mwah... ik ben het daar toch echt niet mee eens.
Pekel is en blijft slecht, ook voor het chassis. Als de graadmeter is dat het chassis binnen één of binnen drie jaar door moet rotten heb je gelijk en is het geen probleem, als je op de lange termijn kijkt wel.
Zet mijn Elise op de brug en zet die van jou ernaast en zoek de verschillen.
De draagarmen zijn aangevreten door de pekel (geel passiveren is niet voldoende om ellende te voorkomen), ook het chassis van een Elise die al een paar winters door de pekel heeft geploegd is duidelijk te onderscheiden van een chassis wat uit de pekel gehouden wordt.. de een is zwart, de andere ziet er uit als.. euhm.. aluminium.
Uprights zien er na een paar winters uit als blokken roest..
Natuurlijk valt zo'n auto niet na een paar jaar uit elkaar en natuurlijk vallen er geen gaten in binnen een paar jaar, maar om te zeggen dat het geen problemen oplevert gaat veel te ver.
Waar ik de meeste problemen op de lange termijn voorzie is in de sills. Zoals je wellicht weet staan die (redelijk) open. Aan de voorzijde weliswaar afgeschermd door glasvezel, aan de achterzijde zit er wat schuim ingefrommeld om de meest ernstige rottigheid buiten te houden. (en de klemmetjes die uit het dashboard vallen ook binnen te houden.

) Op het moment dat je over een nat gepekeld wegdek rijdt zal er altijd spray in de sills komen. Dat droogt op, wordt poeder wat gaat liggen stuiven. Die troep komt absoluut IN de sil terecht, OP bijvoorbeeld de alumiunium koelvloeistof buizen en gaat daar gewoon lekker liggen rotten. (je hoort wel eens verhalen over Elises met geperforeerde aluminium buizen waarvan niemand iets snapt. Als je naar zo'n buis gaat kijken zie je dat ie van buitenaf is doorgerot..)
Ook onder de frontclam zijn er plekjes die lastig of helemaal niet bereikbaar zijn. Ook daar blijft de pekel achter.
Kortom, als je zuinig bent op je autotje EN je hebt de mogelijkheid om hem in de winter lekker binnen te laten zou ik het niet nalaten..