Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige
Geweldig filmpje!sooike schreef:Heb je dan toch een concurrent Herman?
Lotus Exige![]()
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... mscSzFurwg#!
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Da's Frank/Ronin z'n Exige.. Er grappige twin-charge oplossing waarbij de turbo 'door' de supercharger heen blaast. Erg eenvoudig, maar zeer effectief.
BTW.. De 1.8 2ZZ motor zelf houdt het op zich prima uit met vergelijkbare wijzigingen die Herman nu doet aan zijn motor. Hij heeft al wel verschillende blokken in puin gedraaid, maar dat was vooral wegens andere problemen (mapping, detonatie, verkeerde onderdelen, etc.) die ervoor zorgden dat hij stuk ging. Niet zo zeer een direct probleem in de motor zelf.
Hij heeft er op die manieer geloof ik wel een stuk of 5 opgeblazen
Structurele probleem bij deze is vooral de versnellingsbak.. De originele 6-bak van de Celica die ook in de Elise zit is al erg snel aan z'n max. Zelfs 'fabrieks' 2-11's en 260 Exiges hebben al de neiging om tandwielen stuk te draaien.
Daarom heeft Frank nu de 5-bak van een SW20 MR2 turbo er aan zitten. Geen envoudige klus, maar deze kan het vermogen zonder problemen gewoon aan.
Sind hij deze setup (ook qua electronica en mapping) goed heeft draaien is er eigenlijk niks meer stuk gegaan..
Geeft maar weer aan dat alleen al een foute mapping bij dit soort hoogvermogen motoren de zaak in no-time compleet in de puin kunnen laten lopen..
Bye, Arno.
BTW.. De 1.8 2ZZ motor zelf houdt het op zich prima uit met vergelijkbare wijzigingen die Herman nu doet aan zijn motor. Hij heeft al wel verschillende blokken in puin gedraaid, maar dat was vooral wegens andere problemen (mapping, detonatie, verkeerde onderdelen, etc.) die ervoor zorgden dat hij stuk ging. Niet zo zeer een direct probleem in de motor zelf.
Hij heeft er op die manieer geloof ik wel een stuk of 5 opgeblazen

Structurele probleem bij deze is vooral de versnellingsbak.. De originele 6-bak van de Celica die ook in de Elise zit is al erg snel aan z'n max. Zelfs 'fabrieks' 2-11's en 260 Exiges hebben al de neiging om tandwielen stuk te draaien.
Daarom heeft Frank nu de 5-bak van een SW20 MR2 turbo er aan zitten. Geen envoudige klus, maar deze kan het vermogen zonder problemen gewoon aan.
Sind hij deze setup (ook qua electronica en mapping) goed heeft draaien is er eigenlijk niks meer stuk gegaan..
Geeft maar weer aan dat alleen al een foute mapping bij dit soort hoogvermogen motoren de zaak in no-time compleet in de puin kunnen laten lopen..
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Wauw, mooi filmpje! Motor draait echt super!12Esc schreef:Geweldig filmpje!sooike schreef:Heb je dan toch een concurrent Herman?
Lotus Exige![]()
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... mscSzFurwg#!
- sooike
Foto en tekst.......
http://jalopnik.com/5902400/how-did-the ... socialflow
Wel effe off topic.... Sorry Herman...
http://jalopnik.com/5902400/how-did-the ... socialflow
Wel effe off topic.... Sorry Herman...

Einfach nur ein nackter Sportler
- Dominique
Hier heb ik ook mijn gedachte al eens over laten gaan.Herman schreef:Mag/alloy Dymags liggen klaar.
- 8.5x17 fronts (7.1kg)
- 10x18 rears (8.4kg)
De gedachte is dat een grotere velg minder (zware) band nodig heeft.
De keuze is dan:
A048's 215/45 17 en 265/40 18,
of
Toyo 888 215/40 17 en 255/35 18
Denk dat ik eerst de 888's een ga proberen.
Ik acht de gewichtstoename van de grotere diameter van het velgbed, meer dan de kleinere of kortere wang van de band. Er van uitgaande dat je ongeveer dezelfde buitendiameter aanhoud.
Een kortere wang maakt de auto ook wat minder vergevingsgezind, stuurt echter wel directer. Het zijn allemaal maar fracties, maar met een uber-spec auto als die van jou zal je verschil echt wel merken.
Uiteindelijk ben ik zelf voor verkrijgbaarheid gegaan. Moet er niet aan denken dat er met een unieke set velgen eentje stuk gaat.
Valt er al iets te zeggen over planning?