Dbilas heeft de mapping van de 260 pk versie afgestuurd (tot 3 maal toe voor de juiste map i.v.m. het starten/nokkenassen) en deze iets rijker gezet voor mijn set up. (correct me if i'm wrong Ronald...)
Op die dyno day ga ik proberen te zijn of ik moest iets vroeger gevonden hebben. want ik wil ECHT wel weten hoeveel erin zit
grtz
De wagen vandaag terug gehaald.
JEZUS WAT EEN VERSCHIL!!!!
Vanaf een 3000 tr/min breekt de hel los . Dat ding trekt gewoon door alle versnellingen uit! ME SO HAPPY
Mooi man! Heel veel plezier ermee en houdt hem heel op de gladde wegen ..
the-duke schreef:Ik zie dat de slangen nu door het chassis lopen
Gr,
The Duke
Ja dat klopt , de inbouw beschrijving die ze er bij doen is van jaren geleden ? Er zijn onder tussen diverse wijzegingen geweest die niet in de beschrijving staan ! Toen we foto's naar DBilas stuurde van de inbouw van de blauwe werden die ons pas medegedeeld .
Ik denk ook dat het nog wel mogelijk is om het luchtfilter rechts bij de intercooler te plaatsen zodat er minderbuizen in het zicht lopen en er kan worden gezegd dat de buis van de gasklep naar rechts naar het filter loopt ipv de intercooler Haha
tibby schreef:@ Smiley, bedankt.
Nat weer had ik ook al ondervonden daar
straks
Op autostrade terug naar 4de geschakeld en ff 'afgedrukt'. Toen die boost goed opkwam had ik eventjes tractieverlies. (baan was wel zeer nat).
Dus opletten geblazen
grtz
Ik heb er ook mee in de regen gereden om onder vollast de lambda waardens te testen moet zeggen verbaasde me over de grip !
Ik denk ook dat het nog wel mogelijk is om het luchtfilter rechts bij de intercooler te plaatsen zodat er minderbuizen in het zicht lopen en er kan worden gezegd dat de buis van de gasklep naar rechts naar het filter loopt ipv de intercooler
Moet inderdaad kunnen. Ik ken toevallig een Duitser die dat ook heeft gedaan. Hij zag als voordeel dat de inlaatlucht minder werd opgewarmd dan via de buis die over de uitlaatkant loopt (zit natuurlijk wel hitteschild, maar is daar toch niet bepaald koud natuurlijk )
Dag Ronald. Nog es bedankt voor je fijn werkje
Ik heb ook opgemerkt dat je de kabelboom netjes weggewerkt hebt
JULLIE GAAN ME ZEKER NOG ES TERUG ZIEN HOOR!!!
Grtz
Ik denk ook dat het nog wel mogelijk is om het luchtfilter rechts bij de intercooler te plaatsen zodat er minderbuizen in het zicht lopen en er kan worden gezegd dat de buis van de gasklep naar rechts naar het filter loopt ipv de intercooler
Moet inderdaad kunnen. Ik ken toevallig een Duitser die dat ook heeft gedaan. Hij zag als voordeel dat de inlaatlucht minder werd opgewarmd dan via de buis die over de uitlaatkant loopt (zit natuurlijk wel hitteschild, maar is daar toch niet bepaald koud natuurlijk )
Gr,
The Duke
ik dacht ook dat die buis daar warm zou worden maar valt mee ! Alleen als je stil staat warmt hij op als je rijd bijna niet .
Op bovenstaande foto zie je hoe de kabelboom weggewerkt is . Deze zit tussen de feul rail en het inlaatspruitstuk.
Voila, mijn Dbilas topic is af!
Ik hoop nu dat jullie allemaal wat meer info hebben over deze kit en Speedequipment.
Bedankt aan Ronald en Marcel (SpeedEquipment), Stefan (Smiley voor het plaatsen van de foto's) en natuurlijk mijn eigen vriendinneke die een hoop gezaag van mij heeft moeten verdragen en taxi voor me gespeelt heeft
Grtz
Service van Speedequipment is TOP!
Ik had olie nodig (castrol EDGE SPORT 10W60).
Mailtje vrijdags-zelfde dag (PRIOR) verzonden-maandag 4 LITER binnen gekregen. DIT ALLEMAAL GRATIS
Thanks
Grtz
Is dat voor je Speedster met DBilas turbo ?
Ik heb het toevallig nog aan DBilas gevraagd 2 weken geleden en die adviseerden mij nog steeds de Castrol Magnatec 10w40 (vandaag de mijne mee ververst bij OPC Oosterhout). De niet-vol synthetische formule zou beter zijn voor de turbo smering van de door hen ontwikkelde turbo dan de dunnere volsyntheet.
Ben benieuwd of jij ander advies kreeg namelijk..
@ the duke.
Speedequipment heeft deze olie in de wagen gedaan dus ik ga verder op hun advies omdat zij ook de installateur zijn van de kit. De olie is wel duur trouwens, bij hun 20 euro's /liter en op het internet tot 24 euro de liter
Toch wel mooi dat ze me 4 liter geven he!
Grtz
Inderdaard Duke,
ik heb van dbilas ook het advies gekregen (en om de garantie te houden) om Castrol Magnatec 10w40 half synth te gebruiken.
Het verbaasd mij ook dat tibby er dan andere olie in heeft.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo