Pagina 7 van 27
Geplaatst: 26 jun 2009 7:56
door Pascal
Hier zit inderdaad een gewoon stalen klem bij
Geplaatst: 26 jun 2009 10:19
door Dominique
Na de spullen thuis uitgepakt te hebben, ben ik nog stees in dubio of ik hem in de auto ga installeren of op de schoorsteen als kunstwerk laat staan.
Qualiteit met hoofdletter Q:
De lassen zijn keurig tig-gelast, behalve die van de CAT, uiteraard een koopdeel voor Tullett.
Alle aanlegvlakken zijn keurig onder de slijpmachine gevlakt.
Over de pasbaarheid kan ik nu nog niets zeggen, maar zo uit de doos ben ik onder de indruk van de qualiteit. Het spruitstuk is idd ongelooflijk licht in vergelijking met het brok oem gietstaal.
Tullett heeft hem hervulbaar gemaakt door een deling te maken in de demper. deze delen zijn over elkaar heen geschoven en zitten vast middels een rij inbusbouten. (zie foto Pascal)
Binnenkort te koop: Basstuck einddemper!!
(ik open een draadje zodra ik hem er onderuit heb, en de staat weet)
http://www.myvideo.de/watch/3122505/Ope ... tuck_Sound
Geplaatst: 26 jun 2009 10:27
door Dominique
markv schreef:Mocht je een meetlint bij de hand hebben, zou je dan es kunnen opmeten hoe breed de demper is en wat de diameter van de demper is?
Groeten,
Mark
diameter = 175mm
breedte = 710mm
Aangenomen dat je de demper zelf bedoeld?
Geplaatst: 26 jun 2009 10:32
door Dominique
Gerard schreef:Ziet er goed uit. Benieuwd wat het jullie gaat brengen.
Eigenlijk heb ik alleen interesse voor het spruitstuk omdat er al twee orginele finaal doormidden zijn bij mij. Ik heb er een turbo Milltek onder hangen en die wil ik gewoon behouden samen met de 200cell kat.
Zou dat passen of zit je aan het hele systeem vast?
Ik heb die vraag al eens voor Stefan gesteld. Die is positief beantwoord voor het 2,5" spruitstuk.
Voor het 3" systeem kon niet de standaard pakking tussen spruitstuk en downpipe gebruikt worden en zal dus ook niet op jou downpipe passen.
Geplaatst: 26 jun 2009 17:06
door Gerard
Ok, duidelijk.
Geplaatst: 26 jun 2009 18:08
door Pascal
Dominique schreef:Gerard schreef:Ziet er goed uit. Benieuwd wat het jullie gaat brengen.
Eigenlijk heb ik alleen interesse voor het spruitstuk omdat er al twee orginele finaal doormidden zijn bij mij. Ik heb er een turbo Milltek onder hangen en die wil ik gewoon behouden samen met de 200cell kat.
Zou dat passen of zit je aan het hele systeem vast?
Ik heb die vraag al eens voor Stefan gesteld. Die is positief beantwoord voor het 2,5" spruitstuk.
Voor het 3" systeem kon niet de standaard pakking tussen spruitstuk en downpipe gebruikt worden en zal dus ook niet op jou downpipe passen.
Ik heb hier even de originele pakking tussen het spruitstuk en de downpipe gelegd. dit past perfect.
Dit is bij de 2,5" en 3" de zelfde diameter.
De vernauwing begint bij het flexibel gedeelte van de downpipe.
Maar het tullette spruitstuk gaat niet passen op de miltek Gerard, daar het spruitstuk veel langer is dan het origineel.
Geplaatst: 26 jun 2009 23:56
door Gerard
Ok dat is dan ook weer duidelijk, als ik wat wil is het alles of niets.
Geplaatst: 27 jun 2009 7:39
door allen
Op zich zijn er genoeg mensen te vinden voor die Milltek. Dus je zou kunnen overwegen om in de hele set te investeren en daarna de oude set te verkopen.
Als je straks 4 originele spruitstukken plus arbeid verder bent wordt het behalve de kosten, voornamelijk kwa tijd irritant. Een auto moet gewoon blijven rijden!
Geplaatst: 04 jul 2009 7:59
door Maik
Maar even hier verder over het verwijderen van de clam en alles erna, het gaat tenslotte over het tullett uitlaatsysteem...
Uit het andere uitlaattopic:
Zo, de operatie is begonnen
Gisteravond gedaan:
- stoelen eruit
- harness bar eruit
- speakers + achterpaneel + isolatie eruit (blijft eruit denk ik)
- stuk met 3de remlicht losgehaald
- motorkap gedemonteerd
- motorkapsensorstekker losgehaald
- versnellingsbakontluchtingsslang losgehaald
- Draadboom uit kofferbak losgemaakt en eruit gehaald
Vandaag of morgen ook maar gelijk de haakse slijper langs de stalen framepjes achter de stoelen halen, eruit met die 2 kg!
Straks heb ik dus een setje gemodificeerde hoofdsteun beschermkapjes over (bekleed met alcantara!).
Binnenkort meer...
Geplaatst: 04 jul 2009 8:02
door Pascal
Maik schreef:Maar even hier verder over het verwijderen van de clam en alles erna, het gaat tenslotte over het tullett uitlaatsysteem...
Uit het andere uitlaattopic:
Zo, de operatie is begonnen
Gisteravond gedaan:
- stoelen eruit
- harness bar eruit
- speakers + achterpaneel + isolatie eruit (blijft eruit denk ik)
- stuk met 3de remlicht losgehaald
- motorkap gedemonteerd
- motorkapsensorstekker losgehaald
- versnellingsbakontluchtingsslang losgehaald
- Draadboom uit kofferbak losgemaakt en eruit gehaald
Vandaag of morgen ook maar gelijk de haakse slijper langs de stalen framepjes achter de stoelen halen, eruit met die 2 kg!
Straks heb ik dus een setje gemodificeerde hoofdsteun beschermkapjes over (bekleed met alcantara!).
Binnenkort meer...
Vergeet de de kofferbak ongrendelings kabel niet
Geplaatst: 04 jul 2009 9:34
door Maik
Dat is een goeie tip, bedankt Pascal

Geplaatst: 04 jul 2009 10:15
door allen
Hoe ver ben je?!
Geplaatst: 04 jul 2009 10:50
door Dominique
Het zal wel weer een tijdje duren voor het Tullett project wordt herstart. Er is een belangrijkere upgrade tussen gekomen. Foto's zullen spoedig gepost worden.
Geplaatst: 04 jul 2009 11:05
door Maik
Heb je toch dat throttle body setje gekocht?! Cool man!!!

Geplaatst: 04 jul 2009 11:08
door allen
Wat Dominique aan de itb's? Held!
(maik, vrees dat zijn update het zilver spuiten van z'n rolbeugel is en het in de was zetten van z'n carbon middentunnel...)