Pagina 7 van 32
Geplaatst: 15 jul 2012 15:07
door Smiley
Manta79 schreef:Jeetjes, dat is best wel een hoop... is dat dan om te zien vuile olie ?
Catchtank leeggemaakt na ongeveer 4 tot 5 uurtjes op de track:

Geplaatst: 16 jul 2012 7:00
door aboellaard
Toch nog heel wat. Ik heb die Sector111 filmpjes bekeken en ben wat gaan zoeken naar PVC voor de SC LSJ. Is het voor de Z22SE met SC toch niet beter via een catchtank naar de air intake te gaan? Dan heb je in ieder geval onderdruk op je carterontluchting, wat volgens Sector111 beter is dan via catchtank en filter naar atmosfeer. Eventueel met een filter om oliedamp te vangen, zoals die op een compressor gebruikt worden.
Is nogal moeilijk in te schatten of dit echt een probleem is of niet. Ik heb nog onvoldoende gereden om iets in de catch tank te zien, maar ik ruik bij accelereren en met open dak wel een olielucht.
Geplaatst: 23 jul 2012 16:02
door frederic
Lijkt me een zeer goed idee. Het kan zijn als je onderdruk op het tankje steekt er dan minder olie uit komt…
Geplaatst: 23 jul 2012 16:06
door Smiley
Lastig natuurlijk, want als er wat uitkomt (incl die mayonaise), jaag je die zo je gasklep en supercharger in.
Geplaatst: 23 jul 2012 18:39
door frederic
dit blijft dan toch in je catchtank achter, of niet alles
wie probeerd het uit? ik wacht nog even met de ombouw met dat mooi weer.
Geplaatst: 23 jul 2012 18:46
door Smiley
Ik heb een stuk slang met filter bovenop de catch tank zitten.
Zat helaas ook onder het vet.
Geen idee hoe dat spul omhoog kan klimmen.
Geplaatst: 23 jul 2012 18:59
door frederic
dan moet er echt wel veel druk op zitten
onder ons sc's voor dagelijks gebruik niet zo handig!
ik ga dit toch uit testen.
Geplaatst: 24 jul 2012 8:21
door speedokus
Hoi Maik
Om even op jouw topic terug te komen, hoe ver ben je inmiddels gevorderd.
draait ie al?
Grt speedokus.

Geplaatst: 24 jul 2012 19:04
door Maik
Ik ben net terug van mijn twee weken vakantie en probeer binnenkort weer even de puinhopen te ordenen en kijken hoe ik de klus af ga maken. Moet eerst nog even op zoek naar een nieuwe kettingspannen van mijn balanassenketting want die was dus mooi kaduuk
De stukken metaal lagen in mijn carterpan... Beetje geluk gehad denk ik...
Hopelijk binnenkort dus weer meer!
Geplaatst: 24 jul 2012 20:23
door speedokus
Succes, en misschien heb je ook wel zin om naar Netherust te komen 1 september.
Kunnen we daar de boel eens rustig bekijken, is altijd interresant.
Grt Speedokus.

Geplaatst: 26 aug 2012 15:46
door Smiley
Is er al nieuws maik?
Ook die remschijf beluchting lijkt me wel interessant.
Geplaatst: 26 aug 2012 17:05
door Maik
Ik ga binnenkort weer opstarten. Een zomerrecces en een moedertje die verhuist kunnen resulteren in wat weing vooruitgang heb ik gemerkt...
Speedster heb ik van de week moeten schorsen ivm verlopen APK, dus het wordt wel weer echt tijd zeg maar

Geplaatst: 27 sep 2012 19:44
door Maik
Eindelijk weer eens wat geklust aan de badkuip, dus tijd voor een kleine update.
Eerst nog even het vergelijk tussen de oude en nieuwe drijfstangen, heb namelijk eindelijk de oude op de weegschaal gegooid.
Oude:
De nieuwe:
Ietsje lichter dus, maar scheelt niet veel.
Motorklepscharnier, van lood
Wat lood eraf gezaagd:
Scheelt toch mooi weer 0,11kg voor de twee
Achterruitje vies:
Achterruitje schoon gemaakt...
Stukje lexaan kopen en beetje zagen dus maar:
En een kleine kilo moet wel weer gewonnen kunnen worden

:
Nieuwe kettingspanner is onderweg, dan kunnen we motorisch ook weer verder...
Geplaatst: 28 sep 2012 18:35
door Maik
Ik heb even wat geshopt op het www en ik ga eerst maar eens een stukje lexaan van 2mm dik proberen als vervanging voor de glazen achterruit. Moet sterk genoeg zijn voor die overspanning van 20cm... Dan win ik daar mooi weer 1 kg hoog in de auto
Dit weekend maar even bestellen, gaat me weer een whopping 10 euro kosten

Geplaatst: 29 sep 2012 6:56
door Piet
Laat je niet afleiden Maik.
Maar wel een goed idee dat lexaan. Soms zie je een steentje na binnen vliegen als die dat ruitje raakt....