Pagina 1 van 1
2.2 getuned met kompressor van Delta Motor uit Zwitserland
Geplaatst: 13 dec 2005 20:59
door Jürgen
Eindelijk is een grote wens van mij waarheid geworden. Ik heb een kompressor laten inbouwen waardoor mijn vermogen nu tot 220 Pk is opgeschroefd in combinatie met een koppel van 248 Nm. Jeetje, wat een extra power geeft dat zeg, wel extra opletten met gas geven in vochtige bochten (tering....).
Binnenkort zal op mijn site een verslag staan met foto's en hopelijk wat duidelijkere pictures van de vermogensgrafiek.
Overigens heb ik eindelijk een goed digitaal fototoestel gekocht, dus hopelijk staan er binnenkort ook wat meer fatsoenlijke foto's van mijn trots op het web. Tot nu staan er alleen maar foto's die ik heb geleend van anderen of van mijn telefoontoestel.
Geplaatst: 13 dec 2005 21:06
door SteV6
Ha Jürgen,
Je upgrade was al uitgelekt naar dit forum
Wat is je overweging geweest om voor Delta te kiezen in plaats van Hitec?
Veel plezier ermee en pas op met vochtige of koude bandjes en je tractieverbrekend koppel.
SteV6
Geplaatst: 13 dec 2005 21:14
door Jürgen
Ik had al heel lang mijn zinnen gezet op die kompressor van Delta Motor, die waren er al mee op de markt voordat HiTec ermee kwam, tenminste voor zover het bij mij bekend was. Ik had al contacten gelegd in het verleden en wilde daarom niet meer naar een ander.
Geplaatst: 13 dec 2005 21:26
door paul
Hi Jurgen
Mooi hoor, zo'n 220 PK !! ik zit het ook nog steeds te overwegen.
Ik wil in ieder geval op termijn wel naar minimaal 180 PK, maar misschien ga ik ook wel meteen voor de compressor
Kan je een prijsidee geven van deze ombouw bij Delta ???
Ik ben in ieder geval benieuwd naar je foto' s en je verslag
op jouw site.
Veel plezier met je snelle bolide
Groeten,
Paul.
Geplaatst: 13 dec 2005 21:48
door Jürgen
paul schreef:Kan je een prijsidee geven van deze ombouw bij Delta ???
De hele ombouw is gedaan in 3 en een halve dag en koste mij € 7500, exclusief reis- en verblijfskosten. Er zit een klein hotelletje op 200 meter afstand waar korting voor je wordt geregeld.
Geplaatst: 13 dec 2005 22:06
door Maik
Redelijk nette koppelkromme, alleen jammer dat ze dat piekkoppel niet iets langer vast konden houden

. Mooie tafelberg daarna. Je vermogen bouwt ook heel mooi op kan je zien, bijna een rechte lijn.
Hou em heel!

Geplaatst: 14 dec 2005 5:53
door jans
Zit wel veel verschil in . 220 pk en 248 nm van Delta.
En bij Hitec 247 pk bij 300 nm.
Vanwaar die beschijdenheid in de vermogens keuze

Of is het puur om de zaak heel te houden.
In elk geval , gefeliciteerd met het uitkomen van je grote wens Jurgen.
Geplaatst: 14 dec 2005 8:35
door Flaminiasupersport
Woaw!
Ik zou het doen voor het zicht alleen al! Maar 7000 euro is ook niet niks... En is het geluid anders? Op de filmpjes is het alsof er een fluittoon aanwezig is (typische "Blower whistle"...)
En hoe zit het met de verzekering?

Hier in België kunnen ze wel eens lastig doen (gelijkvormigheid dat niet overeenstemt met het attest) als ze dat op de technische controle opmerken, ook is de wegentaks niet meer juist tov de PK's...
Een niet reglementaire uitlaat is snel weer te vervangen, maar dit is toch andere koek...
Geplaatst: 14 dec 2005 11:39
door Maarten
Gefeliciteerd Jürgen !
Nog een kompressor variant erbij !
Ben je zelf bij de ombouw aanwezig geweest?
Ik heb dan ook nog wat technische vragen, maar misschien kunnen we dat beter een keer op een meeting bespreken.
Het is nu inderdaad extra opletten met de speedster in het koude en natte klimaat, maar straks in het voorjaar.......
Veel plezier ermee !
Maarten
(zelf de Hitec set gemonteerd)
Geplaatst: 14 dec 2005 16:26
door Piet

Jurgen.
Dat is in ieder geval wel lekker snel. Bij HiTec doen ze er 5 dagen over.
Geplaatst: 14 dec 2005 19:16
door Jürgen
jans schreef:Vanwaar die beschijdenheid in de vermogens keuze

Of is het puur om de zaak heel te houden.
Nee, het is puur een zaak dat ik al heel lang had vaststaan dat ik naar Delta zou gaan. Ik heb daarna niet echt meer veel verder gezocht.
Geplaatst: 14 dec 2005 19:21
door Jürgen
Flaminiasupersport schreef:En is het geluid anders? Op de filmpjes is het alsof er een fluittoon aanwezig is (typische "Blower whistle"...)
Een ander geluid valt wel mee, binnen in de auto hoor je vooral een ietwat agressieve fluit met een diepe toon bij de hogere toerentallen. Hoe het geluid op zo'n moment buiten de auto is zullen we een keer moeten uittesten tijdens een meeting.
Flaminiasupersport schreef:En hoe zit het met de verzekering? (...) ook is de wegentaks niet meer juist tov de PK's...
De verzekering doet hier voor zover ik weet niet moeilijk over, ik heb daar nog nooit iets over gehoord. Omdat onze wegentaks wordt gebaseerd op het gewicht van de auto maakt het hiervoor ook niets uit, tenzij deze gewichtsverhoging net een tariefgrens overschreid. Maar daar ga ik maar even niet van uit.
Geplaatst: 14 dec 2005 19:24
door Jürgen
Maarten schreef:Ben je zelf bij de ombouw aanwezig geweest?
Ik heb dan ook nog wat technische vragen, maar misschien kunnen we dat beter een keer op een meeting bespreken.
Zelf ben ik twee keer per dag wezen kijken hoe het er allemaal aan toe ging. Ik ben zelf niet technisch aangelegd, dus vond het allemaal gewoon mooi om te zien. Ik vrees dat ik op veel technisch inhoudelijke vragen geen antwoord kan gaan geven, maar dat zien we dan wel op een volgende meeting. Ik hoop daar volgend jaar weer wat vaker bij te zijn.
Geplaatst: 14 dec 2005 19:26
door linne150
Nu wij weten dat de wielophanging van de Turbo versterkt is t.a.v. de 2.2 is het dan veilig om een comp in te bouwen de krachten komen wel even wat anders te liggen,zomaar een vraag voor de rest vind ik het geweldig.groet.Wilbert