Pagina 7 van 14

Geplaatst: 15 sep 2009 11:34
door Manta79
Super !! peilstok plaatje maatjes ??
;-)

Geplaatst: 15 sep 2009 11:58
door Dennizz
Manta79 schreef:Super !! peilstok plaatje maatjes ??
;-)
Ik heb hem hierbij gezet voor de compleetheid. Het is misschien wel makkelijk als er eens in die jaren een echt compleet lijstje in 1 post komt :wink: Ik ben geen werktuigbouwkundige maar tegenwoordig een SAPer, maar denk dat je er wel uitkomt. Krijg ik nog wat voor mijn super snelle tekening van de peilstokhouder :lol:

1. 2.4 inlaat (#12587878)
2. klein groen plaatje tussen inlaat 2 & 3 (c/case vent pas seal) (#12589516)
3. pakking set voor de 4 inlaten van de 2.4 inlaat (gaskets) (#24455112)
4. onbekend onderdeel nr 4 op foto http://img15.imageshack.us/img15/4885/13imgp127111.jpg
5. ecu plaatje (zelf zagen van 2 mm aluminium http://www.2shared.com/file/7813592/14c ... frame.html)
6. peilstokhouderplaatje http://img32.imageshack.us/img32/3747/imag0411.jpg
7. EGR ombouwset naar keuze... (afdekplaatje 100% #5850526 en de cheater http://www.z22se.co.uk/shop/product_inf ... ucts_id=31)
8. throttle body seal (#12600729) pakking tussen gasklep en inlaat (je kunt de oude hergebruiken)
9. stukje slang (maat weet ik niet, moet wel stevige slang zijn)
10. luchtklep 2xbreed (#564607)
11. boutjes/moeren, slangen klemmen ect.

Benodigd gereedschap:
-Sleutel of dop 8 voor de achterklep.
-Schroevendraaier voor de luchtbuis en een zijknip tang.
-Sleutel 10 of dop 10 voor diverse werkzaam heden.
-Een pijpsleutel is ook wel makkelijk voor de twee moeren van het -spruitstuk te verwijderen.
-Sleutel of dop 13 voor de egr-pijp.
-Boor voor de torxbout uit te boren van de ECU.
-Een torx met een gaatje in het midden voor de ECU.
-Ster schroevendraaier voor de dynamo.
-Sleutel of dop 15 voor de dynamo.
-stokkie met magneet voor de onhandige onder ons die wat laten vallen.

Onduidelijk:
-Blijft een gat open aan het blok van de EGR ofzo? Sommige dekken dit plaatje af, moet dit, kan je dit ook open laten?

Geplaatst: 15 sep 2009 12:11
door Manta79
:-) als je een leuk meisje was !

Maar dit lijstje ziet er super uit, het was wel iets wat in mij op kwam zo onderhand.
Ik heb geen idee hoever Smiley is en wat er nu bij de levering van de inlaatspruitstuk zit.

-Blijft een gat open aan het blok van de EGR ofzo? Sommige dekken dit plaatje af, moet dit, kan je dit ook open laten?

Volgens mij is het nu een uitgang vanaf de EGR klep die toch niks meer doet, ik zou het afdekken, mocht het ooit nodig zijn terug te gaan en het vol vuil zitten.

Geplaatst: 15 sep 2009 12:59
door Dennizz
Afbeelding
In dit ventiel zit een bout en is dus afgesloten. Moet dat nou juist of moet dit juist niet, waar dient dat ventiel eigenlijk voor?

Op het Engelse forum kom ik ook deze foto tegen en daar zit nog geen slangetje op...
Afbeelding

Geplaatst: 15 sep 2009 13:30
door Arno
Dat is de aansluiting/snelkoppeling van de koolstof filter die de dampen uit de benzinetank opslaat en weer afgeeft via het vacuum wat hierop komt te staan.

Als je bij je auto kijkt, dan zal je zien dat er nu een 90-graden koppeling met een slang op zit die je kunt inknijpen om te ontgrendelen en er zo af te halen.

Somige mensen halen die koolstof filter uit de auto en laten de tank gewoon naar de open lucht ventileren. Dan kan deze worden afgesloten/verwijderd.

Bye, Arno.

Geplaatst: 15 sep 2009 13:44
door Dennizz
Arno schreef:Dat is de aansluiting/snelkoppeling van de koolstof filter die de dampen uit de benzinetank opslaat en weer afgeeft via het vacuum wat hierop komt te staan.

Als je bij je auto kijkt, dan zal je zien dat er nu een 90-graden koppeling met een slang op zit die je kunt inknijpen om te ontgrendelen en er zo af te halen.

Somige mensen halen die koolstof filter uit de auto en laten de tank gewoon naar de open lucht ventileren. Dan kan deze worden afgesloten/verwijderd.

Bye, Arno.
Momenteel is m`n auto weer weg dus kan niet niet hoe het zit....

Als ik het dus goed begrijp is er dus een "overdruk aan dampen" in de benzinetank, die overdruk wordt gefilterd en gaat dan samen met de verse lucht van de inlaat de motor weer in.

Als ik deze afsluit komen de benzinedampen dus in mijn motor ruimte. Gaat dat om veel "lucht/stank" of is het zo`n klein beetje wat totaal ongevaarlijk is...?

Kan ik ook de benzinetank kant "afsluiten":
1. bij de tank verwijderen en gat open laten
2. bij de tank verwijderen en gat afdichten
3. Alles laten zitten en slang na het koolstof filter laten bungelen in het motorruimte.

Wat is de beste?
Nummer 3 kan sowieso wat ik begrijp :)

Geplaatst: 15 sep 2009 13:46
door Manta79
Somige mensen halen die koolstof filter uit de auto en laten de tank gewoon naar de open lucht ventileren. Dan kan deze worden afgesloten/verwijderd.

