Pagina 7 van 9
Geplaatst: 18 mei 2011 14:57
door Co'tje
Begonnen aan de laatste klus: nieuwe brandstofpomp. Om te voorkomen dat het bij 6000 toeren stopt op de dyno.
Voor de liefhebbers de link op ebay. Keurige set voor een aantrekkelijke prijs.
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewit ... 0701008237
Geplaatst: 18 mei 2011 17:14
door Piet
Hoeveel +/- werk is het op een zo'n pomp te vervangen?
Geplaatst: 18 mei 2011 17:55
door Co'tje
piet schreef:Hoeveel +/- werk is het op een zo'n pomp te vervangen?
- voorstoel eruit
- interieur achter de stoelen eruit
- gat maken met een nibbler om bij de pomp te kunnen
- afdekplaat voor gat maken
- pomp eruit en ombouwen
- en weer opbouwen
Flinke dag werk als je alle spullen hebt en een beetje handig bent.
En een beetje extra tijd voor tegenslagen.
Geplaatst: 18 mei 2011 18:15
door Piet
Dan hoop ik dat mijn pomp het nog even vol houdt. Hij maakt soms nogal een herrie vandaar dat ik zat te denken om deze preventief te vervangen.
Geplaatst: 18 mei 2011 19:30
door Co'tje
Goed plan als hij vreemde geluiden maakt. Het zagen van een gat hield me een beetje tegen. Gelukkig zie je er niets van als de boel weer dicht zit.
Mijn filter en pomphuis zat vol met troep. Had vast en zeker een probleem met het vermogen dat ik wil gaan halen.
Geplaatst: 18 mei 2011 20:44
door martinb
tot op heden nog niets gemerkt van een brandstof beperking wanneer ik ver voorbij de 6000 toeren ga (met de 2.2 en dbilas turbo).
Zou er ondanks dit toch performance verbetering merkbaar zijn als er een nieuwe brandstofpomp met hogere capaciteit geplaatst wordt.
Geplaatst: 18 mei 2011 20:53
door martinb
die high pressure brandstof pomp is voor de vx220 turbo. Is er een verschil met de 2.2? Of past het 1 op 1.
Geplaatst: 18 mei 2011 21:20
door Exmantaa
Moet geen verschil zijn en de brandstofdruk wordt bepaald door de drukregelaar bij je injectors.
Denk niet dat je een slechter wordende pomp zozeer aan het rijgedrag merkt, totdat je zuigers het opeens opgeven door een te arm mengsel onder volle boost...

Geplaatst: 18 mei 2011 21:28
door martinb
Exmantaa schreef:Moet geen verschil zijn en de brandstofdruk wordt bepaald door de drukregelaar bij je injectors.
Denk niet dat je een slechter wordende pomp zozeer aan het rijgedrag merkt, totdat je zuigers het opeens opgeven door een te arm mengsel onder volle boost...

Duidelijk antwoord, dus eigenlijk na enkele jaren toch wel raadzaam om uberhaupt die brandstofpomp te vervangen. Als ik al lees dat Co'tje een erg vuil filter en pomphuis had.
Geplaatst: 18 mei 2011 22:04
door Exmantaa
Eigenlijke flow/druk probleem is meer het filter dan pompslijtage zelf, maar als de boel dan toch uit elkaar ligt...

Geplaatst: 19 mei 2011 5:10
door Arno
Co'tje schreef:GHet zagen van een gat hield me een beetje tegen. Gelukkig zie je er niets van als de boel weer dicht zit.
Knippen is een optie, maar je kunt ook de tank er onderuit halen, dan hoef je niks te knippen/zagen.
Da's trouwens ook de officiele manier om de pomp te vervangen. Het gat achter de stoel is alleen om de connectors van de pomp los te kunnen maken.
Bye, Arno.
Geplaatst: 19 mei 2011 7:26
door Co'tje
Arno schreef:Co'tje schreef:Het zagen van een gat hield me een beetje tegen. Gelukkig zie je er niets van als de boel weer dicht zit.
Knippen is een optie, maar je kunt ook de tank er onderuit halen, dan hoef je niks te knippen/zagen. Da's trouwens ook de officiele manier om de pomp te vervangen. Het gat achter de stoel is alleen om de connectors van de pomp los te kunnen maken.
Normaal moet inderdaad de tank eruit. Dat schijnt een drama klus te zijn.
Met een knabbelschaar zat er zo een gat in.
De originele brandstofpomp zou het tot 280 pk moeten redden. Bij meer vermogen schroeft Klasen het maximum aantal toeren terug indien het mengsel te arm wordt. Zou onwijs jammer zijn natuurlijk.....
Geplaatst: 19 mei 2011 7:29
door martinb
Exmantaa schreef:Eigenlijke flow/druk probleem is meer het filter dan pompslijtage zelf, maar als de boel dan toch uit elkaar ligt...

Dat was mijn idee ook, als het toch een keer los moet, dan maar gelijk vervangen

Geplaatst: 31 mei 2011 20:20
door Co'tje
Brandstofpomp zit er weer in en de boel draait.
Vrijdag 10 juni sta ik om 8:30 op de dyno bij Klasen. Best spannend!
Geplaatst: 01 jun 2011 8:05
door the-duke
Succes !
Ben benieuwd, dan kan je daarna op een veilige manier helemaal los
Gr,
The Duke