Pagina 7 van 45
					
				
				Geplaatst: 26 sep 2005 14:42
				door jans
				stef666 schreef:Lijkt er toch wel op dat je "mazzel" hebt gehad Jans, Volgens mij had het niet lang meer geduurd voordat hij plof had gezegd......  

 
Ja ,misschien wel. Heb er 15000 km mee gereden ,en een soort van logboek van bijgehouden. In het begin 1 liter op 8000 km.
Ophet laatst 1 liter op 1000 km.
Maar goed, krijg alles vergoed van hem, en V.max op zijn beurt weer van Opel. Was een slechte serie veren zeiden ze bij Opel.
Mede omdat ze het alle 4 hadden.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 sep 2005 15:10
				door jans
				Heb het motor blok nu omgeruild voor de C20.LET i.p.v. de Z 20. LET.
Nu wél de goede zuigers met olie koeling .
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 sep 2005 15:26
				door Maik
				Wanneer kan je er weer de eerste meters mee maken Jans? Zal dat snel zijn? Is je nieuwe turbo al binnen?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 sep 2005 15:35
				door jans
				Weet niet of het deze week nog lukt, Maar deze zuigers moeten 500 tot 1000 km inlopen. En dan maar hopen dat ze me onderweg niet pesten.
De turbo is er ook al , maak er morgen wel even een foto'tje van.
Vmax had het vanmiddag over minimaal 370 pk om mee te beginnen.
In een later stadium kon hij naar 500 pk. Maar daar begin ik niet aan.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 sep 2005 15:36
				door SteV6
				Dus je bent weer terug bij af  

 ? Zo'n C 20 LET hoort toch eigenlijk in een Calibra thuis?! Of heb ik het nu helemaal mis?
Redeneren we even verder dan zou een goed getuned 2.0L blok uit een Kadet of Astra GSi met zo'n 220 atmosferische pk's ook goed in een Speedster 2.2i kunnen functioneren  

  ............ Geintje  

 .
Ik wacht met spanning af wat je bevindingen zullen zijn. Doe in ieder geval maar weer eens de groeten aan Markus, want ik heb flink reclame gemaakt op het duitse forum voor z'n Multi-Anzeige.
SteV6
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 sep 2005 15:38
				door SteV6
				jans schreef:Weet niet of het deze week nog lukt, Maar deze zuigers moeten 500 tot 1000 km inlopen. En dan maar hopen dat ze me onderweg niet pesten.
De turbo is er ook al , maak er morgen wel even een foto'tje van.
Vmax had het vanmiddag over minimaal 370 pk om mee te beginnen.
In een later stadium kon hij naar 500 pk. Maar daar begin ik niet aan.
Ik wil me wel als vrijwilliger aanmelden om die eerste 1000 km nu eens echt volgens het boekje "in te rijden" hoor Jan! Is met m'n eigen Speedster ook goed gelukt.
SteV6
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 28 sep 2005 15:41
				door jans
				Oké Stephan, zal ik um zeggen.
Het is inderdaad het Calibra blok. Die is een stuk stabieler dan de Z . 
 
 Stefan Klaassen van EDS rijdt hier ook mee. En deze is ook alweer ong 4 kg lichter dan de Z20LET.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 sep 2005 15:38
				door jans
				Vanmiddag nog een foto van de nieuwe Sinter koppelingsplaat gemaakt.
En die moet de pk 's een beetje in bedwang houden,
.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 sep 2005 15:52
				door stef666
				Aan/uit koppeling Jans? Sachs racing is volgens mij niet één van mildste koppelingen...
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 sep 2005 15:58
				door jans
				Ja'' Stef666  het was een moeilijke beslissing voor mij.Maar aangezien mijn orginele kopp plaat  ( wel een zwaardere drukplaat ) er dus nog in zat, Moest er zo wie zo een zwaardere in. En ,ja de een vind dit ,en de andere dat.Denk dat het even wennen is. Er zijn er meer die er mee rond rijden op een speedster.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 29 sep 2005 16:11
				door Arno
				Een sinter-kopppeling met afzonderlijke wrijvingsblokjes?
Oeh.. Jij hebt lef voor een straat-auto zeg.. Meestal zijn deze koppelingen nauwelijks slippend te gebruiken, dus wegrijden wordt vaak 'spannend'..
Gelukkig nog wel torsie-veren er in.. Als hij nog star was geweest, dan wordt het helemaal erg.
Bye, Arno.
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 okt 2005 15:20
				door Marcel
				Ik dacht dat ik geen rust had Jan..........maar jij kunt er ook wat van.......maar goed ook deze keer voor hetzelfde geld heb je een ouderwetse (brommertijd) vastlopen ai ai
Waarom niet het nieuwe Turbo blok 

 die is toch ook beter dacht ik.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 01 okt 2005 15:47
				door jans
				Ha die Marcel
Weer terug van vakantie 
 
Die nieuwe motor moet je dan wél eerst kopen, 15000 euro. 
 
En hij is zéker niet beter, heeft alleen een andere cilinderkop en de gesmede zuigers.
Die van mij was garantie, dus heb ik hem ,omdat ie toch eruit moest
Even laten aanpassen 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 17:58
				door jans
				DIT WORDT IE DANGarrett GT2871R is the big brother to the GT28RS or "Disco Potato" as it's called. This turbo can be ordered in either a T25 or T3 style turbine housing. Good for those wanting a bit more than what the GT28RS can offer. Good to about 400HP. 
Compressor
-Wheel: 71mm, spcify 56 or 48 trim
-Housing: .60 ar
Turbine
-Wheel: 54mm 
-Housing: .86 ar
-Specify T25 or T3 style housing
			 
			
					
				
				Geplaatst: 05 okt 2005 18:29
				door stef666
				Is hij gewoon bolt-on Jans? Of moet er aan het spruitstuk/downpijp gewerkt worden?