aKra schreef:Denk dat het inbouwen van een Audi/VAG blok best nog wel wat aanpassingen vraagt hoor. Zag eens een VX220 topic erover en die was al 20.000 GBP kwijt als ik me niet vergis (met 360pk).
Yup.. De 4 cylinders (1.8T en 2.0TFSI) zijn nog wel te doen waarbij de 2.0TFSI al wel veel meer geknutsel aan de electronica (CAN all over the place..) nodig heeft als de oudere 1.8T om te willen werken buiten een VAG chassis met directe injectie en zo..
De oude 1.8T is in ineder geval in Elises een vrij vaak voorkomende conversie die best OK te doen is met een andere ECU er op en redelijk goed past.
Maar bij de 5-cylinder 2.5 TFSI blokken moet echt alles op de mm passend gemaakt worden want daar heb je niet veel ruimte om alles kwijt te kunnen. Zo'n beetje
alles zit klem... Motor+bak in de breedte, de turbo en spruitstukken in de lengte, etc.
Voordeel kan inderdaad wel zijn dat wanneer dit (dure en langdurige werk) eenmalig goed is uitgevoerd en er dan verder een ongewijzigde 'fabrieks' motor in gaat je wel zou moeten kunnen rekenen op enkele tonnen aan kilometers voordat daar iets verslijt..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..