Verfraai je kleppen deksel

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Verfraai je kleppen deksel

Bericht door Pascal »

Hier nog een klein modje van mijn kleppen deksel.

Is ook heel mooi om te zien met het deksel dicht

Pascal
Bijlagen
kleppen deksel.jpg
kleppen deksel.jpg (94.9 KiB) 947 keer bekeken
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Pascal,

Aan het polijsten geweest?

In Duitsland of Zwitserland is iemand ook erg druk geweest met het kleppendeksel:

http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... st&p=66797

Afbeelding

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Stephan,

over spuiten Is ook een goed idee blijft het teminste langer mooi.
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Ik heb een afdekplaat van een Zafira 2.2 gemonteerd. Zo kom er ook geen regenwater bij je bougiekappen. Bij mij stond de 1e kamer in de cilinderkop bij de bougie vol met water. De bougiekabel was verroest, maar verder geen problemen. Gelijk de gele oliedop, oliepeilstok en de koelvloeistofdop in de kleur van de auto gespoten. Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dat ziet er strak uit Peter! En het zal inderdaad ook beter beschermen...
Mocht ik ook ooit problemen krijgen met vocht bij de bougies, dan zal ik deze optie zeker overwegen :idea:

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Je moet alleen 3 centimeter van de zijkant afhalen en boven op 2 plaatsen iets invijlen.
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Zafira Afdekplaat

Bericht door Flaminiasupersport »

Woaw :P , dat ziet er inderdaad netjes uit maar wat met de koeling van de elektronische onderdelen? :roll:

Een ideetje :idea: ... ik denk mijn kleppendeksel (dat ik nu gepolierd heb) te spuiten met "black crackle finish"... deze kan achteraf dan weer in een andere kleur gespoten worden met behoud van de "crackle" textuur. Bij Maserati en Ferrari is dat ook rood... Niet dat ik er een Ferrari van wil maken maar de looks mag er wel zijn! Deze spuitbussen zijn verkrijgbaar bij ANGLO PARTS (om de dashboards van de MG's te spuiten)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Wordt dat dan een dikke verflaag? Ik zou er niet zomaar aan beginnen, want je brengt wel een extra isolerende laag aan. Je kop wordt al aardig heet van zichzelf en als je het kaal metaal houdt dan kan de warmte door middel van straling en convectie beter weg. Zo'n kap die Peter heeft isoleert mijn inziens veel minder.

gr.
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

@ Maik

Die kap van peter bedekt bijna de hele motorruimte en verminderd daardoor zeker de luchtstroom om de motor.
Het lijkt mij dat je dan hogere temperaturen zult meten in die auto als bij mij (ik heb de klepdeksel gespoten).

Maar het verschil met een gespoten klepdeksel en een blankmetalen is niet zo groot, omdat het grootste deel van de warmte afvoer via olie en koelvloeistof gebeurt. En de stralingswarmte wordt afgegeven aan de omgeving, dus de langsstromende lucht.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Maarten, Flamina had het over een soort verf die ik niet ken, het leek mij vrij dik spul met daaroverheen nog een verflaag. Lijkt mij iets teveel van het goede.

En straling geeft warmte niet aan de lucht, maar gaat als "straling" (duh) dwars door de lucht, totdat het een vast voorwerp tegenkomt. Jij bedoelt convectie :wink: .
De kap van Peter houdt inderdaad warmte vast, maar volgens mij zit er best wat ruimte tussen die kap en de kop, ik denk zelf dat onder het rijden daar best nog wat lucht tussendoor stroomt, alle openingen in de motorruimte in ogenschouw genomen.
Maar meten is weten, wanneer gaan we die proef doen? :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Kleppendeksel verfraaien

Bericht door Flaminiasupersport »

Nee die Wrinkle Paint is echt niet dik! Ik zou gewoon het kleppendeksel eerst schuren met een fijn schuurpapiertje en dan moet je dat even verwarmen (in de oven of in de zon eventueel). Als het warm is gewoon opsuiten... laten drogen en 't is klaar.

Misschien is een coating (grondverf) misschien aangewezen... want Alu is wat betreft soort ondergrond toch iets apart.

Maar ik denk niet dat het gaat "isoleren" ofzo... Een dezer zal ik er aan beginnen, dan spuit ik die pijp van mijn nieuwe Flow Tech airfilter ineens ook mee in het zwart! Het zal een meer "degelijke" uitstraling geven, al is dat een kwestie van smaak natuurlijk.

Als je 't dan in een ander kleurtje wil, gewoon de zwarte Wrinkle Paint overspuiten en voilà... :lol: (hoop ik...)

Als 't gedaan is zal ik een fotooke plaatsen, dan kan iedereen zijn mening kwijt! :P
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik ben benieuwd!
Succes ermee :idea:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Mja... mijn "Wrinkle Finish" experiment is mislukt :? :? :?


REDEN: Het moet minstens 25°C zijn (zowel het stuk dat je gaat spuiten als de verf zelf)... dat was niet het geval dus ziet het er nu niet uit... :evil:
Het blinkt en het zou mat moeten zijn, en er zijn geen "wrinkles" aanwezig...

Nu moet ik het geheel weer "decaperen", opschuren, in een of andere oven warm zien te krijgen en opnieuw beginnen... Het zal en moet lukken!!!!

"DE VOLHOUDER WINT..." :P
Bijlagen
wrinke finish.JPG
wrinke finish.JPG (52.87 KiB) 5100 keer bekeken
Plaats reactie