Een ander gaspedaal probleem
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Het is in ieder geval verbeterd, dus we hebben toch iets goeds gedaan. Nog even een stukje uit het Engelse VX forum:
(Dit gaat dus over die twee draadboom stekkers links achterin bij de wielkast...)
"On mine the contacts open up. When you pull the plug apart look at the part with the female terminals. Pull of the yellow grid piece and examine all the terminals. You often find that one or two have opened up with the leverage from the wiring moving. Stick a safety pin in and tighten it up. Reassemble and off you go!"
Misschien hier nog eens een keer extra naar kijken...
(Dit gaat dus over die twee draadboom stekkers links achterin bij de wielkast...)
"On mine the contacts open up. When you pull the plug apart look at the part with the female terminals. Pull of the yellow grid piece and examine all the terminals. You often find that one or two have opened up with the leverage from the wiring moving. Stick a safety pin in and tighten it up. Reassemble and off you go!"
Misschien hier nog eens een keer extra naar kijken...
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Ik ben sinds vandaag ook toegetreden in de beruchte 1271 club.
De full monty:
P1220
P1271
P1635
Gisteren in zeikregen naar huis van clastres, en vandaag wat gedold op wimedo in de regen. En toen ging het fout.
Toch vocht misschien?
Hij staat bij opel oosterhout. Eens kijken waar ze mee komen.
De full monty:
P1220
P1271
P1635
Gisteren in zeikregen naar huis van clastres, en vandaag wat gedold op wimedo in de regen. En toen ging het fout.
Toch vocht misschien?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Dennizz
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Die heb ik ik ook 1 keer gehad allemaal (staat ook in dit topic):Smiley schreef:Ik ben sinds vandaag ook toegetreden in de beruchte 1271 club.
De full monty:
P1220
P1271
P1635
Toch vocht misschien?
Tijdens transport zaten er een aantal foutmeldingen in en wel de volgende:
-P1220 Throttle Position Sensor 2 Circuit
-P1271 Accelerator Pedal Position Sensor 1-2 Correlation
-2x P1635 5V Reference #1 Circuit
Smiley, ik zou maandag direct de garage bellen! De opel garage heeft mij echt geld gekost en echt helemaal niets wijzer van geworden. Ze wilde er wel een nieuwe ecu inzetten voor 1300 euro, maar als de storing erin bleef kreeg ik WEL de rekening van 1300