Als je dit doet dan moet je dus het pijpje op het inlaatspruitstuk afsluiten, begrijp ik zo ...

Geplaatst: 15 sep 2009 13:51
door Dennizz
Manta79 schreef:Somige mensen halen die koolstof filter uit de auto en laten de tank gewoon naar de open lucht ventileren. Dan kan deze worden afgesloten/verwijderd.

Als je dit doet dan moet je dus het pijpje op het inlaatspruitstuk afsluiten, begrijp ik zo ...
JA (zie foto pagina 6)! Tenminste dat denk ik anders trekt die valse lucht. Dat ventiel op mijn spruitstuk is dus afgebroken, zie foto op eerste pagina van dit topic. Een bout erin draaien met zwarte kit is het meest makkelijkste :oops:

Geplaatst: 15 sep 2009 14:10
door Smiley
Manta79 schreef: Ik heb geen idee hoever Smiley is en wat er nu bij de levering van de inlaatspruitstuk zit.
De lijst van 4 dingen die sowiezo uit het buitenland moeten komen:
1. manifold - 12587878
2. Groene gasafsluiter tussen de 3e en 4e cilinder - 12589516
3. Afdichting van gasklep - 12600729
4. Afdichting van de 4 cilinders - 24455112

nr 2 en 4 zit op sommige kits, en sommigen hebben een manifold besteld waar ze ook bij zaten. Soms zat het er ook niet bij
Zit het er niet bij, dan moeten die uiteraard erbij besteld worden.
nr 3 hoef je alleen te vervangen, als je je huidige niet wilt gebruiken.
Als ik de transportkosten van partsonline heb, zal in de inhoud ook kortsluiten met ze (wat we dus extra nodig hebben)

Ik kom er nog op terug.

Al het egr en zelfbouw spul, is van hier, of de UK.
Als iemand handig is met alu, kan het handig zijn ipv 1, een stuk of 10 van die ecu plaatjes te maken. Zelfde geld voor de pijlstokhouder.
De versie die niet tussen de gasklep zit is prima, en zit goed vast.
Al dat slangen, klemmen, bouten en moeren spul heb ik niet bij stilgestaan.
Is ook lastig te detaileren, als je het zelf ook nog niet gedaan hebt.

Geplaatst: 15 sep 2009 14:16
door Dennizz
Nummertje 4 van "mijn" lijstje:
4. throttle body seal (#12600729)

Die is ook hier verkrijgbaar?

Geplaatst: 15 sep 2009 17:51
door sooike
@ Dennizz,

nummer 4 uit jouw lijstje is nr. 3 uit Smiley zijn lijstje, (heeft de 1 vooraan in het bestelnr. vergeten denk ik) (is ondertussen verbeterd door Smiley)

Hierbij wil ik vermelden dat alle stukken te verkrijgen zijn hier bij de Opeldealer, die ook Chevrolet en dergelijke verkoopt.
De prijzen heb ik ergens op de vorige pagina vermeld, en ik stel vast dat het beterkoop is dat je de onderdelen in het buitenland besteld.
Als ik zie dat de prijs van het spruitstuk bijna de helft is van wat het hier kost, hoop ik dat het een origineel GM onderdeel is, en geen goedkope namaak. :roll:

Geplaatst: 15 sep 2009 18:02
door Dennizz
sooike schreef:@ Dennizz,

nummer 4 uit jouw lijstje is nr. 3 uit Smiley zijn lijstje, (heeft de 1 vooraan in het bestelnr. vergeten denk ik)

Hierbij wil ik vermelden dat alle stukken te verkrijgen zijn hier bij de Opeldealer, die ook Chevrolet en dergelijke verkoopt.
De prijzen heb ik ergens op de vorige pagina vermeld, en ik stel vast dat het beterkoop is dat je de onderdelen in het buitenland besteld.
Als ik zie dat de prijs van het spruitstuk bijna de helft is van wat het hier kost, hoop ik dat het een origineel GM onderdeel is, en geen goedkope namaak. :roll:
Ik zie het ja, ik keek naar de naam alleen :oops: Ik dacht dat hij de pakking bedoelde van inlaat naar gasklep... Nummer 4 van mijn lijstje en nummer 3 van smiley zit dus ook op het oude spruitstuk?

@Sooike:
je hebt alleen de prijs neergezet van de manifold en het dingetje tussen cilinder 2 en 3. Heb je de andere prijzen van de andere dingen ook nog?

Geplaatst: 15 sep 2009 18:20
door sooike
Prijs van de dichting tussen spruitstuk en inlaat,

onderdeelnr. 24455112 6.75 euro/stuk
onderdeelnr. 12600729 heb ik niet daar ik ook het nummer van Smiley had (zonder de 1 vooraan), bij de prijsaanvraag.

Geplaatst: 15 sep 2009 18:34
door Dennizz
Nu zit ik te twijfelen of we wel over het hetzelfde praten... Ik denk dat nummertje 4 (throttle body seal (#12600729)) en 8 (pakking tussen gasklep en inlaat (je kunt de oude hergebruiken)) door elkaar halen.

Nummer 4 is het onderdeel wat je op de eerste foto zit op de pagina.
Nummer 8 is de pakking van de gasklep op die foto is deze zwart.

Wie o wie heeft het goed/fout.... :?: :roll: :oops:

Geplaatst: 15 sep 2009 18:46
door sooike
Jouw nummer 4 in het lijstje is toch de "throttle body seal (#12600729) "
Dit is toch de dichting tussen de gasklep en het inlaatspruitstuk?
Volgens mij is nr 4 en 8 in jouw lijstje hetzelfde onderdeel?

Anders zit ik goed mis :oops: