...
Racerke schreef:Geen nieuw chassis, moest deze geraakt zijn wordt je auto pertotale verklaard. Want volgens het boekje is een Speedster "maar" +/- 7000€ waard en dat bedrag zal je dan enkel maar krijgen. Moest de totale te herstellen kost minder zijn dan een bepaald bedrag wordt pas hersteld...
Dan kan ik toch met die 7000 euro een nieuw chassis kopen? En dan alle overige delen erop monteren?
nee, je moet kiezen 7000euro of het "wrak"
chassis is hopelijk niet nodig, anders een verloren zaak...
+-10.000euro mits inlevering jouw chassis
+-100werkuren alles overzetten wat er nog goed is
en de beschadigde stukken vervangen
spuitwerk
sidesil, zijkant 750euro -20% korting
deur ? 2 hands zoeken zonder schade met zijruit +-250euro
zijn je gordels en airbag intact?
Interieur is helemaal in orde.
Airbag is niet afgegaan, enkel deur was naar binnen geplooid.
Ik durf echt niet naar officiële handelaar te gaan, als dat chassis wordt afgekeurd en de stempel "ongevalauto" krijgt, slik.
Kan ik niet eigenhandig de 2mm ruimte bij het chassis laten lijmen?
Ik zou zeggen dat het niet zo erg is maar ik weet niet hoe streng ze zijn.
Oblivion schreef:Kan ik niet eigenhandig de 2mm ruimte bij het chassis laten lijmen?
Het chassis is dus wel geraakt???
Ik weet niet hoe het in België zit hoor, maar hier in Nederland zijn genoeg mensen die keurig gecashed hebben bij de verzekering. Dan hebben we het niet over bedragen van 'maar' 7k.
Oblivion schreef:Kan ik niet eigenhandig de 2mm ruimte bij het chassis laten lijmen?
Het chassis is dus wel geraakt???
Ik weet niet hoe het in België zit hoor, maar hier in Nederland zijn genoeg mensen die keurig gecashed hebben bij de verzekering. Dan hebben we het niet over bedragen van 'maar' 7k.
Ik zal straks nog eens van héél dichtbij een foto maken van de opening. Ik ben er echt niet goed van, zit hier op het werk nonstop aan die auto te denken. Ik mis hem zo hard .
[edit] ben net 2 X in tranen van de afdeling gegaan, kon het niet meer aan. Ik wil mijn auto terug .
Ik heb mijne klop net gekregen. Tof dat mijn collega's mij goed hebben opgevangen. (ik werk bij helpdesk UPC).
Ik heb zelf al zo veel problemen, wordt my psychisch te veel om ook nog problemen van die klanten te aanhoren.
Als ik jou was zou ik nu toch voor je eigen veiligheid de wagen bij een Lotusspecialist / dealer laten controleren op gebreken. Je kunt nu ook als een struisvogel je kop in het zand steken, maar als je straks nog een keer crashed (ditmaal door een technisch mankement) heb je geen garantie dat je twee keer geluk hebt. Daarmee bedoel ik het ongedeerd uitstappen.
Blijkbaar is er in Genk (20Km hiervandaan) een "GT service".
Ik neem aan dat deze kennis zullen hebben van de speedster.
De officiële opelsite kon me alvast niet verder helpen en verwees me door naar een Opel hersteldienst.
Oblivion schreef:
Ik kon het niet laten en ben toch even een testritje gaan maken door het dorp. Auto reageert normaal heeft enkel een lichte afwijking naar rechts.
Is er toch nog iets krom in de ophanging => controleren!
Vooral de ophangpunten aan de auto aan de voorkant.
Sowieso is het handig om de auto aan een specialist te laten zien, want van een paar foto's is het onmogelijk om een volledige inschatting te maken.
Ik heb zonet een leuk mailtje van "vauxhall" ontvangen, hij heeft blijkbaar hetzelfde probleem gehad en zelfs eigenhandig opgelost. Ik hoop dat hij een kijkje wil komen nemen.
Ik heb alvast die Opel GT service gecontacteerd, hopelijk sturen zij iets positief terug.
Onderaan de auto leek alles in orde (geen indeukingen etc)
Laatst gewijzigd door Oblivion op 08 mei 2009 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.