Het laatste wat ik heb gedaan aan mijn auto en dat is toch wel weken geleden en sinds dien is de storing niet meer terug gekomen en moet je even melden bij de Opel dealer!
Achter het koelvloeistoftankje zitten stekker verbindingen. Om hierbij te kunnen komen moet het vaatje en het steuntje worden gedemonteerd. Deze even inspuiten met contact spray.
Tijdens deze actie heb ik ook het gashuis vervangen... Het lijkt erop dat de storing nu opgelost is... Dat is dus het gashuis of de stekkerverbindingen geweest...
Verdere zaken kunnen zijn en heb ik vervangen of gecontroleerd:
- gaspedaal(en/of stekkergaspedaal) (heb er nog 1 op de plank)
- "sluiting" bij schakelconsole, draden liggen te schuren.
- geen goede masse
Mijn auto was gisteren gekaapt en kon dus niet Wimedo-en...
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
- Smiley
Met de anwb nog zitten stoeien gisteren, en de stekker bij de gasklep ingespoten, en de stekkers achter het koelvaatje. Nada. (stekker bij gaspedaal wist ik effe niet uit mijn hoofd dat die het ook kon zijn)
Grappig te zien dat die obd reader van de anwb van 800 euri de codes niet uit kon lezen, maar wel resetten, en mijn wikkiwakkie uit china voor weinig wel:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0464960186
Ook geleerd dat als hij de 1271 er in blijft schieten op 2000 toeren, je de stekker van de gasklep moet laten. Dan blijf je een noodloop houden, waarmee je in elk geval nog 10km per uur mee kunt rijden.
Vandaag de gasklep gewisseld, en dat heeft ook niet geholpen.
Als het morgen droog blijft, nog effe proberen de accu eraf te gooien, en relais K18 (die bruine) te checken.
Als dat niks wordt, is het volgende dat oosterhout de stekker bij het gaspedaal probeert, en alles doormeet.
Zodra ze met nieuwe ecu van 1300 en/of kabelboom van 2300 komen, gaat hij op de flatbed naar mij thuis, en ga ik wel prutsen.
Trial en error doe ik dan liever in mijn eigen tijd (en geld)
Voor de 1271 heb ik het volgende verzameld in UK, DE en NL forum:
1. accu los/vastmaken
2. stekker op gaspedaal insprayen met contactreiniger
3. stekker gasklep en bij linkerwiel (zwart) sprayen met contactreiniger
4. gaspedaal openmaken en printje contacten licht opschuren en sprayen met contactreiniger
5. bruine relais k18 in kofferbak checken/vervangen 4800456 (9197456)
6. massa kabel onder uit dash, door middenconsole naar achteren controlleren
7. gasklep vervangen
Slechts bij enkelen was het opgelost door een nieuw gaspedaal of ecu.
Bij alle anderen was het stekker problemen.
Grappig te zien dat die obd reader van de anwb van 800 euri de codes niet uit kon lezen, maar wel resetten, en mijn wikkiwakkie uit china voor weinig wel:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0464960186
Ook geleerd dat als hij de 1271 er in blijft schieten op 2000 toeren, je de stekker van de gasklep moet laten. Dan blijf je een noodloop houden, waarmee je in elk geval nog 10km per uur mee kunt rijden.
Vandaag de gasklep gewisseld, en dat heeft ook niet geholpen.
Als het morgen droog blijft, nog effe proberen de accu eraf te gooien, en relais K18 (die bruine) te checken.
Als dat niks wordt, is het volgende dat oosterhout de stekker bij het gaspedaal probeert, en alles doormeet.
Zodra ze met nieuwe ecu van 1300 en/of kabelboom van 2300 komen, gaat hij op de flatbed naar mij thuis, en ga ik wel prutsen.
Trial en error doe ik dan liever in mijn eigen tijd (en geld)
Voor de 1271 heb ik het volgende verzameld in UK, DE en NL forum:
1. accu los/vastmaken
2. stekker op gaspedaal insprayen met contactreiniger
3. stekker gasklep en bij linkerwiel (zwart) sprayen met contactreiniger
4. gaspedaal openmaken en printje contacten licht opschuren en sprayen met contactreiniger
5. bruine relais k18 in kofferbak checken/vervangen 4800456 (9197456)
6. massa kabel onder uit dash, door middenconsole naar achteren controlleren
7. gasklep vervangen
Slechts bij enkelen was het opgelost door een nieuw gaspedaal of ecu.
Bij alle anderen was het stekker problemen.
- Smiley
vanmorgen gebeld:
monteur: meneer smiley; dat wordt een nieuwe ecu. (heeft zeker piet gesproken
)
smiley: weet je dat zeker, want de meesten die er last van hebben gehad, hadden genoeg aan wat spray op de connectors.
monteur: we hebben 2 uur lopen meten, en we weten het zeker.
smiley: Tja, als jullie het zeker weten, is het niet anders. Dus relais k18 of de massakabel door de tunnel is het zeker niet?
monteur: we gaan nog even meten, en bellen uw terug.
Wordt vervolgt
Als het die regenbuien geweest zijn, begin ik steeds meer te denken aan die turbo regendeflector, om die op mijn NA te zetten:

monteur: meneer smiley; dat wordt een nieuwe ecu. (heeft zeker piet gesproken

smiley: weet je dat zeker, want de meesten die er last van hebben gehad, hadden genoeg aan wat spray op de connectors.
monteur: we hebben 2 uur lopen meten, en we weten het zeker.
smiley: Tja, als jullie het zeker weten, is het niet anders. Dus relais k18 of de massakabel door de tunnel is het zeker niet?
monteur: we gaan nog even meten, en bellen uw terug.
Wordt vervolgt
Als het die regenbuien geweest zijn, begin ik steeds meer te denken aan die turbo regendeflector, om die op mijn NA te zetten:

- Smiley
Ja, ik heb de accu eraf gehad, en zekering nummer 8 eruit gehad.
Hij blijft in de noodloop schieten. (in het begin bij 2000 toeren, en nadat de accu los was geweest, direct bij het starten)
Hij blijft in de noodloop schieten. (in het begin bij 2000 toeren, en nadat de accu los was geweest, direct bij het starten)
Laatst gewijzigd door Smiley op 10 apr 2010 8:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Piet
- Giga lid Carbon
Hebben ze een ECU waarmee ze het kunnen proberen?
Zo niet laat het me dan weten.
Vaar niet blind op een nieuwe ECU als deze mocht werken. Bij mij deed hij het weer nadat de kabel uit de ECU was gehaald en weer erop werd gezet. Dat kwam omdat er bij mij een breuk in die kabel zat. Zul jij niet hebben, ik wil alleen maar zeggen dat een lastig/gevoelig probleem kan zijn.
Zo niet laat het me dan weten.
Vaar niet blind op een nieuwe ECU als deze mocht werken. Bij mij deed hij het weer nadat de kabel uit de ECU was gehaald en weer erop werd gezet. Dat kwam omdat er bij mij een breuk in die kabel zat. Zul jij niet hebben, ik wil alleen maar zeggen dat een lastig/gevoelig probleem kan zijn.