jaydee schreef:Het ziet eruit alsof die motorsteun al een keer gelast is en nu net naast die las weer gescheurd. Klopt dat?
Moeten we hieruit afleiden dat poly-inserts extra belasting op de steun zelf geven en dat deze daar niet tegen bestand is?
Lijkt er inderdaad op dat Timmy's baksteun ooit een keer gelast is en daar nu weer gescheurd is. Een paar defecte motorsteunen helpen daar net echt bij. En Tim's Speedy heeft wel meer issues gehad die duiden op een schadeverleden...
Naja een zetje in zn reet heeft hij inderdaad wel gehad ja aan de ophangpunten van de einddemper rubbers te zien
Beste Jaydee, het is makkelijk om achteraf een hond in de kont te kijken.
Tim heeft het lef om met bescheiden middelen en echte vrienden zijn karretje te upgraden.
Hij heeft volgens mij nooit gezegd dat zijn Speedster schade vrij is.
Uw hoogtepunt staat mij nog vers bij, na een paar rondjes Test Track Terdinga zat er zo veel "groen" in de gril van uw 2.2 NA dat de lokale afdeling van Groen Links op het punt stond om u uit de Provincie te verwijderen.
RollatorGT schreef:Beste Jaydee, het is makkelijk om achteraf een hond in de kont te kijken.
Tim heeft het lef om met bescheiden middelen en echte vrienden zijn karretje te upgraden.
Hij heeft volgens mij nooit gezegd dat zijn Speedster schade vrij is.
Uw hoogtepunt staat mij nog vers bij, na een paar rondjes Test Track Terdinga zat er zo veel "groen" in de gril van uw 2.2 NA dat de lokale afdeling van Groen Links op het punt stond om u uit de Provincie te verwijderen.
Groeten, Spenkie.
Wat valt Jaydee precies te verwijten in dit verhaal??
jaydee schreef:Het ziet eruit alsof die motorsteun al een keer gelast is en nu net naast die las weer gescheurd. Klopt dat?
Moeten we hieruit afleiden dat poly-inserts extra belasting op de steun zelf geven en dat deze daar niet tegen bestand is?
...... En Tim's Speedy heeft wel meer issues gehad die duiden op een schadeverleden...
Beest ook bij mij.....
Dikke turbo erop en je vergeet dat allemaal he Timmy
RollatorGT schreef:Beste Jaydee, het is makkelijk om achteraf een hond in de kont te kijken.
Tim heeft het lef om met bescheiden middelen en echte vrienden zijn karretje te upgraden.
Hij heeft volgens mij nooit gezegd dat zijn Speedster schade vrij is.
Uw hoogtepunt staat mij nog vers bij, na een paar rondjes Test Track Terdinga zat er zo veel "groen" in de gril van uw 2.2 NA dat de lokale afdeling van Groen Links op het punt stond om u uit de Provincie te verwijderen.
Groeten, Spenkie.
Henk, wat lees jij allemaal tussen mijn regels door? Ik stel alleen een paar vragen om te checken of mijn verklaring voor de gebroken steun klopt (en Tim heeft dat inmiddels bevestigd)...
@jaydee, Ik heb het ook op deze (jouw) manier opgevat hoor! Maar ik denk dat de Inserts opzich het probleem niet zijn als alles in orde is. Alleen wanneer 2 zij steunen stuk zijn (en de OEM verwaarloosbaar is) en er op die ene plek met insert de hele motor beweegt dan houd hij het inderdaad niet meer xD
Kortom.... de 4 steunen moeten alle 4 verdeeld de motor ondersteunen.. in mijn geval deed eentje dat slechts
En Spenkie had het verkeerd geintepreteerd wellicht?
Ik zou op 0,5 bar druk beginnen en dan zal je zien dat je al aardig aan d max gaat zitten qua pk's.
400Nm ga je niet halen op 0,5-0,7 bar ben ik bang.
Maat van me:
300Nm (350ish op de krukas) op 0,7 bar en 264 wielpk (~300pk) met een GT28RS op een 2.0 blok. Dat is met de .64 hosing welke groter is dan jouw housing en daardoor ook wat beter flowt = meer pk.
We gaan het zien Daan!
Ik ben benieuwd wat voor cijfers tevoorschijn komen!
Ik ga sowieso beginnen op 0.5 bar en ga tot de 265pk naar boven werken.
De Z20LET blokken zitten met 265pk op de 390nm.. onze 2.2's hebben dan nog net iets meer koppel was mijn beredenering...
Achja mijn koppeling houd het toch niet boven de 350NM dus ik vind het best.
Vanavond wil ik eigenlijk weer ff aan de slag, ik hoorde dat mijn uitlaat klaar was en een begin van de IC traject!
Regelin performance draaide zelfs 500nm op de oem zlet drijfstangen (allez, op papier toch)
Denk dat een 350/370 nm wel tamelijk het maximum is voor de Z22se drijfstangen.(idem zoals de oem koppeling)
Ben benieuwd